Στον τελευταίο αγώνα της περιοδείας των τριών συνεχόμενων εβδομάδων της F1 στην Αμερική, το παγκόσμιο πρωτάθλημα επισκέπτεται το σιρκουί του Ιντερλάγκος για το Grand Prix του Σάο Πάολο.
Γενικές πληροφορίες
Με τρεις μόνο αγώνες να απομένουν και τα πρωταθλήματα να φτάνουν σιγά-σιγά στην κορύφωση της δραματουργίας τους, οι ομάδες κι οι οδηγοί του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 ταξιδεύουν νότια στη Βραζιλία και το φημισμένο σιρκουί του Ιντερλάγκος για έναν από τους πιο ξεχωριστούς αγώνες κάθε σεζόν.
Το σιρκουί κατασκευάστηκε το 1938, στην περιοχή του Ιντερλάγκος και πήρε το όνομα της, όντας ανάμεσα στις δύο τεχνητές λίμνες που βρίσκονται στα νότια του Σάο Πάολο και τροφοδοτούν την μεγαλύτερη πόλη της Βραζιλίας όχι μόνο με νερό αλλά χάρη στα υδροηλεκτρικά φράγματα τους και με ηλεκτρισμό. Το 1985, το σιρκουί πήρε το όνομα του τοπικού ήρωα Jose Carlos Pace, επτά χρόνια μετά τον θάνατό του σε αεροπορικό δυστύχημα.
Μετά τον θάνατο του Ayrton Senna, οι ιθύνοντες της πίστας θέλησαν να αλλάξουν το όνομα και να δώσουν αυτό του βραζιλιάνου θρύλου, όμως η οικογένεια του Pace δεν έδωσε την συγκατάθεσή της. Αντίθετα το όνομα του Senna πήρε το σιρκουί καρτ που δημιουργήθηκε πλάι στην πίστα.
Το Ιντερλάγκος φιλοξένησε το πρώτο Grand Prix Βραζιλίας το 1973, σε μία χάραξη σχεδόν οκτώ χιλιομέτρων, η οποία δοκίμαζε τις αντοχές των οδηγών και των μονοθεσίων αλλά και τα όρια της ασφάλειας. Τελικώς, τα πολλά παράπονα των οδηγών και η άνοδος του Nelson Piquet που καταγόταν από το γειτονικό Ρίο, μετέφεραν τον αγώνα στο σιρκουί της Τζακαρεπακουά.
Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1990, μετά την κορύφωση της καριέρας του Ayrton Senna, που είχε καταγωγή από το Σάο Πάολο και μία ριζική αναδιαμόρφωση της πίστας, με την χάραξη που υπάρχει μέχρι και σήμερα, έφερε ξανά τον αγώνα στο Ιντερλάγκος , το οποίο διοργανώνει αγώνα μέχρι και σήμερα.
Οι πολιτικές επιρροές στην πόλη του Σάο Πάολο, η διοίκηση της οποίας ήταν σταθερά απέναντι στην τότε κυβέρνηση της χώρας, έφερε ρήξη στις σχέσεις, με το κράτος της Βραζιλίας να αποσύρει τη χρηματική υποστήριξη στον αγώνα, θέλοντας να επαναφέρει τη διεξαγωγή του στο Ρίο. Η περιφέρεια όμως συνεχίζει να χρηματοδοτεί τον αγώνα, ενώ πέρσι ανανέωσε το συμβόλαιό της με τους ιθύνοντες του παγκοσμίου πρωταθλήματος, διατηρώντας τον αγώνα στο καλεντάρι μέχρι τουλάχιστον το 2030.
Η μετακίνησή του στο φινάλε της σεζόν από το 2004 κι έπειτα, έχει χαρακτηρίσει το Ιντερλάγκος ως μία από τις πιο ιστορικές πίστες της F1. Από το 2005 έως το 2009 και τα πέντε πρωταθλήματα οδηγών κατακτήθηκαν στο σιρκουί, με μερικές από τις πιο δραματικές καταλήξεις όλων των εποχών, όπως του 2008 που κρίθηκε στην τελευταία στροφή, ενώ ανατρεπτικό κι επεισοδιακό ήταν και το φινάλε της σεζόν του 2012.
Από το 2021, η πίστα φιλοξενεί σταθερά έναν από τους αγώνες sprint του πρωταθλήματος, με κάθε έναν από αυτούς να έχει προσφέρει εξαιρετικό θέαμα, χάρη στην κλειστή κι ευνοϊκή για προσπεράσματα, χάραξη της πίστας. Όντας μία από τις λίγες αριστερόστροφες πίστες του πρωταθλήματος και σε συνδυασμό με τις μεγάλες αυξομειώσεις στο υψόμετρο, το Ιντερλάγκος έχει μία σπάνια συνθήκη στο καλεντάρι κι αποτελεί ιδανικό προορισμό για πολλούς οδηγούς του grid. Με τέσσερις νίκες στο σιρκουί, ο Michael Schumacher είναι ο πολυνίκης, αριθμό που μπορεί να φτάσει κι ο Lewis Hamilton, εφόσον κερδίσει, καθώς έχει τρεις. Η Ferrari έχει εννέα νίκες και είναι στην κορυφή της κατάταξης κατασκευαστών, μπροστά από την McLaren που έχει οκτώ.
Πέρσι ο Max Verstappen έκανε το νταμπλ, κερδίζοντας τον Lando Norris σε sprint και αγώνα, ενώ αξιοσημείωτο ήταν και το βάθρο του Fernando Alonso, μέχρι στιγμής τελευταίο του στην F1, αφότου κέρδισε στο νήμα τον Sergio Perez, μετά από μία επική μονομαχία στους τελευταίους γύρους.
Η Pirelli θα φέρει τη μεσαία επιλογή ελαστικών(C2-C3-C4) στην Βραζιλία, ενώ πάντα ενδιαφέρον έχουν και οι συνήθως απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες, με τις τελευταίες προγνώσεις να αναφέρουν υψηλές πιθανότητες καταιγιδών για όλη τη διάρκεια του τριημέρου και ιδιαίτερα για την Κυριακή.
Γύροι: 71
Μήκος Πίστας: 4,304 χλμ
Απόσταση Αγώνα: 305,354 χλμ
Ρεκόρ Γύρου: 1:10.540, Valtteri Bottas (2018)
Πρόγραμμα
Έχοντας και φέτος τη διοργάνωση ενός τριημέρου με sprint αγώνα, το προτελευταίο για φέτος στην F1, καθώς ακολουθεί και το έσχατο φετινό στο Κατάρ, το πρόγραμμα του τριημέρου είναι και πάλι διαφοροποιημένο σε σχέση με το κανονικό. Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους αμερικανικούς αγώνες, οι ώρες διεξαγωγής του Grand Prix στο Σάο Πάολο είναι μεν βραδινές, αλλά πολύ λιγότερο βάρβαρες σε σχέση με τους προηγούμενους σε Η.Π.Α. και Μεξικό.
Μετά την ακύρωση των κατατακτηρίων δοκιμών λόγω της κακοκαιρίας, η διαδικασία μεταφέρθηκε για το πρωί της Κυριακής. Μετά από ανάγκη μετακίνησης της ώρας του αγώνα νωρίτερα, καθώς αναμένονται ισχυρές καταιγίδες στο Σάο Πάολο, το πρόγραμμα της Κυριακής άλλαξε ριζικά, με τον αγώνα να μετακινείται κατά μιάμιση ώρα πριν από τον αρχικό προγραμματισμό
Παρασκευή 1 Νοεμβρίου
FP1: 16:30 – 17:30
Sprint Shootout: 20:30 – 21:14
Σάββατο 2 Νοεμβρίου
Sprint: 16:00
Κυριακή 3 Νοεμβρίου
Κατατακτήριες: 12:30 – 13:30
Αγώνας: 17:30
Για το 2024, ο όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ έχει τα τηλεοπτικά δικαιώματα του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1. Στον αγώνα του Σάο Πάολο θα συνεχιστούν οι μαγνητοσκοπημένες μεταδόσεις, καθώς ο αγώνας θα ξεκινήσει να προβάλλεται από τον ΑΝΤ1 στις 23:00, τέσσερις ώρες μετά την προγραμματισμένη έναρξή του. Όλο το πρόγραμμα του τριημέρου θα προβληθεί ζωντανά μέσω της συνδρομητικής πλατφόρμας ΑΝΤ1+. Φυσικά, υπάρχει κι η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας της Formula 1, το F1TV, το οποίο θα έχει, μέσω συνδρομής, κάθε session του τριημέρου, με αποκλειστικά onboard πλάνα και ξεχωριστές επιλογές μετάδοσης.
Επόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος το λαμπερό νυχτερινό Grand Prix του Λας Βέγκας, το τριήμερο 22-24 Νοεμβρίου.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify