F1 – GP Μονακό: To πρόγραμμα και η τηλεοπτική κάλυψη

F1, GP Μονακό, πρόγραμμα
Carlos Sainz, Ferrari SF-24, leads Lando Norris, McLaren MCL38, George Russell, Mercedes F1 W15, Max Verstappen, Red Bull Racing RB20, and the remainder of the field at the start

Στο δεύτερο μέρος της τριπλέτας αγώνων ,στην επιστροφή της F1 επί Ευρωπαϊκού εδάφους, οδηγοί και ομάδες επισκέπτονται έναν από τους πιο εμβληματικούς -αν όχι το πλέον- προορισμούς του προγράμματος, τους δρόμους του κοσμοπολίτικου Πριγκιπάτου, για το GP του Μονακό, στην όγδοη στάση του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Γενικές Πληροφορίες

Το GP του Μονακό αποτελεί έναν εμβληματικό σταθμό στο καλεντάρι της F1, ένας αγώνας με πολλές ιδιαιτερότητες και διαφορές σε σύγκριση με τις υπόλοιπες πίστες που απαρτίζουν το ετήσιο πρόγραμμα. Ο αγώνας στους στενούς δρόμους γύρω από το λιμάνι του Μόντε Κάρλο λαμβάνει χώρα από το 1929, αποτέλεσε μέρος του εναρκτήριου παγκόσμιου πρωταθλήματος το 1950, ενώ από το 1955 και έπειτα ο αγώνας στο Πριγκιπάτο λαμβάνει χώρα συνεχώς και αδιαλείπτως, με εξαίρεση το 2020 όταν αναβλήθηκε εξαιτίας των περιορισμών που έφερε η έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού.

Οι προκλήσεις και οι απαιτήσεις μεγεθύνονται για τους οδηγούς, οι οποίοι καλούνται να αγωνιστούν στους στενούς δρόμους του Μονακό δίχως περιθώρια λάθους, καθώς οποιαδήποτε ολιγωρία μεταφράζεται σε σύγκρουση με τις μπαριέρες και περιλαμβάνει σημεία όπου απαιτείται ακρίβεια και προσοχή, ώστε να επιτευχθεί ο καλύτερος δυνατός γύρος. Επίσης ο καιρός είναι πολλές φορές άστατος, με καταιγίδες να έχουν αλλάξει κατά καιρούς την ροή του τριημέρου αλλά και των επιμέρους αγώνων, ενώ αρκετές φορές η ύπαρξη ατυχημάτων έχει φέρει διακοπή του αγώνα. Ο μειωμένος ρυθμός στον αγώνα, έχει φέρει την ανάγκη για λιγότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα(260) από το σύνηθες κατώτατο όριο των 305, ενώ δεν είναι σπάνιο ο αγώνας να ολοκληρώνεται στο χρονικό όριο των δύο ωρών κι όχι στους προγραμματισμένους 78 γύρους.

Καθώς πρόκειται για έναν από τους πιο ιδιαίτερους αγώνες του πρωταθλήματος, οι ομάδες προετοιμάζουν ειδικές αναβαθμίσεις για τον αγώνα, προσπαθώντας να αυξήσουν κατά πολύ τα επίπεδα κάθετης δύναμης και μηχανικής πρόσφυσης που παράγει το μονοθέσιο τους, θυσιάζοντας την προσδοκώμενη τελική ταχύτητα για τα ελάχιστα γρήγορα κομμάτια της πίστας. Οι ευκαιρίες για προσπεράσματα είναι λιγότερες από κάθε άλλη πίστα, επομένως η κατάταξη στις κατατακτήριες δοκιμές διαδραματίζει τον σημαντικότερο ρόλο, στην διάρκεια του τριημέρου.

Στην περσινή εκδοχή της κούρσας, ο Charles Leclerc κατάφερε -επιτέλους- να σπάσει το ρόδι, κερδίζοντας τον αγώνα που διεξάγεται στους δρόμους της γενέτειρας και πατρίδας του, για πρώτη φορά στην καριέρα του, υπερνικώντας και την κακοδαιμονία που συνήθιζε να τον ταλαιπωρεί εντός έδρας.

Επρόκειτο βέβαια για ένα Grand Prix, του οποίου η εξέλιξη ουσιαστικά ορίστηκε από το σφοδρό ατύχημα της εκκίνησης, με θύματα τους Nico Hulkenberg, Kevin Magnussen και Sergio Perez. H διακοπή με κόκκινη σημαία, χάρισε δωρεάν αλλαγή ελαστικών σε άπαντες τους οδηγούς, η οποία σε συνδυασμό με την χαμηλή φθορά και την υφιστάμενη, αντικειμενική δυσχέρεια για προσπεράσματα, προσδιόρισε και την τελική κατάταξη.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη φέρνει μια αλλαγή σε σύγκριση με τους υπόλοιπους αγώνες, καθ’ ότι συμφωνήθηκε πως αποκλειστικά για το GP του Μονακό θα ισχύσει διπλή και υποχρεωτική αλλαγή ελαστικών στην διάρκεια του, υπό την προϋπόθεση φυσικά πως η διεξαγωγή θα λάβει χώρα σε στεγνό περιβάλλον.

Το Μονακό μας έχει χαρίσει στο παρελθόν, μια σειρά από εντυπωσιακούς και ανατρεπτικούς αγώνες. Πολυνίκης στο Πριγκιπάτο είναι ο θρυλικός Ayrton Senna με έξι νίκες, ακολουθούμενος από τον Graham Hill με πέντε, τον Michael Schumacher με τέσσερις, ενώ από τρεις έχουν οι Alain Prost, Sir Stirling Moss, Sir Jackie Stewart, Nico Rosberg και Lewis Hamilton.

Χωρίς  αλλαγές θα γίνει η φετινή προετοιμασία για τον αγώνα, με την Pirelli να φέρνει παραδοσιακά στο Μονακό τις πιο μαλακές διαθέσιμες γόμες ελαστικών (C4-C5-C6), σε μία πίστα που η φθορά, λόγω και των μειωμένων αγωνιστικών χιλιομέτρων είναι αρκετά περιορισμένη, με την επιλογή να έχει σε κάθε περίπτωση μεγαλύτερη λογική, σε σχέση με τα όσα προηγήθηκαν στην Ίμολα την περασμένη εβδομάδα.

Γύροι: 78

Mήκος Πίστας: 3,337 km

Απόσταση Αγώνα: 260,286 km

Ρεκόρ Γύρου: 1:12:909 Lewis Hamilton(2021)

Ακούστε το επεισόδιο του The Undercut Redux για το Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια:

Πρόγραμμα

Με τις παραδοσιακές δοκιμές της Πέμπτης να έχουν μεταφερθεί την Παρασκευή σε συμφωνία με τους υπόλοιπους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος, οι ώρες του Grand Prix στο Μονακό είναι πλέον οι τυπικές για κάθε ευρωπαϊκό αγώνα της φετινής σεζόν, όπως αυτοί έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια.

Παρασκευή 24 Μαΐου

FP1: 14:30-15:30

FP2: 18:00-19:00

Σάββατο 25 Μαΐου

FP3: 13:30-14:30

Κατατακτήριες; 17:00-18:00

Κυριακή 26 Μαΐου

Αγώνας: 16:00

Όπως και πέρσι, έτσι και για το 2025, ο όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ έχει τα τηλεοπτικά δικαιώματα του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1. Αντιστοίχως με το 2024 όλες οι διαδικασίες του τριημέρου θα προβάλλονται αποκλειστικά από τη συνδρομητική πλατφόρμα του ΑΝΤ1+. Για το Grand Prix τoυ Μονακό ο ΑΝΤ1 θα προβάλλει και αυτόν τον αγώνα ζωντανά, με την μετάδοση να ξεκινάει στις 15:45. Επιπλέον στις 00:00 μεσάνυχτα Σαββάτου προς Κυριακή θα προβληθούν highlights των κατατακτήριων δοκιμών.

Φυσικά, υπάρχει κι η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας της Formula 1, το F1TV, το οποίο θα έχει, μέσω συνδρομής, κάθε session του τριημέρου, με αποκλειστικά onboard πλάνα και ξεχωριστές επιλογές μετάδοσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Πριγκιπάτο θα γίνει κι η συνέχεια των πρωταθλημάτων της Formula 2 και της Formula 3, επίσης με κάλυψη των αγώνων, αλλά και των κατατακτηρίων της F2, από το Ant1+ και όλου του προγράμματος από το F1 TV.

Χωρίς διακοπή η F1 θα συνεχίσει να βρίσκεται σε δράση και το επόμενο τριήμερο 30 Μαϊου-1 Ιουνίου, με το Grand Prix Ισπανίας από την πίστα της Βαρκελώνης να ακολουθεί στο πρόγραμμα.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Στο Ζάππειο η υπερειδική του φετινού Rally Ακρόπολις

Next Article
Leclerc FP1, GP Μονακό

GP Μονακό - FP1: Πρωτιά Leclerc μετά από σύγκρουση

Related Posts