Το δεύτερο μέρος του φετινού Power Ranking για το Π.Π. της Formula 1 είναι γεγονός, και κατατάσσει οδηγούς κι ομάδες με βάση την απόδοσή τους στο Μπακού, την Καταλωνία, το Μονακό και τον Καναδά.
Οι οδηγοί:
1.Sebastian Vettel (-)
Ο Γερμανός της Scuderia έχει καταφέρει να χάσει και να ανακτήσει την πρωτιά στη βαθμολογία των οδηγών, αφού διόρθωσε το δικό του λάθος στο Μπακού με το βάθρο στο Μονακό και την νίκη στον Καναδά. Μελανό σημείο το «βούτηγμα» στα φρένα για τη νίκη στο Αζερμπαϊτζάν, σε μία σεζόν όμως που δείχνει και πάλι τον καλό του εαυτό: σταθερός, γρήγορος, έτοιμος να πάρει όποιες ευκαιρίες του παρουσιάζονται.
2. Valtteri Bottas (+1)
Ο καλύτερος οδηγός της Mercedes, κι ας μην έχει πάρει ακόμα τη νίκη που του αξίζει. Το Μπακού ήταν η μεγάλη του ευκαιρία, αλλά στάθηκε άτυχος, κι έκτοτε δεν έχει σταματήσει να δείχνει ότι μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό. Δεύτερος στην Ισπανία, 5ος στο Μονακό (σε ένα δύσκολο τριήμερο συνολικά για την ομάδα του), και πάλι δεύτερος στον Καναδά. Ειδικά το τελευταίο αποτέλεσμα αποδεικνύει πως o Bottas είναι σε θέση να πιέσει, να κερδίσει βαθμούς για την ομάδα του, αλλά και για τον ίδιο. Μοιάζει πιο ώριμος από ποτέ.
3. Daniel Ricciardo (-1)
Είναι ακόμα στο κυνήγι του τίτλου, έστω κι ως αουτσάιντερ, κι αυτό τα λέει όλα για τη φετινή σεζόν του Αυστραλού μέχρι στιγμής. Είναι δύο φορές νικητής, αν κι είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι δεν έχει βρεθεί στο βάθρο πέραν της Κίνας και του Μονακό. Ωστόσο, έχει μία μεστότητα στην οδήγησή του, και στην συμπεριφορά του, που τον κάνει να ξεχωρίζει για τους δικούς του λόγους μέσα στην εξάδα των πρωτοπόρων.
4. Max Verstappen (+7)
Εκείνος που δεν έχει την ίδια εικόνα με τον Ricciardo είναι o teammate του. Έχει πέσει σε λάθη, έχει φερθεί παρορμητικά, όμως είναι ταχύτατος όταν δεν δρα απερίσκεπτα. Απόδειξη το βάθρο στο Μόντρεαλ, αλλά κι αυτό στην Ισπανία.
5. Lewis Hamilton (-)
Θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα για τον Βρετανό. Η σεζόν του μέχρι στιγμής είναι ένα ‘rollercoaster’. Δύο συνεχόμενες νίκες, αλλά και ένα καταστροφικό τριήμερο στον Καναδά. Δυσκολίες και στο Μονακό, εκεί όπου δεν φάνηκε ανταγωνιστικός σε καμία περίπτωση. Του λείπει η σταθερότητα, αλλά όχι η ταχύτητα.
6. Kimi Raikkonen (-2)
Στην πίστα, ο Φινλανδός είναι μακριά από τον καλό του εαυτό, χωρίς όμως να είναι συνολικά κακός. Το βάθρο στο Μπακού είναι το καλύτερό του αποτέλεσμα το τελευταίο δίμηνο, και στο Μόντρεαλ το λάθος στο Q3 του κόστισε κάτι καλύτερο για τον αγώνα. Είναι όμως βασικό γρανάζι στην μηχανή της Scuderia, κι αυτό ίσως να τον κρατήσει στην ομάδα για το 2019.
7. Charles Leclerc (+11)
Είναι ο rookie της χρονιάς και η αποκάλυψη του 2018. Έχει 10 βαθμούς, έχοντας μπει στη δεκάδα 4 φορές σε 7 αγώνες, πράγμα που υπερβαίνει τις δυνατότητες της φετινής Sauber. Είχε περίεργο ξεκίνημα, όμως γρήγορα βρήκε τα πατήματά του και κάνει σταθερά βήματα εμπρός.
8. Nico Hulkenberg (-2)
Αν δεν ήταν τόσο καλός ο Leclerc, o Hulkenberg θα ήταν στους ‘best of the rest’. Είναι μεστός, είναι συνειδητοποιημένος, και χωρίς το λάθος στο Μπακού, θα είχε και περισσότερους βαθμούς. Ωστόσο, μαζί με τον teammate του, φέρνουν την Renault σε θέση ισχύος σε ό,τι αφορά το midfield, πράγμα που μόνο θετικά μπορεί να μετρήσει για τον ίδιο μέχρι στιγμής.
9. Carlos Sainz (+1)
Και αφού μιλήσαμε για τον Sainz, ο Ισπανός είναι εξίσου σταθερός με τον ‘Hulk’, μόνο που χάνει στα σημεία από εκείνον (όπως δείχνει κι ο βαθμολογικός πίνακας). Εγκλιματίζεται στην ομάδα του, αφού οι απαιτήσεις πλέον δεν τον πιέζουν, αλλά του ταιριάζουν.
10. Pierre Gasly (-2)
Άλλος ένας οδηγός που η παρουσία του Leclerc τον «αδικεί». Είναι rookie με ελάχιστους αγώνες πέρυσι, είναι γρήγορος με ένα μονοθέσιο που εμφανίζει προβλήματα, αλλά όχι αρκετά για να τον αποθαρρύνουν, κι αυτό είναι που τον ξεχωρίζει ανάμεσα στους νέους του grid.
11. Fernando Alonso (-4)
Απογοητευτικός. Δυστυχώς, ο Ισπανός δεν είναι αυτός που θα μπορούσε να είναι – ειδικά στις κατατακτήριες. Η διαφορά του με τον Vandoorne είναι καθαρά στους αγώνες, μιας και τόσο ο ίδιος από τη μεριά του έχει πέσει, όσο κι ο Βέλγος έχει καταφέρει να βελτιωθεί (οριακά).
12. Esteban Ocon (+1)
Θυμίζει κάπως τον καλό Ocon του 2017, αλλά δεν είναι τόσο καλύτερος από τον Perez όσο ήταν την περυσινή χρονιά. Παραμένει πιο γρήγορος από τον teammate του, ενώ γενικά στο midfield εκμεταλλεύεται κάθε ευκαιρία για καλύτερα πλασαρίσματα.
13. Sergio Perez (+2)
Ο Μεξικανός έχει πέσει σε μία περίοδο ‘ντεφορμαρίσματος’, αφού και η VJM10 δεν είναι το μονοθέσιο που ήταν η προκάτοχός της, αλλά κι ο ίδιος πέφτει σε λάθη και χάνει πολύτιμους βαθμούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η επαφή με τον Sainz στο Μόντρεαλ.
14. Kevin Magnussen (-5)
Σαφώς καλύτερος του Grosjean, είναι αυτός που κρατά κάπως τα προσχήματα για την Haas, σε μία πολύ περίεργη χρονιά για τους Αμερικανούς. Οι βαθμοί του κρατάνε ζωντανή την ομάδα, και μέσω των δικών του αποτελεσμάτων φαίνεται η δυναμική της VF-18.
15. Brendon Hartley (+4)
‘Underperforming’ το λένε οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι, και πιθανότατα και οι Νεοζηλανδοί. Ο Hartley ήρθε για να αποδείξει πως κακώς τον έδιωξε πριν 8 χρόνια η Red Bull από το πρόγραμμά της, αλλά μέχρι στιγμής δεν το καταφέρνει. Αυτό αφήνει τις φήμες για αντικατάστασή του εντός της σεζόν να οργιάζουν.
16. Stoffel Vandoorne (-2)
Εξακολουθεί να είναι στη σκιά του Alonso, αλλά έχει δείξει πως μπορεί να τον ανταγωνιστεί, πράγμα που, όπως αναφέρεται και άνωθι, οφείλεται και στη δική του βελτίωση. Κάνει όσα μπορεί με τα «εργαλεία» που διαθέτει, αλλά όχι πάντα.
17. Romain Grosjean (-1)
Είναι ο χειρότερος Grosjean μετά το 2012. Δεν θυμίζει σε τίποτα τον σταθερό και γρήγορο οδηγό του 2016 και του 2017, αφού τόσο δικά του λάθη, όσο κι ορισμένες ατυχίες (βλ. Καναδά) τον έχουν κρατήσει στο μηδέν.
18. Marcus Ericsson (06)
Ο Σουηδός είχε την… ατυχία να έχει για teammate του τον Leclerc. Θετικό ότι πήρε 2 βαθμούς, αλλά οι 10 του Μονεγάσκου δείχνουν ότι θα μπορούσε να τα πάει πολύ καλύτερα.
19. Sergey Sirotkin (-2)
Το δίδυμο της Williams καταλαμβάνει δικαίως τις δύο τελευταίες θέσεις του Power Ranking. Ο Ρώσος είναι ο ορισμός του paydriver, αλλά δεν είναι επικίνδυνος, δεν προκαλεί θέματα – είναι απλώς αδιάφορος.
20. Lance Stroll (-)
Σε αντίθεση με το «αδιάφορος», ο Stroll είναι κακός. Είναι η δεύτερη χρονιά στου σπορ, έχει όλη τη στήριξη της ομάδας του, και καταφέρνει να συλλέξει μόλις 4 βαθμούς – 6 λιγότερους από τον Leclerc, 14 λιγότερους από τον Gasly.
Οι ομάδες:
1.Ferrari (-)
Η Scuderia μοιάζει να έχει ωριμάσει οργανωτικά, πριν και πέρα από την αγωνιστική ανάκαμψη. Παίρνει καλύτερες αποφάσεις, δείχνει να μπορεί να διεκδικήσει τον τίτλο των οδηγών, αν κι εκείνος των κατασκευαστών δεν είναι τελείως απρόσιτος. Σε κάθε περίπτωση, οι Ιταλοί κάνανε βήματα προόδου, μαθαίνοντας κι από τα λάθη της περυσινής χρονιάς.
2. Red Bull (-)
Άλλη μία ομάδα που έχει σημειώσει πρόοδο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι η Red Bull. Οι Αυστριακοί κατάφεραν να πάρουν ακόμα μία νίκη μετά την Κίνα και να ανέβουν στο βάθρο άλλες δύο φορές, μένοντας πολύ κοντά στις Ferrari και Mercedes. Δεν μοιάζουν ικανοί για τον τίτλο φέτος, αλλά δεν βασίζονται μόνο στις ατυχίες των αντιπάλων τους για να πάρουν ένα καλό αποτέλεσμα.
3. Mercedes (-)
Είναι οι πρωταθλητές, έχουν ένα ταχύτατο μονοθέσιο, αλλά δεν βγάζουν τη σιγουριά και την κυριαρχία των περασμένων ετών. Έμειναν πίσω σε πίστες που παλιότερα δύσκολα θα έχαναν, πρέπει να παλέψουν για το θετικό αποτέλεσμα και αυτό τους αφήνει σχετικά πίσω από τις έτερες πρωτοπόρες ομάδες στην κατάταξή μας.
4. Renault (+1)
Η Renault έχει γίνει η κυρίαρχη του midfield, ξεπερνώντας τις Force India και Williams, που βρίσκονταν σε αυτές τις θέσεις μέχρι και την περυσινή σεζόν. Οι αλλαγές στον σχεδιασμό και στην PU κατέστησαν την ομάδα του Enstone μια δύναμη που πρέπει να υπολογίζεται, κι ας απέχει ακόμα από τους πρωτοπόρους.
5. Force India (+4)
Η ομάδα που πέρυσι είχε τον τίτλο της ‘best of the rest’ ξεκίνησε το 2018 ως 7η ή και 8η ομάδα σε δυναμική, όμως έχει βελτιώσει το μονοθέσιό της και έχει επιστρέψει στους βαθμούς. Χρειάζεται πολλή δουλειά για να φτάσουν στα επίπεδα της Renault, αλλά η πρόοδος έχει ξεκινήσει.
6. Sauber (+2)
Λίγοι θα περίμεναν η Sauber να έχει ήδη διψήφιο αριθμό βαθμών στο πρώτο τρίτο της χρονιάς. Ωστόσο, η προσωπική προσπάθεια του Leclerc, σε συνδυασμό με την πρόοδο που έχει σημειώσει η C37, ανεβάζουν αργά και σταθερά την ελβετική ομάδα.
7. Toro Rosso (-)
Η πρώτη σεζόν με την Honda κυλάει όπως θα περίμενε κανείς: βαθμοί, μερικά προβλήματα αξιοπιστίας. Ωστόσο, η ιταλική ομάδα δεν είναι σε θέση να απειλήσει άλλους συνδυασμούς με ίδιες δυνάμεις, αλλά κυρίως από στραβοπατήματα του άμεσου ανταγωνισμού.
8. McLaren (-4)
Η McLaren είναι η τελευταία ομάδα από εκείνες με κινητήρες Renault. Δεν καταφέρνει να φτάσει στα επίπεδα της εργοστασιακής ομάδας, αφού σπάνια μπορεί να παλέψει με αυτήν. Χρειάζεται πολύ χρόνο να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, μιας και τα προβλήματά της ξεπερνάνε τα στενά όρια της πίστας.
9. Haas (-3)
Μπορεί η VF-18 να είναι στα κορυφαία μονοθέσια του midfield, όμως λάθη και αστοχίες έχουν κρατήσει την Haas πολύ μακριά από αυτό που θα άξιζε. Χρειάζεται κάτι παραπάνω από καλή απόδοση για να επιβιώσεις φέτος.
10. Williams (-)
Είναι η απογοήτευση της σεζόν. Καμία σωστή απόφαση, 4 βαθμοί που ήρθαν σχεδόν από τύχη, κι ένα δίδυμο που δεν μπορεί να αποδώσει τα αναμενόμενα.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify