F1 | Canadian Grand Prix | Πρώτη νίκη για Lewis (Review)

Το καναδικό grand prix για το 2012 αποτελεί παρελθόν, με μεγάλο νικητή  τον βρετανό Lewis Hamilton ο οποίος έγινε ο έβδομος οδηγός που παίρνει νίκη στο φετινό πρωτάθλημα έπειτα από επτά αγώνες.

Το τριήμερο άρχισε με τους καλύτερους οιωνούς για τον πρωταθλητή του 2008 καθώς την Παρασκευή πραγματοποίησε τον καλύτερο χρόνο και στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών, δείχνοντας πως είναι σε καλό δρόμο για το ιδανικό setup για την πίστα του Μοντρεάλ. Εξίσου γρήγορα κινήθηκαν οι δύο Ferrari η οποία με τις συνεχείς αναβαθμίσεις δείχνει επιτέλους ικανή να κάνει πρωταθλητισμό φέτος. Αξίζει να σημειώσουμε πως στον Καναδά η Ferrari έφερε νέα σχεδιασμένη εξάτμιση βελτίωση που είχε προγραμματιστεί για το  grand prix της Βαρκελώνης. Το ίδιο δείχνει να ισχύει και για την ομάδα της Red Bull που προβλημάτιζε με τις εμφανίσεις της στην αρχή της χρονιάς που δεν θύμιζαν σε τίποτα την περσινή και προπέρσινη κυριαρχία της. Ο Vettel Που ήταν πιο γρήγορος στα ελεύθερα δοκιμαστικά από τον team mate του τον Webber ήταν στις πρώτες θέσεις στα δοκιμαστικά της Παρασκευής και ήταν ο ταχύτερος στα ελεύθερα του Σαββάτου πριν τις κατατακτήριες στις οποίες και κατέλαβε την pole position. Δίπλα ου θα εκκινούσε ο Vettel με τους Alonso, Webber, Rosberg, Massa, Grosjean, Di Resta, M.Schumacher και Button να συμπληρώνουν την δεκάδα.

Η εκκίνηση στον Καναδά ήταν παραδόξως πολύ «ήρεμη» χωρίς να υπάρξουν κάποιες επιθετικές κινήσεις από κάποιον πιλότο ή κάποια επαφή, παρά την πολυπλοκότητα των πρώτων στροφών. Η μόνη μάχη στους πρώτους γύρους δόθηκε από τους Massa  και Rosberg με τον βραζιλιάνο να προσπερνά τον Γερμανό πιλότο της Mercedes που αντιμετώπιζε προβλήματα στην αρχή του αγώνα και στην συνέχεια έχασε την θέση του και από τον Di Resta. Στην συνέχεια ο Massa είχε τετακέ στην 1η στροφή χάνοντας πολλές θέσεις. Όπως και άλλοι αγώνες έτσι και αυτός του Καναδά κρίθηκε στην στρατηγική των ομάδων και στην διαχείριση των ελαστικών από τους πιλότους. Ο Vettel που ήταν στην πρωτοπορία μπήκε για να αλλάξει την supersoft γόμα της Pirelli με την soft στον 16ο γύρο με τον Hamilton να μπαίνει για την ίδια αλλαγή στον 17ο και τον Alonso να κάνει δύο παραπάνω γύρους με την σαφέστατα γρηγορότερη supersoft και να μπαίνει για αλλαγή ελαστικών στον 19ο γύρο. Η στρατηγική αυτή της Ferrari έβγαλε τον Alonso πρώτο, ενώ πιο πίσω ο Hamilton πέρασε τον Vettel που είχε πέσει πια στην 3η θέση. Ο ισπανός οδήγησε την κούρσα για άλλους δύο γύρους αγού τον προσπέρασε ο Hamolton στην μεγάλη πίσω ευθεία. Αξιοσημείωτο είναι πως στην 4η και 5η θέση βρίσκονταν αντίστοιχα οι Raikkonen και Perez οι οποίοι δεν είχαν κάνει πιτ στοπ ακόμα καθώς είχαν εκκινήσει με τον soft γόμα σε αντίθεση με τους περισσότερους που επέλεξαν την supersoft. Και οι δύο τους καθυστέρησαν όσο μπορούσαν την είσοδο τους στα πιτς ενώ όταν έκαναν και οι δύο την υποχρεούμενη αλλαγή ο Perez Βρέθηκε μπροστά από τον Raikkonen. Στον 45ο γύρο έλαβε τέλος και ο αγώνας του Schumacher καθώς το DRS είχε μείνει ανοιχτό. Στον 50ο γύρο μπήκε για αλλαγή ελαστικών ο Hamilton μετά από μερικούς γύρους αστραπή. Η στρατηγική της McLaren ήταν εμφανέστατη. Γνωρίζοντας πως ο Hamilton φθείρει ιδιαίτερα τα ελαστικά του του έδωσαν τον οκ να πηγαίνει flat out για όσους γύρους αντέξει η soft γόμα και τότε θα έμπαινε στα πιτς για αλλαγή ελαστικών. Τότε θα τον προσπερνούσαν οι Alonso και Vettel  που θα δοκίμαζαν την στρατηγική με ένα πιτ στοπ λιγότερο από τον Hamilton και τότε ο βρετανός θα πίεζε με τα φρέσκα ελαστικά τους για να προσπεράσει τους άλλους δυο. Το εγχείρημα της βρετανικής ομάδας βγήκε εφικτό και ο Hamilton όδευε ολοταχώς στην 3η του νίκη στον Καναδά. O Vettel έκανε και αυτός ένα πιτ στοπ αστραπή ενώ ο Alonso έμεινε στην πίστα όντας σε στρατηγική 1 πιτ στοπ. Ο ισπανός όμως δεν έκανε καλή διαχείριση των ελαστικών του τα και είχε σταδιακή πτώση απόδοσης στους τελευταίους γύρους με αποτέλεσμα να τον προσπεράσουν οι Grosjean και Perez,  και οι δυο με στρατηγική 1 πιτ στοπ που τους έφερε αντίστοιχα στην 2η και 3η θέση, αλλά και ο Vettel. Αξιοσημείωτο είναι πως στον τελευταίο γύρο ο Vettel που έκανε ταχύτερο γύρο έγραψε 1:15.7 και ο Alonso 1:20.7 εκθέτοντας την στρατηγική της Ferrari που δεν αποδείχθηκε επιτυχημένη. Εν τέλει την 10άδα συμπλήρωσαν οι Rosberg, Webber, Raikkonen, Kobayasi και Massa.

O αγώνας του Καναδά απέδειξε έμπρακτα την τακτική της Pirelli ναι ανακατεύει την τράπουλα με τις γόμες που παρέχει, τακτική με την οποία πολλοί φίλοι της f1 αλλά και ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής M.Schumacher διαφωνούν. Ωστόσο ο αγώνας του Μοντρεάλ δεν προσέφερε και τόσο θέαμα όσο είχαμε συνηθίσει από προηγούμενες χρονιές, ενδεχομένως επειδή ήταν ένας αγώνας στρατηγικής. Το μεγάλο γεγονός όμως είναι πως με την νίκη ου αυτή ο Hamilton θέτει εαυτόν στην πρωτοπορία της βαθμολογίας αλλά με μικρή διαφορά με τους διώκτες του. Επόμενος αγώνας είναι σε δυο βδομάδες με το δεύτερο grand prix επί ισπανικού εδάφους στην Βαλένθια, όχι στην πίστα Ricardo Tormo που έχουμε συνηθίσει από τα Motogp ή αγώνες τουρισμού αλλά σε μια πίστα στη μαρίνα της ισπανικής πόλης, σχεδιασμένη από τον Hermann Tilke, που φιλοξενεί αγώνες f1 από το 2008.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Previous Article

F1 | 2012 Canadian Grand Prix | Δηλώσεις των οδηγων μετά τον αγώνα!

Next Article

F1| O Brawn απολογείται στον Schumacher.

Related Posts