Πλησιάζοντας στο φινάλε της χρονιάς, η F1 συνεχίζει την πορεία της στην Αμερικανική ήπειρο, με το GP της Πόλης του Μεξικού, τον δέκατο-ένατο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, στην πίστα Autodromo Hermanos Rodriguez.
Γενικές πληροφορίες
Το Μεξικό μπήκε στον χάρτη του μηχανοκίνητου αθλητισμού το μακρινό 1959, όταν ο πατέρας των δύο πλέον επιτυχημένων οδηγών της χώρας, την εποχή εκείνη, του Pedro και του Ricardo Rodriguez, εισηγήθηκε στην κυβέρνηση της χώρας την κατασκευή μιας πίστας αγώνων. Οι διασυνδέσεις του πατήρ Rodriguez λειτούργησαν και σε λιγότερο από έναν χρόνο το σιρκουί είχε πάρει σάρκα και οστά.
Η πρώτη επίσκεψη της F1 στην τοποθεσία έγινε το 1962 για έναν μη-πρωταθληματικό αγώνα, ο οποίος εντούτοις σημαδεύτηκε από τον αδόκητο χαμό του Ricardo Rodriguez, την πρώτη μέρα των δοκιμών. Άμεσα έγινε ονοματοδοσία της πίστας στην μνήμη του τοπικού ήρωα, ενώ το 1963 έλαβε χώρα το επίσημο ντεμπούτο του Μεξικού στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Το Autodromo Hermanos Rodriguez αποτελούσε σταθμό της F1 έως το 1970, η παρουσία του σταμάτησε μετέπειτα λόγω οικονομικής δυσπραγίας, για να επιστρέψει το 1986 έως το 1992. Στα χρόνια που ακολούθησαν έγιναν προσπάθειες ανάκαμψης του Μεξικού στο πρόγραμμα, εντούτοις έπρεπε να φτάσουμε στο 2015, προκειμένου να επανεμφανιστεί η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην χώρα. Ρόλο σε αυτό το γεγονός έπαιξε βέβαια και η παρουσία του Sergio Perez στα σαλόνια της F1.
Η τοποθεσία της πίστας έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, προεξάρχοντος του υψομέτρου, καθ’ ότι η Πόλη του Μεξικού(πρωτεύουσα της χώρας) βρίσκεται δύο χιλιόμετρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Το γεγονός αυτό συνδυάζεται με τον περιορισμένο ατμοσφαιρικό αέρα, που συντελεί σε μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις αφενός, αφετέρου δημιουργεί προκλήσεις ως προς την λειτουργία των κινητήριων μονάδων των μονοθεσίων.
Επιπλέον, το Autodromo Hermanos Rodriguez είναι κομμάτι του αστικού ιστού μιας και ουσιαστικά βρίσκεται στο κέντρο της Πόλης του Μεξικού, ως συνέχεια ενός αθλητικού πάρκου που προϋπήρχε και στην συνέχεια αναβαθμίστηκε με αφορμή και τους Ολυμπιακούς αγώνες του 1968.
Η χάραξη της πίστας σε μεγάλο βαθμό έχει παραμείνει απαράλλαχτη στο πέρασμα των χρόνων, με ελάχιστες τροποποιήσεις, πλην της τελευταίας στροφής. Η διάσημη καμπή Peraltada, που προσομοίαζε με την αντίστοιχη Parabolica στην Monza, με την διαφοροποίηση ότι είχε ελαφρά κλίση, αντικαταστάθηκε από το κλειστό κομμάτι που περνάει μέσα από το στάδιο, που βρισκόταν άλλωστε πλησίον της πίστας, σε ένα αν μη τι άλλο φαντασμαγορικό σκηνικό, με χιλιάδες θεατές να κατακλύζουν τις κερκίδες.
Από εκεί και πέρα η αγωνιστική διαδρομή ουσιαστικά περιλαμβάνει τρεις ευθείες, εκ των οποίων ξεχωρίζει εκείνη της εκκίνησης-τερματισμού, καθώς επίσης και το κλειστό, τεχνικό μεσαίο κομμάτι της με τα γρήγορα “S” και τα σικέιν.
Ο περσινός αγώνας στο Μεξικό αποτέλεσε τόπο ενός ακόμη θριάμβου του Max Verstappen και της Red Bull, μία άνετη επικράτηση του Ολλανδού-τρις παγκόσμιου πρωταθλητή πλέον-. Ο ίδιος άλλωστε είναι πολυνίκης στην Πόλη του Μεξικού, έχοντας τέσσερις νίκες, τρεις επιτυχίες έχει ο αείμνηστος Jim Clark, ενώ από δύο νίκες έχουν οι Alain Prost, Nigel Mansell και ο Lewis Hamilton.
Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο του τριημέρου στην Πόλη του Μεξικού η Pirelli θα διεξάγει τεστ με πειραματικά ελαστικά εν όψει του 2024, στις δύο πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών, όπως άλλωστε συνέβη και πέρσι στον ίδιο τόπο. Ο Ιταλός κατασκευαστής ελαστικών θα παρουσιάσει μία παραλλαγμένη και συνάμα μαλακότερη εκδοχή της φετινής μέσης γόμας(του συγκεκριμένου αγώνα) της C4, με τον κάθε οδηγό να έχει από δύο διαθέσιμα σετ, στην διάρκεια της Παρασκευής.
Στο FP1 θα έχουμε επίσης πληθώρα αλλαγών στα οδηγικά δίδυμα των ομάδων, επ’ αφορμή του κανονισμού για συμμετοχή νέων οδηγών σε τουλάχιστον μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών, για την εκάστοτε ομάδα. Για την Mercedes καθήκοντα οδηγού θα αναλάβει ο δεύτερος στην βαθμολογία της F2, Frederik Vesti, το πιο πολλά υποσχόμενο ταλέντο της ακαδημίας οδηγών της Ferrari, Oliver Bearman θα οδηγήσει για την Haas και ο Isack Hadjar για την ομάδα της Alpha Tauri.
Οι τρεις τους θα πραγματοποιήσουν το ντεμπούτο τους σε επίσημη διαδικασία τριημέρου, της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μαζί με τον “παλιό” Jack Doohan, που βρεθεί στο cockpit της μίας εκ των δύο Alpine.
Γύροι: 71
Μήκος Πίστας: 4,304 χλμ
Απόσταση Αγώνα: 305,354 χλμ
Ρεκόρ Γύρου: 1:18,741, Valtteri Bottas (2018)
Πρόγραμμα
Οι ώρες παραμένουν βραδινές και για αυτή την εβδομάδα, ένεκα της διαφοράς ώρας με την πίστα, με τις κατατακτήριες να είναι προγραμματισμένες για τα μεσάνυχτα του Σαββάτου προς Κυριακή. Ως προς τον μεγάλο αγώνα, αυτός θα λάβει χώρα στις 22:00 το βράδυ, λόγω της αλλαγής της ώρας, όπως άλλωστε συμβαίνει κάθε χρόνο, την τελευταία Κυριακή του Οκτώβρη.
Παρασκευή 27 Οκτωβρίου
FP1: 21:30-22:30
Σάββατο 28 Οκτωβρίου
FP2: 01:00-02:00
FP3: 20:30-21:30
Κυριακή 29 Οκτωβρίου
Κατατακτήριες: 00:00-01:00
Αγώνας: 22:00
Με τον Ant1 να αποκτά τα δικαιώματα της F1 για τα επόμενα τρία χρόνια, έως και το 2025, οι αγώνες θα προβάλλονται σε ελεύθερη ζωντανή μετάδοση από την τηλεόραση του Ant1 και παράλληλα από την συνδρομητική πλατφόρμα του ομίλου, το Ant1+, στο οποίο βρίσκουν στέγη οι υπόλοιπες διαδικασίες των τριημέρων. Φυσικά, υπάρχει κι η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας της Formula 1, το F1TV, το οποίο θα έχει, μέσω συνδρομής, κάθε session του τριημέρου, με αποκλειστικά onboard πλάνα και ξεχωριστές επιλογές μετάδοσης.
Επόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1, το GP Βραζιλίας, όπου μεταξύ άλλων θα διεξαχθεί ο έκτος και τελευταίος φετινός αγώνας sprint, το επερχόμενο τριήμερο 3-5 Νοεμβρίου, στην πίστα του Interlagos και το Sao Paolo.
Ακούστε το επεισόδιο του Undercut, του podcast του Totalracing.gr για το Grand Prix των Η.Π.Α.:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify