Η μάχη για την απόδοση δεν είναι η μόνη μάχη που θέλουν να κερδίζουν οι κατασκευαστές της Formula 1 – η αξιοπιστία παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο. Και σε αυτή τη μάχη, υπάρχει νικητής.
Με τις ομάδες να έχουν τον περιορισμό των 3 ή και των 2 μερών στα επί μέρους κομμάτια των μονάδων ισχύος τους, η αξιοπιστία είναι βαρύνουσας σημασίας για την απόδοση και την διάρκεια μίας ομάδας κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Ιδανικά, μέσα σε 21 αγώνες, κάθε ομάδα θα ήθελε να έχει χρησιμοποιήσει 3 κινητήρες, ώστε κάθε ένας εξ αυτών να βγάζει την απόσταση 7 Grand Prix.
Όμως, δεν είναι πάντα εύκολο να γίνει κάτι τέτοιο, είτε λόγω απρόοπτων (αστοχία υλικού ή ατύχημα), είτε επειδή κάποιος κατασκευαστής θέλει να δοκιμάσει κάτι και φέρνει συνεχώς νέους κινητήρες, ξεπερνώντας το όριο, με όσες ποινές συνεπάγονται αυτού.
Η Ferrari έφτασε πολύ κοντά σε αυτό το ιδανικό νούμερο, αλλάζοντας κατά μέσο όρο 3,5 κινητήρες σε τρεις ομάδες (Ferrari, Alfa Romeo, Haas).
Η Honda, από την άλλη πλευρά, άλλαξε 6 κινητήρες κατά μ.ο. στα μονοθέσια της (Red Bull και Toro Rosso). Σε αυτό δεν οφείλονται μόνο αστοχίες, αλλά και εσκεμμένες αλλαγές, όπως εκείνες που ήρθαν σχετικά νωρίς μέσα στη χρονιά, αλλά και μετά το θερινό διάλειμμα, για λόγους απόδοσης, αφού τα νέα μοτέρ έφεραν κάποιου είδους αναβάθμισης.
Αναλυτικότερα:
- H Ferrari άλλαξε 21 PU για 6 μονοθέσια (3,5 κινητήρες ανά μονοθέσιο)
- Η Mercedes: 24 PU για 6 μονοθέσια (4 κινητήρες ανά μονοθέσιο)
- Η Renault: 21 PU για 4 μονοθέσια (5,25 κινητήρες ανά μονοθέσιο)
- Η Honda: 24 PU για 4 μονοθέσια (6 κινητήρες ανά μονοθέσιο)
Αναλυτικά όλες οι αλλαγές στον παρακάτω πίνακα:
Οδηγός | Ομάδα | ICE | TC | MGU-H | MGU-K | ES | CE |
L. Hamilton | Mercedes | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
V. Bottas | Mercedes | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 |
S. Vettel | Ferrari | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
C. Leclerc | Ferrari | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
M. Verstappen | Red Bull | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
A. Albon | Red Bull | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
D. Ricciardo | Renault | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
N. Hulkenberg | Renault | 6 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
R. Grosjean | Haas | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
K. Magnussen | Haas | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
C. Sainz | McLaren | 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
L. Norris | McLaren | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
S. Perez | Racing Point | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 |
L. Stroll | Racing Point | 4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 |
K. Raikkonen | Alfa Romeo | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
A. Giovinazzi | Alfa Romeo | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 |
D. Kvyat | Toro Rosso | 7 | 7 | 7 | 6 | 3 | 3 |
P. Gasly | Toro Rosso | 7 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 |
R. Kubica | Williams | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
G. Russell | Williams | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify