Μετά τους δύο πρώτους αγώνες του δεύτερου μισού της χρονιάς, κατατάσσουμε οδηγούς κι ομάδες με βάση την απόδοσή τους σε Σπα και Μόντσα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπίζας, Δημήτρης Βούρδας
Οι οδηγοί:
Ο Βρετανός έχασε στο Βέλγιο εμφατικά. Στάθηκε ανήμπορος να αντιδράσει στην υπεροχή της Ferrari και του Vettel, όμως η απάντησή του στη Μόντσα, η κίνησή του στο δεύτερο σικέιν, το πώς διαχειρίστηκε τον αγώνα του από εκείνο το σημείο και μετά, αποδεικνύει ότι είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από τον αντίπαλό του, αμέσως μετά τη θερινή ανάπαυλα.
Ο Φινλανδός είναι σε πολύ καλή κατάσταση όλη τη χρονιά φέτος, όμως στη Μόντσα πραγματικά απέδειξε τι είναι ικανός να κάνει όταν έχει το ελεύθερο να παλέψει. Στο Σπα, το ατύχημα της πρώτης στροφής με τον Ricciardo τον περιόρισε σημαντικά, όμως στον αγώνα που ο teammate του θα έπρεπε να πρωταγωνιστήσει, ο ίδιος πήρε pole και πάλεψε με τον Hamilton για τη νίκη.
Ο Γερμανός έκανε μία εκπληκτική εμφάνιση στο Βέλγιο, αλλά με το αποτέλεσμα στη Μόντσα, το αναίρεσε αμέσως. Δεν απέδωσε τα αναμενόμενα στον πιο κρίσιμο -μέχρι στιγμής- αγώνα της χρονιάς, ενισχύοντας την αντίθεση με την εμφάνιση του teammate του. Ποιοτικά, είναι ανώτερος, αλλά το στραβοπάτημα στην εκκίνηση και η λάθος εκτίμηση της κατάστασης, τον άφησε πολύ πίσω.
Από το Μονακό και μετά, ο Verstappen φάνηκε να καταλαβαίνει πως τα ρίσκα που παίρνει δεν θα είναι πάντα προς όφελός του. Κι αυτό το σκεπτικό μοιάζει να τον ακολουθεί και μετά τη θερινή ανάπαυλα, αφού το βάθρο στο Σπα έδειξε να έρχεται από προσεκτική και σταθερή οδήγηση. Βέβαια, ο αγώνας που έκανε στη Μόντσα ήρθε σε πλήρη αντίθεση με αυτό που έκανε μία εβδομάδα νωρίτερα. Ωστόσο, είναι σε καλή φόρμα και δείχνει να μπορεί να αποφύγει τα ανόητα λάθη πιο εύκολα από ότι παλαιότερα.
Πολύ μακριά από τον καλό του εαυτό και σε έναν ρόλο ξεκάθαρα υποστηριστικό προς τον teammate του, ο Bottas χάνει έδαφος έναντι των πρωτοπόρων και περιορίζεται στο να εξυπηρετεί τα συμφέροντα της ομάδας του, θυμίζοντας άλλες τέτοιες «συνεργασίες». Ακόμα κι όταν όμως δεν υπάρχει κάποιο πλάνο, ο ίδιος δεν μπορεί να ανταγωνιστεί πλέον τον Hamilton.
6. Sergio Perez
Παρά τα όσα πέρασε η ομάδα του, ο Perez είναι πιο σταθερός και γρήγορος από κάθε άλλη φορά φέτος. Η 5η θέση στο Σπα ήταν σαν ψέμα, μετά το δύσκολο πρώτο μισό, ενώ και η 7η στην Ιταλία ήταν ένα αποτέλεσμα ιδιαίτερα θετικό για τον Μεξικανό, που θέλει να μπει ξανά στη μάχη του midfield.
7. Esteban Ocon
Το ίδιο ισχύει και για τον Ocon, που υστερεί στα σημεία από τον teammate του, αλλά έχει κι αυτήν την τρίτη θέση στη κατατακτήριες του Βελγίου, που όχι μόνο δείχνει και τη δική του αγωνιστική ανάκμαψη, αλλά αποτελεί και ισχυρή ένδειξη γιατί αυτός ο οδηγός θα πρέπει να βρίσκεται στο grid της νέας χρονιάς.
Αν κάποιος οδηγός έκανε τη μεγαλύτερη ανάκαμψη, αυτός είναι με βεβαιότητα ο Grosjean. Τo DSQ προήλθε από ολιγωρία της ομάδας του, όμως η 7η θέση στο Σπα ήταν αυτό ακριβώς που χρειαζόταν ο Γάλλος για να μπει ξανά στην μάχη του midfield και να πείσει ολοκληρωτικά τους Αμερικανούς πως αυτός είναι ο καλύτερος οδηγός τους.
Μπορεί να ταλανίζεται από τις ποινές που συνεπάγονται των αλλαγών στον κινητήρα του, όμως ο Ricciardo δείχνει ότι και στους αγώνες δεν είναι ο καλός του εαυτός. Παιδαριώδες λάθος στο Σπα τον ανάγκασε να μείνει εκτός συνέχειας, ενώ στη Μόντσα, παρά την εγκατάλειψή του εξαιτίας του συμπλέκτη, δεν θα μπορούσε να αναρριχηθεί όπως έκανε πέρυσι σε αντίστοιχη περίπτωση. Η αντίθεση με τον Verstappen είναι πλήρης.
10. Pierre Gasly
Η φετινή σεζόν του Γάλλου, όντας η πρώτη πλήρης του στο σπορ, και με έναν κινητήρα γνωστό για τα προβλήματα αξιοπιστίας που έχει, θα μπορούσε να εξελιχθεί σε καταστροφή. Ωστόσο, η 9η θέση στο Σπα, σε μία τόσο απαιτητική πίστα, είναι η απόδειξη πως το ταλέντο του, σε συνδυασμό με ένα στοιχειωδώς ανταγωνιστικό μονοθέσιο, μπορούν να τον φέρουν αρκετά συχνά στη δεκάδα, ακόμα κι όταν αυτό μοιάζει απίθανο.
11. Kevin Magnussen
Παραμένει κοντά στους ‘best of the rest’ αυτής της σεζόν, όμως η απόδοσή του έχει πέσει σημαντικά, με τον Grosjean να ανεβαίνει σταθερά. Πίσω από τον teammate του τόσο στο Σπα, όσο και στη Μόντσα, ενώ ειδικά επί ιταλικού εδαφούς, η 16η θέση δεν αντιπροσωπεύει σε καμία περίπτωση την απόδοση της Haas.
12. Carlos Sainz
Οριακά εκτός δεκάδας στο Σπα και σαφώς ανώτερος του teammate του στη Μόντσα, όντας 8ος, ο Sainz αποδεικνύει γιατί τον επέλεξε η McLaren. Σε δύο αγώνες που δεν ταίριαζαν στα χαρακτηριστικά της R.S.18, ο Ισπανός πήρε το μέγιστο.
13. Nico Hulkenberg
Σε πλήρη αντιδιαστολή του με τον teammate του, ο Hulkenberg έκανε ένα αψυχολογήτο λάθος στην εκκίνηση στο Βέλγιο, και στη Μόντσα ήταν έρμαιο των πράξεών του μία εβδομάδα νωρίτερα, «πετώντας» πολύτιμους βαθμούς από το παράθυρο.
14. Charles Leclerc
Δεν ήταν ο εαυτός του ο Μονεγάσκος, αφού στη Μόντσα, σε μία πίστα που θεωρητικά η C37 θα μπορούσε να «βολευτεί» και να πάρει βαθμούς, κατετάγη 12ος και προήχθη 11ος μετά το DSQ του Grosjean. Ωστόσο, δεν πήρε ρίσκα και είναι σίγουρο ότι θα χρησιμοποιήσει αυτά τα δύο GP για να μάθει και να βελτιωθεί, όπως κάνει όλη τη χρονιά.
15. Fernando Alonso
Ένας από τους οδηγούς που έχουν απογοητεύσει ως τώρα στο δεύτερο μισό της χρονιάς είναι ο Alonso. Μπορεί να ήταν «θύμα» του Hulkenberg στο Σπα, αλλά στη Μόντσα κινείτο σε ρηχά νερά πριν την εγκατάλειψή του.
16. Marcus Ericsson
Ο βαθμός στην Ιταλία δεν τον εξιλεώνει για τη γενικότερα κατώτερη εικόνα του σε σχέση με τον Leclerc. Αναμενόμενο εν πολλοίς, αλλά και ο ίδιος οφείλει να αποδίδει, αν θέλει να κρατήσει τη θέση του και το 2019.
17. Stoffel Vandoοrne
Παραμένει στη σκιά του teammate του, αλλά και στη σκιά του δικού του -καλού- εαυτού. Δεν αποδίδει τα αναμενόμενα, και στους δύο τελευταίους αγώνες, αυτό έγινε ακόμα πιο σαφές.
18. Lance Stroll
Ελαφρώς καλύτερος του teammate του και σίγουρα πολύ πιο μεστός, όταν η FW41 βολεύεται σε συγκεκριμένες πίστες. Η Μόντσα είναι -παραδοσιακά- μία από αυτές για τη Williams και ο τερματισμός στην 9η θέση είναι το μέγιστο που θα μπορούσε να αποσπάσει ο Καναδός.
19. Sergey Sirotkin
Έμενε ο μοναδικός οδηγός χωρίς βαθμό φέτος, και στη Μόντσα αυτή η «κατάρα» έσπασε. Όλοι μιλάνε για έναν οδηγό που δουλεύει αρκετά, είναι μεθοδικό και ψάχνει την κατάλληλη ευκαιρία. Στην Ιταλία στάθηκε και λίγο τυχερός και πήρε τη 10η θέση.
20. Brendon Hartley
Από το ένα λάθος στο άλλο, ο συμπαθέστατος Hartley δείχνει αγώνα με τον αγώνα όλο και πιο κοντά στην πόρτα της εξόδου.
Οι ομάδες:
Υπάρχουν 2 παράμετροι που μπορούν να υπολογιστούν για να διαμορφώσουν την εικόνα μιας ομάδας. Η μία από αυτές είναι η δυναμική του εκάστοτε μονοθεσίου. Σε αυτήν η Ferrari είναι πιο δυνατή. Πήρε με εντυπωσιακό τρόπο τη νίκη στο Spa, νικώντας στα ίσια την Mercedes σε μία πίστα που τα ασημί βέλη μετρούσαν 3 σερί νίκες κι έκανε το 1-2 στην Monza, δείχνοντας για πρώτη φορά ότι είναι τουλάχιστον στο ίδιο επίπεδο από πλευράς δύναμης κινητήρων.
Η 2η είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτή η απόδοση μεταφράζεται στην πίστα. Αν στο Βέλγιο η Ferrari είχε μια παρασπονδία στις κατατακτήριες δοκιμές, στην Ιταλία φάνηκε ότι κατά τη διάρκεια των αγώνων έχει αρκετό δρόμο να διανύσει για να αντιμετωπίσει την Mercedes. Από τα παράπονα του Vettel το Σάββατο, στην κακή τακτική της Κυριακής, οι κόκκινοι έγιναν έρμαια των ασημί. Με μια αμφιλεγόμενη στρατηγική, οι Hamilton-Bottas πήραν το 1-3 και έδειξαν πως παρά την όποια διαφορά στην απόδοση, οι 2 ομάδες βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο σε κάθε αγώνα.
3. Force India
Το νέο ξεκίνημα για την Racing Point Force India ήταν καλύτερο απ’ότι θα περίμενε κι ο πιο αισιόδοξος μηχανικός στο εργοστάσιο της ομάδας. Με μια καταπληκτική εμφάνιση στην πίστα που η ομάδα έχει γνωρίσει αρκετές μεγάλες στιγμές, στο Spa οι Perez-Ocon μπήκαν στην εξάδα, ενώ ο Γάλλος επανέλαβε την έκτη θέση του στο Spa. Η ομάδα είναι ήδη στην έβδομη θέση της βαθμολογίας και καλοβλέπει την έκτη θέση της McLaren.
4. Red Bull
Μπορεί οι Ταύροι να είναι με διαφορά στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος και να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν κάθε στραβοπάτημα των 2 πρώτων, όμως τα προβλήματα αξιοπιστίας δεν τους αφήνουν περιθώρια για κάτι καλύτερο.
5. Haas
Η απαιτούμενη σταθερότητα του Romain Grosjean αρχίζει να εμφανίζεται σιγά-σιγά κι η Haas αρχίζει να βρίσκει τα αποτελέσματα που της έλειπαν. Μπορεί ο Γάλλος να αποκλείστηκε στην Ιταλία, όμως ήταν με άνεση στην έκτη θέση, ενώ ο καλός αγώνας στο Βέλγιο έφερε την αμερικάνικη ομάδα ακόμη πιο κοντά στην πολυπόθητη τέταρτη θέση.
6. Renault
Η Renault μπορεί να μην απέδωσε όπως θα έπρεπε σε Βέλγιο/Ισπανία, με τον Hulkneberg να κάνει το λάθος της χρονιάς στην εκκίνηση του Σπα, όμως ακόμη κι έτσι οι Γάλλοι έχουν ακόμη το πάνω χέρι στην μάχη της τέταρτης θέσης. Θα μπορούσαν να τα πάνε καλύτερα, όμως ακόμη κι έτσι τα πράγματα παραμένουν θετικά.
7. Williams
Μετά από 13 αγώνες στους οποίους η ιστορική βρετανική ομάδα κινούταν ανάμεσα στην μετριότητα και την ανυπαρξία, στην Ιταλία η Williams έκανε τον καλύτερο αγώνα της χρονιάς. Ο Stroll μπήκε στην δεκάδα των κατατακτηρίων, ενώ ο Sirotkin τον ακολούθησε στον αγώνα, με την Williams να πετυχαίνει τον πρώτο της διπλό τερματισμό από την περσινή Μαλαισία
8. Sauber
Η επιστροφή από την καλοκαιρινή διακοπή για την Sauber στιγματίστηκε από τα τρομακτικά ατυχήματα των Charles Leclerc και Marcus Ericsson σε Βέλγιο κι Ιταλία αντίστοιχα. Μπορεί τα μονοθέσια να πήραν μόλις 1 βαθμό στους 2 αγώνες, όμως συνεχίζουν την σταθερή πορεία και βελτίωσή τους μέσα στη χρονιά.
9. Toro Rosso
Με 2 βαθμούς από τον Pierre Gasly στο Βέλγιο και μια μέτρια εμφάνιση στην Ιταλία, η Toro Rosso είδε την Force India με 2 αγώνες να την ξεπερνά στη βαθμολογία. Οι δικαιολογίες για την κακή απόδοση είναι αρκετές, όμως η ιταλική ομάδα θα πρέπει να φέρει κάποια αποτελέσματα για να μην ανησυχήσει κι από την βελτιούμενη Sauber.
10. McLaren
Πολλές φορές η σταθερότητα εξυμνείται στην Formula 1, όμως στην συγκεκριμένη περίπτωση μάλλον έχουμε να κάνουμε με στασιμότητα. Παρά τις ανακατάξεις που έφεραν το καλό αποτέλεσμα στην Ουγγαρία, σε Βέλγιο και Ιταλία τα μονοθέσια της βρετανικής ομάδας έδειξαν πως έχουν μείνει πίσω στην εξέλιξη. Μπορεί στο Woking να σκέφτονται ήδη το μέλλον, όμως πλέον κινδυνεύουν να χάσουν σημαντικό έδαφος στην βαθμολογία των κατασκευαστών.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify