H F1 επιστρέφει επί ευρωπαϊκού εδάφους με τον έκτο αγώνα της φετινής σεζόν, το GP Ισπανίας, από την πίστα της Βαρκελώνης, στην απαρχή του κυριότερου κομματιού στο καλεντάρι της χρονιάς.
Γενικές πληροφορίες
Η πίστα της Βαρκελώνης αποτελεί μόνιμο προορισμό της F1, φιλοξενώντας αδιαλείπτως από το 1991 και έπειτα το Ισπανικό GP. Η κατασκευή έλαβε χώρα στο πλαίσιο της ανάπλασης στην Καταλανική πρωτεύουσα, εξαιτίας της διοργάνωσης των Ολυμπιακών αγώνων του 1992. Πρόκειται για μια χάραξη που προσφέρει την ευκαιρία για εξαγωγή συμπερασμάτων γύρω από την απόδοση των μονοθεσίων, δεδομένου ότι συνδυάζει πολλά και διαφορετικά χαρακτηριστικά, αργές στροφές, γρήγορες καμπές και απαιτητικά σημεία φρεναρίσματος.
Οι δομές της δεν έχουν υποστεί ιδιαίτερες αλλαγές με το πέρας των χρόνων, ενώ η αγωνιστική της διαδρομή έχει τροποποιηθεί ελαφρώς, με την αναδιαμόρφωση του τελευταίου κομματιού της να δεσπόζει. Ενδεικτικά, την περσινή χρονιά επανασχεδιάστηκε η 10η στροφή του Montmelo, ούτως ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα του θεάματος αφενός, αφετέρου να επιταχυνθεί η διάρκεια ενός χρονομετρημένου γύρου.
Εκτός αυτού η μεγαλύτερη αλλαγή σε αυτά τα 31 χρόνια υπήρξε η αντικατάσταση των δύο γρήγορων δεξιών καμπών που οδηγούσαν στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, με ένα σικέιν, το οποίο φημολογείται ότι θα αντικατασταθεί εν όψει της επόμενης επίσκεψης της F1 στην χώρα της Ιβηρικής χερσονήσου.
Ομάδες και οδηγοί επισκέπτονται την πίστα κάθε χρόνο, πέραν του αγώνα και για τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, λόγω των δεδομένων που έχει την δυνατότητα να χαρίσει η συγκεκριμένη αγωνιστική διαδρομή. Στην Ισπανία αναμένεται να δούμε την πλειοψηφία των ομάδων να εφαρμόζει τις πρώτες σημαντικές αναβαθμίσεις της φετινής σεζόν, που ενδεχομένως θα μπορούσαν να μεταβάλλουν τα δεδομένα και την δυναμική που υφίσταται μέχρι στιγμής.
Η Βαρκελώνη ομολογουμένως δεν μας έχει χαρίσει πολλούς θεαματικούς αγώνες, όσο περιπτώσεις στις οποίες η στρατηγική έπαιξε τον καθοριστικότερο ρόλο στην ανάδειξη του νικητή. Μια τέτοια περίσταση υπήρξε ο περσινός αγώνας, στον οποίο ο Lewis Hamilton κατέκτησε την νίκη, κάνοντας ένα επιπλέον pit stop και καταφέρνοντας να προσπεράσει τον μεγάλο του αντίπαλο, Max Verstappen, στους τελευταίους γύρους, χάρη στο πλεονέκτημα που του έδιναν τα φρέσκα ελαστικά.
Αναφορικά με τους νικητές στο Montmelo, οι Michael Schumacher και Lewis Hamilton έχουν ανέβει από έξι φορές έκαστος στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, τρείς νίκες έχει ο Mika Hakkinen και ακολουθεί πλειάδα οδηγών με μία και δύο νίκες αντίστοιχα. Ενδεικτικά από το 2007 έως το 2015, εννέα διαφορετικοί οδηγοί κατάφεραν να κερδίσουν τον αγώνα στην Βαρκελώνη. Στους κατασκευαστές η Ferrari έχει πανηγυρίσει οκτώ φορές, η Mercedes εφτά και έξι φορές η ομάδα της Williams.
Γύροι: 66
Μήκος πίστας: 4,675 χιλιόμετρα
Απόσταση αγώνα: 308,424 χιλιόμετρα
Ρεκόρ Γύρου: 1:18:149, Max Verstappen (2021)
Πρόγραμμα:
Η δράση στην Καταλανική πίστα επανέρχεται στις φυσιολογικές ώρες για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα, με εξαίρεση ίσως την Παρασκευή, όπου οι υποχρεώσεις των οδηγών με τους εκπροσώπους του τύπου μετατοπίζουν το πρόγραμμα προς το απόγευμα. Εκτός της F1 στην Βαρκελώνη θα αγωνιστεί το σύνολο των επίσημων υποστηρικτών της θεσμών, η F2, η F3 και το W Series.
Παρασκευή 20 Μαΐου
FP1: 15:00-16:00
FP2: 18:00-19:00
Σάββατο 21 Μαΐου
FP3: 14:00-15:00
Κατατακτήριες: 17:00-18:00
Κυριακή 22 Μαΐου
Αγώνας: 16:00
H τηλεοπτική κάλυψη στην Ελλάδα θα γίνει από το ψηφιακό μπουκέτο καναλιών της Cosmote TV και πιο συγκεκριμένα από το Cosmote Sport 5HD, καθώς και από την ΕΡΤ. Οι ελεύθερες δοκιμές θα καλυφθούν από τα κανάλια EΡΤ Sports στην πλατφόρμα του ΕΡΤFlix, ενώ οι κατατακτήριες δοκιμές και ο αγώνας της Ισπανίας θα προβληθούν σε ελεύθερη ζωντανή μετάδοση από την ΕΡΤ 2. Φυσικά, υπάρχει κι η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας της Formula 1, το F1TV, το οποίο θα έχει, μέσω συνδρομής, κάθε session του τριημέρου, με αποκλειστικά onboard πλάνα, ξεχωριστές επιλογές μετάδοσης καθώς και πλήρη κάλυψη των υποστηρικτών θεσμών της F2 και της F3.
Επόμενος αγώνας στο πρόγραμμα, το εμβληματικό GP στους δρόμους του Μόντε Κάρλο την ερχόμενη εβδομάδα, το τριήμερο 27-29 Μαΐου. Θα είναι η πρώτη φορά που η δράση στο Μονακό θα ξεκινήσει την Παρασκευή, αντί της Πέμπτης όπως συνηθιζόταν.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify