Το πρώτο Power Ranking της χρονιάς για την Formula 1 έρχεται, για να κατατάξει τις ομάδες με βάση την εικόνα που έδειξαν στο οχταήμερο δοκιμών στη Βαρκελώνη.
Επιμέλεια: Δημήτρης Βούρδας, Δημήτρης Μπίζας, Τζανέτος Πουλυμενάκος
1.Mercedes: Οι πρωταθλητές μπήκαν στις χειμερινές δοκιμές με την αξιοπιστία δεδομένη. Ζητούμενο ήταν να εξετάσουν αν οι αλλαγές που έκαναν σε καίριους τομείς (ανάρτηση, βάρος, μεταξόνιο) αποδίδουν τα αναμενόμενα. Πράγματι, στις προσομοιώσεις αγώνα φάνηκε να είναι η πιο δυνατή ομάδα, αν και δεν έχουμε εικόνα για την ταχύτητά της στον έναν γρήγορο γύρο, μιας και δεν δοκίμασε με την hypersoft, και φυσικά δεν γνωρίζουμε με τι καύσιμα έτρεξε με τις υπόλοιπες γόμες.
2.Red Bull: Η Αυστριακή ομάδα αντιμετώπισε κάποια προβλήματα με το μονοθέσιο της, κυρίως την πρώτη βδομάδα των δοκιμών, αλλά στην συνέχεια ανέκαμψε και έγραψε αρκετούς γύρους στην πίστα του Montmelo με τους Daniel Ricciardo και Max Verstappen. H RB14 φαίνεται να πατάει καλά στην πίστα, και -λογικά- θα είναι μία από τις ομάδες που θα διεκδικήσουν το πρωτάθλημα.
3.Ferrari: Χωρίς να εντυπωσιάσει, η Ferrari βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων στη Βαρκελώνη, με τους Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen να έχουν καταλάβει τις 2 πρώτες θέσεις των συνολικών αποτελεσμάτων. Παρόλα αυτά, σε αντίθεση με την περασμένη χρονιά, η Scuderia δεν εντυπωσίασε, καθώς έδειξε πιο αργή στις προσομοιώσεις αγώνα σε σχέση με τους αντιπάλους της και ειδικότερα σε σχέση με την Red Bull.
4.Toro Rosso: Η μεγαλύτερη έκπληξη των δοκιμών ακούει στο όνομα Toro Rosso. Η θυγατρική της Red Bull ξεκίνησε φέτος τη συνεργασία της με την Honda, και οι πρώτες ενδείξεις είναι άκρως θετικές. Η αξιοπιστία φαίνεται να υπάρχει, ενώ πλέον πρέπει να δούμε και πού βρίσκονται σε απόδοση. Πάντως, σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι έγραψε περισσότερο χιλιόμετρα από ομάδες όπως η Red Bull, η Williams και η McLaren, μόνο χαμόγελα μπορεί να φέρει στη Faenza.
5.Renault: Η γαλλική ομάδα δεν αντιμετώπισε προβλήματα στις οχτώ ημέρες των χειμερινών δοκιμών, πέρα από την τελευταία όπου αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων. Συμπλήρωσε έναν ικανοποιητικό αριθμό γύρων (795), τους περισσότερους από οποιαδήποτε ομάδα με μονάδες ισχύος Renault. Επίσης, από τους χρόνους που έκαναν οι Nico Hulkenberg και Carlos Sainz έδειξε να έχει βελτιωθεί αρκετά από την περσινή σεζόν.
6.Haas: Από τις μεγάλες εκπλήξεις των χειμερινών δοκιμών ήταν οι χρόνοι που σημείωσαν οι Kevin Magnussen και Romain Grosjean. O Δανός μάλιστα κατάφερε να σημειώσει έναν πολύ ανταγωνιστικό χρόνο με την πολύ μαλακή γόμα, ενώ η “baby Ferrari” σημείωσε και πάρα πολλούς γύρους, δείχνοντας να έχει ξεπεράσει τα προβλήματα αξιοπιστίας, κυρίως αυτά με τα φρένα, που την ταλαιπωρούσαν μέχρι πέρσι.
7.Alfa Romeo-Sauber: Το θρυλικό σήμα της Alfa Romeo επέστρεψε στην Formula 1 και κοσμεί το μονοθέσιο της Sauber. Παράλληλα ως συνέπεια της πιο κοντινής συνεργασίας με την Ferrari, η ομάδα έχει νέους κινητήρες αλλά και τον Charles Leclerc στο τιμόνι. Ο Μονεγάσκος μπορεί να μην απέφυγε τα λάθη νεότητας στις δοκιμές και ο Marcus Ericsson μπορεί να μην είναι εχέγγυο επιτυχίας αλλά μαζί με τον ολοένα αυξανόμενο φόρτο εργασίας, το μέλλον φαντάζει καλύτερο για το εργοστάσιο του Hinwill, με κάθε μέρα που περνάει.
8.Force India: Η Force India μοιάζει να έμεινε στάσιμη τον χειμώνα, την ώρα που το μεγαλύτερο μέρος του midfield έκανε αρκετά βήματα προόδου. Τα λιγοστά χιλιόμετρα δε βοήθησαν ιδιαίτερα για να υπάρξει μία όσο το δυνατόν ξεκάθαρη εικόνα για την απόδοση της VJM11, που σε καμία περίπτωση δεν έβγαλε προβλήματα αξιοπιστίας.
9.Williams: Ίσως το μεγαλύτερο ερωτηματικό να είναι η Williams, με τους άπειρους οδηγούς της και ένα τεχνικό team που τώρα ψάχνει τις λύσεις στα πάμπολλα σχεδιαστικά προβλήματα. Βέβαια, κατάφεραν να γράψουν αρκετούς γύρους (μόλις τρεις λιγότερους από την Toro Rosso), κάτι που τους βοηθά αρκετά στην προσπάθειά τους να κατανοήσουν την FW41, αλλά και στην προσπάθεια των οδηγών (κι ειδικά του rookie Sergey Sirotkin) να βρουν τα πατήματά τους σε ένα μονοθέσιο με πολλά νέα χαρακτηριστικά.
10.McLaren: Για ακόμα μία σεζόν οι δοκιμές της ομάδας του Woking δεν πήγαν καλά, και αυτή την φορά δεν είχε την ευθύνη η Honda. Την πρώτη μέρα μία αστοχία του μπουλονιού του πίσω δεξί τροχού έστειλε τον Fernando Alonso στην αμμοπαγίδα της τελευταίας στροφής, έχοντας κάνει μόνο 6 γύρους. Ωστόσο, τα προβλήματα δεν τελείωσαν εκεί, αφού στην συνέχεια αντιμετώπισε θέμα με την μπαταρία της μονάδας ισχύος και με το turbo, που την περιόρισε στους 599 γύρους, λιγότερους από όλες τις ομάδες του grid. Παρά όλα αυτά τα προβλήματα, οι συγκριτικοί χρόνοι με πέρσι έδειξαν ότι η βρετανική ομάδα έχει την μεγαλύτερη βελτίωση σε σύγκριση με την περσινή σεζόν, όσον αφορά τον έναν γρήγορο γύρο.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify