Κατατάσσουμε οδηγούς κι ομάδες με βάση την απόδοσή τους σε Σιγκαπούρη, Ρωσία και Ιαπωνία, λίγο πριν το φινάλε της σεζόν.
Επιμέλεια: Δημήτρης Βούρδας, Δημήτρης Μπίζας
Οι οδηγοί:
Ο Βρετανός οδεύει ολοταχώς προς τον 5ο παγκόσμιο τίτλο του, και μέσα στους τρεις τελευταίους αγώνες, έχει κάνει -σχεδόν- το απόλυτο, παίρνοντας 3 νίκες και δύο pole positions. Είναι αδιαμφισβήτητα ο πιο φορμαρισμένος οδηγός του grid και το αποδεικνύει ακόμα και σε πίστες που η Mercedes δεν είχε το ξεκάθαρο πάνω χέρι.
Δύο βάθρα σε τρεις αγώνες, μία εκπληκτική εμφάνιση-ανάκαμψη στη Ρωσία, αλλά κι ένα συμβάν με τον Raikkonen σημαδεύουν μία γενικά θετική πορεία για τον Ολλανδό στα τελευταία τρία GP. Ο οδηγός της Red Bull συνεχίζει τις καλές εμφανίσεις, αποδεικνύοντας πως με λίγη παραπάνω ωριμότητα, μπορεί να πάρει το αποτέλεσμα που θέλει.
Από το παρατεταμένο ντεφορμάρισμά του φαίνεται να επιστρέφει ο ‘Danny Ric’, που δεν είχε προβλήματα αξιοπιστίας και μπόρεσε να πάρει ξανά βαθμούς, αν και πλέον βρίσκεται αρκετά πίσω από τον teammate του. Μπορεί να στρέφει ήδη το βλέμμα του στο 2019 και τη Renault, όμως όταν δεν τον κρατά πίσω κάποιο πρόβλημα, δείχνει την ταχύτητα που διαθέτει τόσο ο ίδιος, όσο και το μονοθέσιό του.
Όλα πηγαίνουν λάθος με *και* για τον Vettel μετά το θερινό διάλειμμα, και σε μερικά από αυτά σκαμπανεβάσματα, φέρει κι ο ίδιος μερίδιο ευθύνης. Είναι μακριά από τον καλό του εαυτό, και τα δύο βάθρα σε Σιγκαπούρη και Ρωσία ήταν το απόλυτο μίνιμουμ για τον ίδιο και τη Ferrari. Ο τίτλος απομακρύνθηκε από τα χέρια του -αν δεν είναι ήδη παρελθόν- και αυτό οφείλεται μερικώς και στους τελευταίους τρεις αγώνες, αφού δεν μπόρεσε να αντιδράσει σε καμία περίπτωση στις «επιθέσεις» του Hamilton.
Πτώση στην απόδοσή του γνώρισε κι ο Raikkonen, χωρίς όμως να πέφτει ποτέ εκτός πεντάδας. Δεν είναι ο Kimi του πρώτου μισού της σεζόν, μιας κι αυτός με τη σειρά του έχει ήδη στο πίσω μέρος του μυαλού το 2019 και την δεύτερη θητεία του με τη Sauber – ειδικά από τη στιγμή που ο τίτλος των κατασκευαστών για τη Ferrari μοιάζει το ίδιο χαμένος με εκείνον των οδηγών.
Αποτελεί τον τέλειο wingman στο πλευρό του Hamilton, αλλά αυτό δεν τον καθιστά καλό οδηγό εν γένει. Η pole στη Ρωσία ήταν απλά μία αναλαμπή για τον Φινλανδό, που στη Σιγκαπούρη στάθηκε τυχερός που ήρθε 4ος, ενώ τα δύο βάθρα στους επόμενους αγώνες ήταν καθαρά θέμα δυναμικής της W09. Συνολικά, δεν είναι κοντά στην απόδοση του teammate του, κι αυτό σημαίνει πολλά.
Ο Μονεγάσκος επέστρεψε εκεί που τον είχαμε συνηθίσει στο πρώτο μέρος της χρονιάς. Η εγκατάλειψη στην Σουζούκα ήταν πταίσμα μπροστά στις δύο εκπληκτικές εμφανίσεις του σε Σιγκαπούρη και Ρωσία, με την 9η θέση να είναι υπέρβαση στους κλειστούς δρόμους της Marina Bay.
8. Esteban Ocon
Μπορεί να μοιάζει εκτός grid για το 2019 (μόνη του ελπίδα είναι η Williams), όμως ο Γάλλος δεν σταματά να αποδίδει και να αποδεικνύει πως αξίζει μία θέση στην F1. Μπορεί να είναι οριακά πίσω από τον Perez, αλλά είναι παράλληλα και πολύ καλύτερος από τους περισσότερους αντιπάλους του στο midfield.
9. Sergio Perez
Ο Μεξικανός εκμεταλλεύεται απόλυτα τη δυναμική της VJM11 στους τελευταίους αγώνες και μπαίνει σταθερά στους βαθμούς. Μελανό σημείο είναι σαφώς το συμβάν με τον Sirotkin στη Σιγκαπούρη, αλλά με την 10η θέση στη Ρωσία και την 7η στην Ιαπωνία, έχει πλέον περάσει για τα καλά στη θέση του ‘best of the rest’ της βαθμολογίας.
10. Pierre Gasly
Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς γιατί ο Pierre Gasly να είναι τόσο ψηλά στην κατάταξη. Μπορεί τα αποτελέσματά του να μην είναι καλύτερα από αρκετών αντιπάλων του στο midfielf, όμως είναι το τι κάνει σε όλο το τριήμερο συνολικά (ειδικά στην Ιαπωνία) που τον ανεβάζει, με ένα μονοθέσιο που αγγίζει την «ουρά» του grid. Ο Γάλλος θα μπορούσε να είναι στη βαθμολογούμενη δεκάδα στη Σουζούκα, αλλά όπως είπε κι ο ίδιος, η στρατηγική δεν ήταν η ενδεδειγμένη.
11. Carlos Sainz
Δύο τερματισμοί στους βαθμούς για τον Sainz είναι ένα θετικό σημάδι, αφού για πρώτη φορά φέτος μοιάζει να είναι οριακά καλύτερος του teammate του, αλλά όχι αρκετά καλός με δεδομένο ότι έχει ίσως το 5ο καλύτερο μονοθέσιο στο grid.
12. Romain Grosjean
Σε ένα σερί αγώνων που η Haas δεν «βολεύεται» και τόσο, ο Grosjean προσπαθεί να πάρει το μέγιστο, όμως κι ο ίδιος δεν είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση για να εκμεταλλευτεί ευκαιρίες.
13. Kevin Magnussen
Από την μεριά του, ο Magnussen είναι κάτω από τον teammate του, απέχοντας από τους βαθμούς από την αρχή του δεύτερου μισού της χρονιάς, αλλά διατηρώντας παράλληλα τη θέση του -μάλλον προσωρινά- πίσω από τον Perez.
14. Fernando Alonso
Αναλαμπή ήταν η 7η θέση στη Σιγκαπούρη, που ήρθε περισσότερο λόγω μονοθέσιου, κι όχι τόσο λόγω οδηγικής προσπάθειας. Ο Ισπανός κινείται ήδη σε ρυθμούς 2019 (WEC και IndyCar πιθανότατα), οπότε η ήδη προβληματική και ‘draggy’ MCL33 δεν βοηθά στη συνολική εικόνα του.
15. Nico Hulkenberg
Αυτός που απογοητεύει περισσότερο από κάθε άλλον στο midfield είναι αναμφίβολα ο Hulkenberg. Ο Γερμανός ήταν για το μεγαλύτερο μέρος της φετινής σεζόν ο απόλυτος κυρίαρχος στο ‘B championship’, όντας 7ος στη βαθμολογία, αλλά τώρα βρίσκεται σε μία συνεχή πτωτική τάση. Ένας βαθμός σε τρία Grand Prix δεν είναι το ιδανικό για τον ίδιο, παρά τις όποιες ποινές που έχει πάρει εξαιτίας του κινητήρα της Renault.
16. Brendon Hartley
Η είσοδός του στο Q3 στην Ιαπωνία ήταν κάτι θετικό για το μέλλον του στην Toro Rosso, αλλά γενικά, ο Νεοζηλανδός συνεχίζει να είναι κατώτερος των περιστάσεων και -κυρίως- κατώτερος του Gasly.
17. Marcus Ericsson
Ο Σουηδός προσπάθησε να εκμεταλλευτεί τη δυναμική της Sauber σε Ρωσία κι Ιαπωνία, αλλά η κλάση του Leclerc τον επισκίασε, αναδεικνύοντας πλήρως το πραγματικό «ταβάνι» του. Καμιά αφορά, απορείς γιατί έχει κάνει σχεδόν 100 αγώνες στο σπορ.
18. Lance Stroll
Ο λόγος για τον οποίο ο Stroll είναι πάνω από τον Vandoorne στην κατάταξη, είναι γιατί ο Καναδός έχει μία -κάποια- δικαιολογία για την εικόνα του, ειδικά μετά την αναλαμπή της Μόντσα.
19. Stoffel Vandοorne
Ο Βέλγος όμως, είναι συνεχώς κατώτερος του Alonso και μακριά από τους βαθμούς σε απελπιστικό σημείο.
20. Sergey Sirotkin
Παλεύει, αλλά τον προδίδει η απειρία του και το μονοθέσιο.
Οι ομάδες:
1. Mercedes
Εντυπωσιακά γρήγορη, σταθερή και ικανότερη από τους αντιπάλους της, η γερμανική ομάδα έκανε και φέτος ένα εντυπωσιακό μπαμ στην απόδοσή της στο δεύτερο μισό της χρονιάς και πρακτικά εξασφάλισε τους 2 τίτλους. Με σωστές, αν και αμφιλεγόμενες στρατηγικές η ομάδα πήρε συνεχόμενα 1-2 για πρώτη φορά από το φινάλε του 2016.
2. Red Bull
Μπορεί τα Σάββατα να μην έχει τον ρυθμό να απειλήσει για την pole position, όμως έχει τους οδηγούς και το μονοθέσιο να την φέρουν στην διεκδίκηση του βάθρου. Εκμεταλλευόμενη τα λάθη της Ferrari, την ικανότητα του Verstappen και το μαχητικό πνεύμα του Ricciardo, η Red Bull έχει σταθερά καλή απόδοση σχεδόν σε κάθε πίστα.
3. Ferrari
Μετά την Ιταλία, όλοι περιμέναμε την αντεπίθεση της Ferrari. Άλλωστε ακόμη και μετά τα στραπάτσα σε Hungaroring και Monza, η SF71-H έμοιαζε ως το ταχύτερο μονοθέσιο. Όμως αυτό δεν το είδαμε ποτέ, αντίθετα είδαμε λάθη στην στρατηγική του αγώνα, λάθη στις κατατακτήριες, κακή απόδοση των οδηγών και άλλη μια χρονιά στον κάλαθο των αχρήστων.
4. Force India
Εκεί που τα πράγματα έμοιαζαν δύσκολα για την Force India, η πώληση της ομάδας φαίνεται πως άλλαξε όχι μόνο την δυναμική, αλλά και την ψυχολογία της. Η δύσκολη στιγμή στην Σιγκαπούρη ξεπεράστηκε με 2 πολύ καλές εμφανίσεις σε Ρωσία κι Ιαπωνία και πλέον η νεοσύστατη ομάδα πλησιάζει την έκτη θέση της McLaren στους κατασκευαστές
5. Haas
Η Haas έδειξε να ξεπερνάει την απογοήτευση από τον αποκλεισμό στην Monza και την κάκιστη εμφάνιση στην Σιγκαπούρη με 2 όγδοες θέσεις στους επόμενους αγώνες. Ο Magnussen μπορεί να μην είναι στα επίπεδα πριν την καλοκαιρινή διακοπή κι ο Grosjean να μην έχει σταθερότητα, όμως η αμερικανική ομάδα είναι ακόμη δυνατή στη μάχη για την τέταρτη θέση.
6. Sauber
Εάν κάποιος στο ξεκίνημα της σεζόν μπορούσε να προβλέψει ότι η είσοδος στο Q3 των 2 μονοθεσίων της Alfa-Romeo Sauber θα έμοιαζε φυσιολογική, τότε σίγουρα θα είχε κλεισμένη θέση στο ψυχιατρείο. Όμως, η συνεχής βελτίωση της μεγαλύτερης έκπληξης του φετινού πρωταθλήματος συνεχίζεται και τα νέα μόνο καλά είναι ενόψει 2019.
7. Toro Rosso
Ο κινητήρας της Honda αποδίδει πολύ καλύτερα απ’ότι στην αρχή της χρονιάς κι αυτό επιτρέπει στους οδηγούς της ιταλικής ομάδας να είναι αρκετά πιο ανταγωνιστικοί σε κάθε αγώνα. Οι τρομερές κατατακτήριες στο σπίτι της κατασκευάστριας εταιρείας ήταν η καλύτερη στιγμή στη χρονιά για την ομάδα, που πλέον περιμένει ένα ακόμη καλύτερο 2019.
9. Williams
Παρά το γεγονός πως η βρετανική ομάδα δεν έχει πάρει βαθμό στους 3 τελευταίους αγώνες, δείχνει ορατά σημάδια βελτίωσης. Η είσοδος στο Q2 του Stroll στην Ιαπωνία φανερώνει την βελτίωση μέσα στην πίστα, ενώ η υπογραφή του George Russell, φανερώνει κι ένα καλύτερο πλάνο για το μέλλον.
10. McLaren
Η 7η θέση του Alonso στην Σιγκαπούρη ήταν το μόνο δείγμα ότι υπάρχει ζωή στον πλανήτη McLaren. Μετά τα συνεχή προβλήματα με την έλλειψη ταχύτητας και τους αποκλεισμούς από το Q1, ο μόνος στόχος της ομάδας είναι η διατήρηση της έκτης θέσης στους κατασκευαστές.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify