F1 – GP Ολλανδίας: Το πρόγραμμα και η τηλεοπτική κάλυψη

GP Ολλανδίας πρόγραμμα
ZANDVOORT, NETHERLANDS – SEPTEMBER 04: A general view of Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18, Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Ferrari F1-75 and the rest of the field as they prepare for the start on the grid during the F1 Grand Prix of The Netherlands at Circuit Zandvoort on September 04, 2022 in Zandvoort, Netherlands. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202209040853 // Usage for editorial use only //

Το περιλάλητο κλισέ, διακοπές τέλος, τα κεφάλια μέσα, βρίσκει εφαρμογή αυτή την εβδομάδα στην F1, που επιστρέφει έπειτα από διακοπή ενός μήνα, με το GP Ολλανδίας στην πίστα του Zandvoort και τον 13ο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Γενικές πληροφορίες

Η υλοποίηση του σιρκουί, που εδράζεται σε παραθαλάσσιο προάστιο της πρωτεύουσας της χώρας, του Άμστερνταμ, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Λίγο πριν ηχήσουν οι σειρήνες του Β’ Παγκοσμίου πολέμου και πιο συγκεκριμένα το 1939, αγώνες ταχύτητας διοργανώθηκαν στους δρόμους του Zandvoort, η επιτυχία των οποίων ώθησε τον δήμαρχο της περιοχής, στην ιδέα κατασκευής μίας μόνιμης πίστας, προεξοφλώντας οφέλη για την πόλη του.

Τα σχέδια του ανακόπηκαν αρχικά, ένεκα της Γερμανικής κατοχής και στην Ολλανδία, εντούτοις ο ίδιος βρήκε έναν εξαιρετικά δημιουργικό τρόπο, ώστε να πείσει τους Ναζί να βάλουν το λιθαράκι τους, στο αρχικό του πλάνο. Με το πρόσχημα λοιπόν της κατασκευής μίας οδού στην οποία οι νικητές του πολέμου θα έκαναν παρέλαση, πέτυχε την σύνθεση της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού, μία λαμπρή και έξυπνη αν μη τι άλλο ιδέα.

Το τέλος του Β’ Π.Π έδωσε την δυνατότητα συνέχισης των έργων κατασκευής της πίστας του Zandvoort, που εν τέλει ολοκληρώθηκε το 1948 και αποτέλεσε σταθμό του εναρκτήριου πρωταθλήματος της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, το 1950. Με ελάχιστες εξαιρέσεις παρέμεινε στο καλεντάρι, έως και το 1985, όταν σειρά από αιτίες οδήγησαν στην αποκοπή του από αυτό.

Η οικονομική δυσπραγία των διοργανωτών, που όφειλαν χρήματα στην διοργανώτρια αρχή του πρωταθλήματος, από κοινού με νομοθετικές ρυθμίσεις για την μείωση της ηχορύπανσης, είχαν ως αποτέλεσμα την απομάκρυνση μίας πίστας, που προσέφερε μεν αρκετό θέαμα, αλλά θεωρούταν και επικίνδυνη ως έναν βαθμό, λόγω της ταχείας φύσης της.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στις αρχές της δεκαετίας του 70, υπήρξαν οδηγοί της F1 που έκαναν νύξη περί έλλειψης ασφάλειας και ανεπαρκών υποδομών, με μελανό σημείο το τραγικό ατύχημα του Βρετανού οδηγού της March, Roger Williamson, στο GP του 1973.

Οι ατσαλένιες μπαριέρες περιμετρικά της πίστας, που αποτέλεσαν σημείο της κριτικής των αγωνιζομένων, είχαν κομβικό ρόλο στο μοιραίο συμβάν, επομένως οι οργανωτές μπήκαν στην διαδικασία μετατροπών κατά μήκος της αγωνιστικής διαδρομής, με γνώμονα την ασφάλεια.

Τα χρόνια που ακολούθησαν, η ύπαρξη της πίστας τέθηκε υπό αμφισβήτηση λόγω επικείμενων μεταβολών στην ευρύτερη περιοχή, που σημειωτέον αποτελεί τουριστικό θέρετρο, με πρόθεση δημιουργίας ξενοδοχειακών μονάδων, θυσιάζοντας κομμάτια του ίδιου του σιρκουί.

Εν τέλει τα έργα αυτά δεν προχώρησαν ποτέ και η oργάνωση που είχε αναλάβει την διάσωση της πίστας, εφόσον η πρότερη διοίκηση της είχε δηλώσει πτώχευση, έφτασε σε συμβιβασμό με την τοπική κυβέρνηση, στην ιδιοκτησία της οποίας βρίσκεται άλλωστε και στα τέλη της δεκαετίας του 1990, ξεκίνησε η ανακατασκευή και ανακαίνιση της, χωρίς όμως το GP Ολλανδίας να παραμείνει στο πρόγραμμα.

Η παρουσία του Max Verstappen στο υψηλότερο επίπεδο του παγκοσμίου πρωταθλήματος έφερε ξανά στην κουβέντα την πιθανότητα διεξαγωγής ενός Grand Prix στην Ολλανδία, με το  Zandvoort να παίρνει την ψήφο εμπιστοσύνης, παράλληλα με την ανακαίνιση του κτηρίου των pits και μερικές σημαντικές αλλαγές στο σιρκουί για να βελτιωθεί τόσο η ασφάλεια, όσο και το θέαμα εντός πίστας.

Η αγωνιστική διαδρομή έχει διατηρήσει εν πολλοίς την εικόνα που είχε μετά την ριζική αναδόμησή της το 1999, ως μία στενή αλλά πολύ γρήγορη πίστα, ενώ οι τρεις πιο κλειστές στροφές της πίστας έχουν διαμορφωθεί με έντονη κλίση, επιτρέποντας διαφορετικές γραμμές από τα μονοθέσια.

Ο Verstappen έχει ως τώρα το απόλυτο, στους δύο αγώνες που έχουν διεξαχθεί, από την στιγμή της επιστροφής του Zandvoort, με τον δις παγκόσμιο πρωταθλητή να επικρατεί στην περσινή εκδοχή της κούρσας, αν και ο ίδιος έφτασε δυσκολότερα απ’ όσο αναμενόταν στην επικράτηση, λόγω του αυτοκινήτου ασφαλείας που εμφανίστηκε στο τελευταίο σκέλος της κούρσας.

Ο ίδιος χρειάστηκε να προσπεράσει τον μεγάλο του αντίπαλο, Lewis Hamilton, στην επανεκκίνηση, για να ανακτήσει την πρωτιά και να διασχίσει τελικά πρώτος την καρό σημαία.

Πολυνίκης του GP Ολλανδίας είναι ο Jim Clark με τέσσερις νίκες, τρεις έχουν οι Jackie Stewart και Niki Lauda και δύο πια ο τοπικός ήρωας Verstappen, που αναμένεται να έχει την θερμή και φανατισμένη συμπαράσταση των συμπατριωτών του που θα κατακλύσουν την πίστα απ’ άκρη σ’ άκρη.

Γύροι: 72

Μήκος Πίστας: 4,259 χιλιόμετρα

Απόσταση Αγώνα: 306,587 χιλιόμετρα

Ρεκόρ Πίστας: 1:11,097, Lewis Hamilton (2021)

Πρόγραμμα

Το τυπικό οργανόγραμμα των Ευρωπαϊκών γύρων του πρωταθλήματος της F1 θα εφαρμοστεί και στο Zandvoort. Πρόγραμμα που περιλαμβάνει FP1 και FP3 σε μεσημεριανές ώρες της Παρασκευής και Σαββάτου, το FP2 το απόγευμα της πρώτης μέρας , με τις κατατακτήριες δοκιμές καθώς και τα κόκκινα φώτα που θα σημάνουν την εκκίνηση του μεγάλου αγώνα, να αναμένεται να σβήσουν στις 16:00 το απόγευμα του Σαββάτου και της Κυριακής.

Παρασκευή 25 Αυγούστου

FP1: 13:30-14:30

FP2: 17:00-18:00

Σάββατο 26 Αυγούστου

FP3: 12:30-13:30

Kατατακτήριες: 16:00-17:00

Κυριακή 27 Αυγούστου

Αγώνας: 16:00

Με τον AΝΤ1 να αποκτά τα δικαιώματα της F1 για τα επόμενα τρία χρόνια, έως και το 2025, οι αγώνες και τα sprint θα προβάλλονται σε ελεύθερη ζωντανή μετάδοση από την τηλεόραση του Ant1 και παράλληλα από την συνδρομητική πλατφόρμα του ομίλου το AΝΤ1+, στο οποίο βρίσκουν στέγη οι υπόλοιπες διαδικασίες των τριημέρων. Φυσικά, υπάρχει κι η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας της Formula 1, το F1TV, το οποίο θα έχει, μέσω συνδρομής, κάθε session του τριημέρου, με αποκλειστικά onboard πλάνα και ξεχωριστές επιλογές μετάδοσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Zandvoort θα διεξαχθεί ο ενδέκατος αγώνας του πρωταθλήματος της Formula 2, επίσης με κάλυψη των αγώνων από το Ant1+ και όλου του προγράμματος από το F1TV.

Επόμενη στάση του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1, αυτή στον Ναό της ταχύτητας, την Monza, για το Ιταλικό GP, το ερχόμενο τριήμερο 1-3 Σεπτεμβρίου.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Zarco LCR Honda

Επίσημο: Στην LCR Honda o Johann Zarco

Next Article
Haas

Επίσημο: Παραμένουν στην Haas Magnussen & Hulkenberg

Related Posts