F1 – GP Σιγκαπούρης: Το πρόγραμμα και η τηλεοπτική κάλυψη

GP Σιγκαπούρης
2022 Singapore Grand Prix, Sunday – Jiri Krenek

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 για το 2023 μπαίνει στην τελική του ευθεία, ξεκινώντας την περιήγηση του εκτός της Ευρωπαϊκής ηπείρου. Πρώτη στάση για τον 15ο γύρο της σεζόν, το εμβληματικό πια, GP Σιγκαπούρης. 

Γενικές πληροφορίες

O αγώνας στην Σιγκαπούρη βρίσκεται πλέον ανάμεσα στους χαρακτηριστικούς προορισμούς της F1. Με απαρχή το 2008, όταν η πρόθεση του τότε αφεντικού του σπορ, Bernie Ecclestone, για διεξαγωγή ενός grand prix υπό το φως των προβολέων, συνάντησε το ταλέντο του guru στον τομέα του σχεδιασμού, Hermann Tilke, με το αποτέλεσμα να είναι η εντυπωσιακή αγωνιστική διαδρομή, στους δρόμους ενός εκ των σημαντικότερων λιμανιών της υφηλίου.

Η σημαντικότητα της Σιγκαπούρης ως οικονομικού και εμπορικού κέντρου, ταίριαξε με την διεξαγωγή ενός αγώνα της F1 εκεί, σε μια πίστα που αποτελεί σε κάθε περίπτωση, πρόκληση για οδηγούς και ομάδες. Η χάραξη συνδυάζει την ύπαρξη κλειστών και αργών κομματιών, με μικρές, καθώς και τρεις μεγάλες ευθείες.

Ακόμη, χρήζει αναφοράς το γεμάτο αναπηδήσεις οδόστρωμα, ένεκα της χρήσης τμημάτων από δημόσιους δρόμους. Στην επιστροφή της F1 πέρσι ωστόσο, οι διοργανωτές είχαν φροντίσει την ασφαλτόστρωση επί μέρους σημείων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αυτό, στο μέτρο του δυνατού.

Εν όψει της φετινής έκδοσης του αγώνα, σημειώνεται μία ειδοποιός διαφορά, εφόσον η πίστα έχει δεχθεί τροποποιήσεις στον τελευταίο τομέα της. Στο πλαίσιο της ανανέωσης καθώς και της βελτίωσης των παροχών για το κοινό που παρακολουθεί τους αγώνες κάθε χρόνο, οι διοργανωτές αποφάσισαν να ανακαινίσουν την πλωτή πλατφόρμα, που αποτελεί κομμάτι της χάραξης και πιο συγκεκριμένα το σύμπλεγμα στροφών 16-19, που καταλήγει με το πέρασμα των μονοθεσίων κάτω από τις κερκίδες.

Πρόκειται για το σημείο εκείνο στο οποίο ο Nelson Piquet Jr ηθελημένα έστειλε την Renault του στις μπαριέρες το 2008, στο περίφημο σκάνδαλο χειραγώγησης  “Crashgate”. Οι βελτιωτικές αλλαγές περιλαμβάνουν την επέκταση της πλατφόρμας, με την δημιουργία επιπρόσθετου χώρου, καθώς επίσης και την αύξηση της χωρητικότητας της μεγάλης κερκίδας, η οποία πλέον θα έχει την δυνατότητα να φιλοξενήσει έως και 30.000 θεατές.

Η διαδικασία αυτή θα ολοκληρωθεί σύμφωνα με το πλάνο το 2026, έως τότε όμως δεν μπορεί να μπει φρένο στην διεξαγωγή του αγώνα. Ως εκ τούτου θα λάβουν χώρα κάποιες διαφοροποιήσεις στην χάραξη, προσωρινά, που σε κάθε περίπτωση θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στον χαρακτήρα της. Τα μονοθέσια θα στρίβουν στην δεξιά Κ14, κατόπιν θα περνούν την αριστερή καμπή Κ15 και θα συνεχίζουν ευθεία έως το σικέιν που ακολουθούσε το πέρασμα κάτω από την κερκίδα.

Η συνολική απόσταση του γύρου στην Marina Bay θα πέσει κάτω από τα πέντε χιλιόμετρα, πιο συγκεκριμένα στα 4,940 km, η μέση ωριαία ταχύτητα που αναπτύσσεται στους δρόμους της Σιγκαπούρης θα αυξηθεί σημαντικά και η διάρκεια του αγώνα θα αυξηθεί κατά έναν γύρο, από 61 και 62.

Η αύξηση αυτή έρχεται ως φυσικό επακόλουθο, μιας και αναμένεται η μείωση της χρονομετρημένης διάρκειας ενός γύρου στην Marina Bay.  Επιπλέον, προσφέρεται ενδεχομένως ένα ακόμα σημείο προσπεράσματος στους οδηγούς, στην αναδιαμορφωμένη δεξιά Κ16, πριν την ολοκλήρωση του γύρου.

Μία άλλη πτυχή του αγώνα της Σιγκαπούρης είναι η πρόσθετη καταπόνηση των οδηγών, απόρροια των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούν. Οι υψηλές θερμοκρασίες, η υγρασία που αγγίζει σταθερά τα επίπεδα του 80% και η δυσχερής αγωνιστική διαδρομή, φέρνουν τους οδηγούς στα όρια τους.

Κατά μέσο όρο μάλιστα στην διάρκεια του αγώνα χάνονται περίπου τρία με τέσσερα κιλά του σωματικού τους βάρους. Για τον λόγο αυτό η προετοιμασία των συμμετεχόντων, ενόψει Σιγκαπούρης, έχει αρκετές ιδιαιτερότητες σε σύγκριση με άλλους προορισμούς του πρωταθλήματος.

Στο παρελθόν έχουμε απολαύσει συναρπαστικούς αγώνες στους δρόμους του λιμανιού της Σιγκαπούρης, το σκηνικό δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο, άσχετα αν στην πορεία προστέθηκαν κι άλλοι νυχτερινοί αγώνες στο πρόγραμμα. Φυσικά, το παρθενικό GP του 2008, στιγματίστηκε από το σκάνδαλο crashgate, με την ομάδα της Renault να επιστρατεύει αθέμιτα μέσα, ώστε να κερδίσει τον αγώνα τότε, ο Fernando Alonso.

O Ισπανός κέρδισε και τον αγώνα του 2010, για λογαριασμό της Ferrari. Πολυνίκης στην Marina Bay είναι ο Sebastian Vettel με πέντε νίκες, εκ των οποίων η τελευταία το 2019, παραμένει μέχρι και σήμερα η ακροτελεύτια για τον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή, ενώ τέσσερις νίκες έχει ο Lewis Hamilton.

Περσινός νικητής ήταν ο Sergio Perez, σε ένα τριήμερο με αρκετές ιδιαιτερότητες και δη την κούρσα που διεξήχθη σε μεικτές συνθήκες, με πληθώρα συμβάντων και ανατροπών.

H Pirelli θα διαθέσει στις ομάδες τις τρείς πιο μαλακές επιλογές, όσον αφορά τα ελαστικά, τις C3-C4-C5, στο πλαίσιο του φετινού-διαφορετικού συγκριτικά με τις προηγούμενες εκδοχές- αγώνα.

Γύροι: 62

Μήκος Πίστας: 4,940 km

Απόσταση Αγώνα: 306,28 km

Ρεκόρ Γύρου: –

 

Πρόγραμμα

Στις γνωστές λίγο ως πολύ ώρες για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, θα λάβει χώρα η δράση στην Σιγκαπούρη. Παρά την διαφορά ώρας με την χώρα της Νοτιοανατολικής Ασίας, η διεξαγωγή του προγράμματος σε βραδινές ,για την διοργανώτρια, ώρες, δεν δημιουργεί μεταβολές στην θέαση. Οι ελεύθερες δοκιμές 1 και 3 θα αρχίσουν στις 12:30 το μεσημέρι της Παρασκευής και του Σαββάτου, το FP2 και οι κατατακτήριες στις 16:00 αντίστοιχα, ενώ την Κυριακή στην πάλαι ποτέ ώρα έναρξης των αγώνων της F1, στις 15:00.

Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου

FP1: 12:30-13:30

FP2: 16:00-17:00

Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου

FP3: 12:30-13:30

Κατατακτήριες: 16:00-17:00

Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου

Αγώνας: 15:00

Με τον Ant1 να αποκτά τα δικαιώματα της F1 για τα επόμενα τρία χρόνια, έως και το 2025, οι αγώνες θα προβάλλονται σε ελεύθερη ζωντανή μετάδοση από την τηλεόραση του Ant1 και παράλληλα από την συνδρομητική πλατφόρμα του ομίλου, το Ant1+, στο οποίο βρίσκουν στέγη οι υπόλοιπες διαδικασίες των τριημέρων. Φυσικά, υπάρχει κι η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας της Formula 1, το F1TV, το οποίο θα έχει, μέσω συνδρομής, κάθε session του τριημέρου, με αποκλειστικά onboard πλάνα και ξεχωριστές επιλογές μετάδοσης.

Το ταξίδι της F1 στην Άπω Ανατολή συνεχίζεται, καθώς ακολουθεί -δίχως ανάσα- την ερχόμενη εβδομάδα(22-24 Σεπτεμβρίου), το GP Ιαπωνίας στην θρυλική από κάθε άποψη πίστα της Suzuka.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Ανάλυση Rally Ακρόπολις: Οι τυχεροί, οι άτυχοι κι ο οδηγός του αγώνα

Next Article
Verstappen Red Bull

Πότε μπορούν να πάρουν τον τίτλο Verstappen & Red Bull

Related Posts