F1 2018 – Power Ranking (Μέρος 3ο)

NORTHAMPTON, ENGLAND – JULY 08: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer battles for track position with Kimi Raikkonen of Finland driving the (7) Scuderia Ferrari SF71H during the Formula One Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 8, 2018 in Northampton, England. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)

Το τρίτο μέρος του Power Ranking για το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 είναι γεγονός. Κατατάσσουμε οδηγούς κι ομάδες με βάση την απόδοσή τους σε Γαλλία, Αυστρία και Μ. Βρετανία.

Επιμέλεια: Δημήτρης Βούρδας, Δημήτρης Μπίζας

Οι οδηγοί:

1.Sebastian Vettel (-)

Εάν κάποιος έλεγε πως μετά την τριάδα των συνεχόμενων αγώνων πως ο Sebastian Vettel όχι μόνο δεν θα έχανε έδαφος, σε πίστες που θεωρητικά είτε η Mercedes, είτε ο Lewis Hamilton είναι πολύ πιο δυνατοί, αλλά θα έπαιρνε 1 νίκη και 50 βαθμούς, παίρνοντας το προβάδισμα στην βαθμολογία και κατορθώνοντας παράλληλα να το αυξήσει, μάλλον θα τον λέγαμε παρανοϊκό τιφόζι, παρά ρεαλιστή. Κι όμως μερικές φορές, τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα, αυξάνοντας τις ελπίδες εκατομμυρίων φίλων της Ferrari ανά τον κόσμο πως φέτος είναι η μεγαλύτερη ευκαιρία για την επιστροφή στους τίτλους.

2. Kimi Raikkonen (+4)

Ο μοναδικός οδηγός που κατάφερε να ανεβεί στο βάθρο και στους 3 αγώνες, ο Raikkonen έχει βαλθεί να αποδείξει πως όσοι θεώρησαν τον ίδιο, ως τελειωμένο, έκαναν μεγάλο λάθος. Ταχύτατος, επιθετικός και σταθερά αποδοτικός ο Φινλανδός έχει θέσει ως στόχο να βοηθήσει την Ferrari και τον Vettel στην διεκδίκηση των τίτλων. Εάν πάρει και μια νίκη στην φαινομενικά τελευταία του χρονιά στο πρωτάθλημα της Formula 1, θα έχει ολοκληρώσει μια πληρέστατη καριέρα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

3. Max Verstappen (+1)

Ο Max θύμωσε. Όμως σε αντίθεση με τις άλλες φορές, ο θυμός δεν έγινε αιτία για να προκαλέσει νέες εντάσεις μέσα στην πίστα. Ο Ολλανδός πήρε μια τεράστια νίκη στο Red Bull Ring, ήταν αλάνθαστος στο Paul Ricard και ήταν αρκετά αξιόμαχος στο Silverstone, προτού εγκαταλείψει. Αυτό το διάστημα ήταν η πρώτη φορά στους 40 μήνες που βρίσκεται στην F1, πως ο Verstappen αποδεικνύει ότι μπορεί να αντέξει την πίεση που δέχεται, έχοντας διαφημιστεί ως το νέο μεγάλο όνομα του σπορ.

4. Lewis Hamilton (+1)

Η αλήθεια είναι πως ο Hamilton δεν έδειξε να έχει την αυτοπεποίθηση που τον ξεχώριζε από τους υπόλοιπους οδηγούς σε κάθε έναν από τους προηγούμενους τίτλους του με την Mercedes. Μετά από 10 αγώνες ο Βρετανός έχει πετύχει μόλις 3 νίκες, ενώ η εικόνα του μετά την ήττα από τον μεγάλο του αντίπαλο στον αγώνα της πατρίδας του, θύμισε εκείνη που είχε το 2016 απέναντι στον Nico Rosberg. Παρόλα αυτά η διαφορά του από την κορυφή είναι μόλις 8 βαθμοί. Ο Βρετανός μάλλον θα πρέπει να είναι ικανοποιημένος.

5. Charles Leclerc (+2)

O Leclerc έκανε ένα κλασικό λάθος rookie οδηγού στην Γαλλία, πληγώθηκε σημαντικά από την απαίσια στρατηγική της Alfa-Romeo Sauber, παρόλα αυτά κατάφερε να τερματίσει στην 10η θέση. Πήρε άλλη μια ένατη θέση στην Αυστρία και ήταν στη δεκάδα πριν εγκαταλείψει στη Βρετανία. Ο νεαρός Μονεγάσκος είναι εκπληκτικός και σε κάθε αγώνα καταφέρνει να πετυχαίνει εντυπωσιακά πράγματα. Ίσως η μετακίνηση του στην Ferrari να είναι πρόωρη, αλλά εάν ένας οδηγός έχει δείξει ότι μπορεί να πετύχει, αυτός είναι ο Leclerc.

6. Daniel Ricciardo (-3)

Μετά από ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα στην σεζόν, στην οποία έδειχνε ότι μπορεί να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω, ο Αυστραλός οδηγός της Red Bull έμεινε πίσω. Μπορεί να ευθύνεται η αδυναμία της Red Bull να μείνει κοντά στις FerrariMercedes, όμως κι ο ίδιος έχει δείξει ότι περνάει περίοδο κακής φόρμας. Αλλιώς δεν μπορεί να εξηγηθεί για έναν οδηγό με την μαχητικότητα που τον διακρίνει, να δέχεται σε τρεις σερί αγώνες προσπεράσματα από τον Kimi Raikkonen.

7. Valtteri Bottas (-5)

Η ατυχία είναι ικανή να εξηγήσει τα άσχημα αποτελέσματα του Valtteri Bottas. Όμως στην τιτανομαχία του Silverstone o Φινλανδός μετρήθηκε απέναντι στους κύριους συναγωνιστές του και τελικά μάλλον κρίθηκε λίγος. Θα έχει κι άλλες ευκαιρίες να αποδείξει και πάλι την αξία του, όμως μέχρι στιγμής δεν έχει δείξει ότι μπορεί να κάνει το κάτι παραπάνω.

8. Fernando Alonso (+3)

Ο Ισπανός βρίσκεται σε αυτή την θέση, διότι μέσα σε έναν ούτως ή άλλως εξαντλητικό μήνα με συνεχόμενους αγώνες στην F1 και την τεράστια επιτυχία στο Le Mans, κατόρθωσε να είναι άκρως ανταγωνιστικός, παρά την θυελλώδη αποτυχία στο Paul Ricard. 2 όγδοες θέσεις, προσπεράσματα σε μονοθέσια εξίσου ή και περισσότερο δυνατά από την MCL33 και περισσότερο από κάθε άλλο, η πεποίθηση ότι ο Ισπανός δεν έχει χάσει την περίφημη μαχητικότητά του.

9. Kevin Magnussen (+5)

Μπορεί να θεωρείται (δικαίως) ως ο πιο βρώμικος οδηγός της Formula 1, όμως ο Magnussen ήταν ένας από τους 3 οδηγούς που κατάφεραν να βαθμολογηθούν και στους 3 αγώνες. Μπορεί να μην είναι ο ταχύτερος, όχι απλά στο grid, αλλά και στην ίδια του την ομάδα, όμως η σταθερότητα και η, εχμ, μαχητικότητα του έχουν αποδώσει τα μέγιστα.

10. Romain Grosjean (+7)

Σε αντίθεση με τον Magnussen o Grosjean είναι το αντίθετο της σταθερότητας. Μπορεί να είναι με άνεση ο καλύτερος από τους οδηγούς εκτός των 3 ομάδων, όπως απέδειξε με εμφατικό τρόπο στην Αυστρία, όμως παραμένει αρκετά ασταθής για να βρεθεί πιο ψηλά από τον teammate του, τουλάχιστον.

11. Nico Hulkenberg (-3)

Τα κακά αποτελέσματα του Nico Hulkenberg, που τον έριξαν τρεις θέσεις στην κατάταξή μας, είναι μια έκτη θέση, άλλη μια ένατη και μια εγκατάλειψη από την όγδοη θέση. Ο Hulk είναι ο καλύτερος οδηγός στην βαθμολογία εκτός των οδηγών των 3 μεγάλων ομάδων και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα ξαναβρεθεί πιο ψηλά στις επόμενες μορφές της κατάταξης.

12. Esteban Ocon (-)

Ο οδηγός που είχε μόλις έναν βαθμό μετά από 5 αγώνες και έβλεπε την πλάτη του teammate του, κατάφερε όχι μόνο να καλύψει τη διαφορά, αλλά να καταφέρει να περάσει και έναν βαθμό μπροστά. Εξαιρετικός, γρήγορος και σταθερά στους βαθμούς, ο Ocon θα ήταν πιο ψηλά εάν δεν είχε εκνευρίσει με τη συμπεριφορά του στις μάχες μέσα στην πίστα τους ανθρώπους που διαμορφώνουν την κατάταξη.

13. Pierre Gasly (-3)

Μετά το επικό ξεκίνημα και τον τεράστιο αγώνα στο Μπαχρέιν, τόσο ο Gasly, όσο κυρίως η Toro Rosso έχουν αισθητή πτώση στην απόδοσή τους. Ειδικά με την μη αποδεκτή αξιοπιστία που συνεχίζουν να μην έχουν οι κινητήρες της Honda, τα αποτελέσματα έχουν ήδη αρχίσει να λείπουν για την ομάδα που βλέπει την έβδομη θέση των κατασκευαστών να απομακρύνεται και την Sauber να πλησιάζει απειλητικά.

14. Marcus Ericsson (+4)

Μπορεί η απόδοσή του να βρίσκεται στη σκιά του εντυπωσιακού Charles Leclerc, όμως ο Ericsson είναι αρκετά καλός, ώστε να βοηθάει την ομάδα του να διεκδικήσει με αξιώσεις την όγδοη θέση στους κατασκευαστές. Παρότι είναι πίσω στην βαθμολογία και δεν αποφεύγει τα λάθη, η βοήθειά του είναι καθοριστική και πολύ πάνω από τις προσδοκίες που υπήρχαν γι’ αυτόν στην αρχή της χρονιάς.

15. Carlos Sainz (-6)

Ο οδηγός που έχασε τις περισσότερες θέσεις σε αυτήν την έκδοση της λίστας είναι ο Carlos Sainz. Παρότι δεν είναι απαραίτητα κακός στους αγώνες και μπορεί να εξηγήσει μερικά κακά αποτελέσματα στην ατυχία, η απόδοση τους στις κατατακτήριες είναι στην καλύτερη μέτρια, με αποκορύφωμα τον αποκλεισμό από το Q1 στη Βρετανία.

16. Sergio Perez (-3)

Μετά από 10 αγώνες, ο Checo είναι ο μόνος οδηγός εκτός των Mercedes, Ferrari και Red Bull που έχουν πάρει βάθρο στην φετινή σεζόν. Όμως η εικόνα που δείχνει στους τελευταίους αγώνες δεν είναι αρκετά ικανοποιητική για τον Μεξικανό. Η 10η θέση στο Silverstone δείχνει να είναι το ταβάνι του, ενώ οι πολλές εγκαταλείψεις στις μπροστινές θέσεις τον έφεραν στην έκτη θέση στην Αυστρία. Το μεγαλύτερο ψεγάδι του είναι οι κατατακτήριες, όπου έχει γνωρίσει 7 συνεχόμενες φορές την ήττα από τον Ocon.

17. Brendon Hartley (-2)

Η αξιοπιστία της Toro Rosso είναι κάκιστη κι έχει επηρεάσει σημαντικά τον Hartley, που είδε τον αγώνα του στην Βρετανία να καταστρέφεται πριν καν ξεκινήσουν οι κατατακτήριες δοκιμές. Το μόνο απροβλημάτιστο τριήμερο του ήταν στο Paul Ricard, όπου κατατάχθηκε 17ος στο grid για να τερματίσει στη 14η θέση μπροστά μόνο από τον Sirotkin κι αυτό λέει αρκετά για την απόδοσή του.

18. Stoffel Vandoorne (-2)

Ο Vandoorne θα μπορούσε να έχει όλες τις δικαιολογίες μαζί του, όμως όταν στην ίδια ομάδα βρίσκεται ο Fernando Alonso και αποδίδει καθ’ αυτόν τον τρόπο, κάθε περαιτέρω λόγος δεν έχει βάση. Πολύ κακός και στα 3 τελευταία Grand Prix, βρέθηκε για τελευταία φορά στους βαθμούς στο χάος του Μπακού. Τουλάχιστον το Βέλγιο πήγε εξαιρετικά στο μουντιάλ.

19. Sergey Sirotkin (-) και 20. Lance Stroll (-)

Τα λόγια περιττεύουν. Πλέον δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε εάν για την κατάντια της Williams ευθύνεται το οδηγικό δίδυμο των Sirotkin-Stroll ή οι πολύ κακές επιλογές σε εργοστάσιο και διοίκηση. Ο Sirotkin έχει ένα μικρό προβάδισμα, λόγω αποτελεσμάτων στην τελευταία τριάδα των αγώνων, όμως η διαφορά από τους υπόλοιπους οδηγούς είναι, και φαίνεται πως θα παραμείνει και στο μέλλον, χαώδης.

 

Οι ομάδες:

1.Ferrari (-)

Η Scuderia συνεχίζει να αποδίδει σε υψηλό επίπεδο, εντός κι εκτός πίστας. Τα συνεχόμενα βάθρα του Raikkonen, η νίκη του Vettel στη Μεγάλη Βρετανία, οι αναβαθμίσεις που έχει εισάγει το τεχνικό team, ακόμα κι οι αποφάσεις στη στρατηγική (κυρίως στο Spielberg και το Silverstone) έχουν φέρει τους Ιταλούς στην πρώτη θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών. Η πορεία της είναι σταθερά ανοδική, αλλά τώρα είναι το πιο δύσκολο κομμάτι: να διατηρηθεί ψηλά.

2. Red Bull (-)

Οι Αυστριακοί δεν πτοούνται από τα προβλήματα αξιοπιστίας που συνεχίζουν να τους κρατούν πίσω κατά διαστήματα, αφού η δυναμική της RB14 τους επιτρέπει να παλεύουν για νίκες και βάθρα σε τακτική βάση. Η νίκη του Verstappen στην Αυστρία δεν προήλθε από συγκυρίες: η σωστή απόφαση των «Ταύρων» να βάλουν και τους δύο οδηγούς στα pits με την εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, η απόδοση του μονοθέσιου όλο το τριήμερο και η άψογη διαχείριση του Verstappen δεν είναι τύχη. Αυτό που λείπει είναι *μόνο* η σταθερότητα.

3. Mercedes (-)

Δεν ξέχασαν να κερδίζουν. Δεν ξέχασαν να παίρνουν αποτελέσματα, ούτε να παίρνουν τις σωστές αποφάσεις. Όμως ο ανταγωνισμός είναι πολύ υψηλός, και τα λάθη της Mercedes μεγεθύνονται εξαιτίας αυτού. Είναι δεδομένο ότι η ταχύτητα του Hamilton και η δυναμική της W09 μπορούν να τους ξαναφέρουν ψηλά, αλλά πρέπει να λάβουν τα μέτρα τους σύντομα. Εκ των κορυφαίων ομάδων, οι Γερμανοί είναι στην πιο δεινή θέση.

4. Haas (+5)

Η αλματώδης πρόοδος της Haas δε βασίζεται ούτε σε σημαντικές αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της, ούτε σε βολικές για την ίδια συγκυρίες. Οι Αμερικανοί κατάφεραν να βρουν λύσεις στο setup της VF-18, κάτι που φάνηκε περισσότερο από κάθε άλλη φορά στην Αυστρία – εκεί όπου πήραν το αποτέλεσμα που στερήθηκαν στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος. Ο Magnussen συνεχίζει να είναι πιο σταθερός από τον teammate του τις Κυριακές, και -παραδόξως θα έλεγε κανείς- είναι ο ηγέτης της ομάδας.

5. Sauber (+1)

Στις θετικές εκπλήξεις της σεζόν συγκαταλέγεται η Sauber, κάτι που συνέχισε να αποδεικνύει και στο triple-header που πέρασε. Η ατυχία/αστοχία στο Silverstone δεν μπορεί να στερήσει από τους Ελβετούς το γεγονός ότι μπήκαν δύο φορές στο Q3, δια χειρός Leclerc, καθώς και το ότι κατάφεραν να έχουν την πρώτη τους διπλή βαθμολόγηση για τη φετινή σεζόν, στην Αυστρία.

6. McLaren (+2)

Όσες παθογένειες κι αν έχει ως οργανισμός η McLaren, διαθέτει έναν οδηγό που, όταν νιώσει άνετα με το μονοθέσιο, μπορεί να πάρει αποτέλεσμα. Οι δύο τερματισμοί στους βαθμούς, σε Αυστρία και Μ. Βρετανία κρατάνε ζωντανή την ομάδα του Woking στη μάχη για την 5η θέση στους κατασκευαστές.

7. Force India (-2)

Αν δεν ήταν τόσο καλή η Haas και η Sauber, η Force India θα μπορούσε να βρίσκεται πιο ψηλά σε αυτό το power ranking. Η επιστροφή στις τακτικές βαθμολογήσεις, η βελτίωση της VJM10, η άνοδος του Perez έχουν συνεισφέρει στην ανάκαμψη της ομάδας του Silverstone, που πλέον βρίσκεται 6η, δύο βαθμούς πίσω από τη Haas.

8. Renault (-4)

Έχασε πολύ έδαφος η Renault στους τελευταίους αγώνες, είτε γιατί δεν μπόρεσε να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του εκάστοτε αγώνα, είτε γιατί η ατυχία της «χτύπησε» την πόρτα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η R.S.18 είναι ένα μονοθέσιο που μπορεί να μπαίνει σταθερά στους βαθμούς (παράδειγμα η 6η θέση του Sainz στo Silverstone).

9. Toro Rosso (-2)

Χωρίς βαθμό εδώ και τέσσερα Grand Prix, η Toro Rosso περνά μία δύσκολη περίοδο. Σίγουρα, τα προβλήματα με τον κινητήρα της Honda έχουν παίξει τον ρόλο τους, όμως ακόμα και χωρίς αυτά, η απόδοση της ιταλικής ομάδας δεν εμπνέει σιγουριά. Η θέση τους στον βαθμολογικό πίνακα δεν αποτυπώνει την πραγματικότητα: θα μπορούσε να βρίσκεται στην 9η θέση, πίσω κι από τη Sauber.

10. Williams (-)

Κάθε φορά που συντάσσεται το power ranking, η θέση της Williams είναι προδιαγεγραμμένη. Οι Βρετανοί είναι απογοητευτικοί, σε κάθε αγώνα και με κάθε τρόπο. Και το χειρότερο είναι πως δεν μοιάζει να υπάρχει διέξοδο από αυτήν την κατάντια.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Το motorsport έρχεται στους Ολυμπιακούς Αγώνες

Next Article

F1: Το πρόγραμμα του Grand Prix Γερμανίας

Related Posts