Ο Jochen Rindt, πρωταθλητής της F1 το 1970, γεννήθηκε στο Mainz της Γερμανίας, κατά την διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου οι γονείς του πέθαναν στον Αμβούργο και ο Rindt μεγάλωσε από τους παππούδες του στην Αυστρία, αυτός είναι και λόγος που ο Jochen έτρεχε με την αυστριακή σημαία, παρόλ’αυτα ποτέ του δεν πολιτογραφήθηκε ως Αυστριακός.
Ο Rindt είχε επιτυχίες στην F2 και το ’64 ήρθε η ώρα να κάνει την μετάβασή του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έτρεξε μάλιστα στο αυστριακό GP με την ομάδα του Rob Walker, δεν τερμάτισε τον αγώνα του όμως καθώς είχε πρόβλημα με το τιμόνι. Στους υπόλοιπους 3 αγώνες της χρονιάς δεν συμμετείχε.
Την επόμενη χρονιά και για άλλα δύο χρόνια ο Rindt οδηγούσε τα μονοθέσια της Cooper, μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια ο Jochen ανέβηκε τρεις φορές στο βάθρο χωρίς να κερδίσει κάποιον αγώνα όμως. το ’65 ήταν μια αρκετή καλή χρονιά για τον Rindt, ο ίδιος πήρε τους πρώτους βαθμούς του και κόντραρε στα ίσα τον Bruce McLaren ο οποίος ήταν πολύ πιο έμπειρος. Το ’66 ήταν η καλύτερη χρονιά του Rindt μέχρι τότε, ο αυστριακός πήρε 3 βάθρα και τερμάτισε τρίτος στην βαθμολογία οδηγών. Το ’67 ήταν μια πολύ άσχημη χρονιά για τον ίδιο και γεμάτη ατυχίες, από τους 11 συνολικά αγώνες του πρταθλήματος τερμάτισε μόνο στους δύο παίρνοντας δύο δεύτερες θέσεις.
Η άποψη για τον Rindt τότε ήταν πως οι οδηγικές του ικανότητες ήταν μέσα σε αυτές των κορυφαίων, όμως μέχρι να πάει στην θρυλική Lotus δεν είχε οδηγήσει ποτέ ανταγωνιστικό αυτοκίνητο.
Το 1968 ο Rindt άφησε την Cooper για να πάει στην Brabham, ήταν εμφανές πως η ατυχία του δεν έλεγε να σταματήσει, σε 12 αγώνες τερμάτισε μόνο 2 φορές, αυτές τις δύο φορές όμως ανέβηκε στο βάθρο με δύο τρίτες θέσεις, αυτό αποδεικνύει περίτρανα αυτό που είπαμε και λίγο παραπάνω, ότι ο Rindt δεν είχε μέχρι το ’69 ανταγωνιστικό αυτοκίνητο.
Το ’69 λοιπόν έρχεται η μεγάλη αλλαγή στην καριέρα του, πάει στην Lotus και κατακτά την πρώτη του νίκη στο αμερικανικό GP και παίρνει και άλλα δύο βάθρα, σε 11 αγώνες τερματίζει 4 φορές και όλα τα αποτελέσματα του είναι πολύ θετικά.
Το 1970 ήταν η χρονιά του όπως και να το πάρει κανείς. Μέχρι το αυστριακό GP ο Rindt είχε 5 νίκες και μάλιστα 4 από αυτές ήταν συνεχόμενες, ήταν προφανές πως το πρωτάθλημα ήταν ολοκληρωτικά δικό του και δύσκολα μπορούσε να χαθεί. Επιπλέον για πρώτη φορά στην καριέρα του είχε πολύ καλό μονοθέσιο και αξιόπιστο, έτσι με την μία έδειξε την αξία του.
Η καλή του τύχη μέχρι τότε όμως του επεφύλασσε μια κακή έπληξη. Στο ιταλικό GP της Monza ο Rindt αποφάσισε να δοκιμάσει και αυτός χωρίς αεροτομές, κάτι που έκαναν πρώτοι οι Jackie Stewart και Danny Hulme έτσι ώστε να μειώσουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις και να παράγουν μεγαλύτερη επιτάχυνση και τελική ταχύτητα, αυτό έχει όμως και σαν αποτέλεσμα τα χαμηλότερα επίπεδα πρόσφυσης, κάτι που στην Monza δεν χρειάζεται τόσο.
Ο team mate του ο John Miles εξέφρασε την δυσαρέσκεια του για την αφαίρεση των αεροτομών, όμως ο Rindt δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα. Οι ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου ήταν και οι τελευταίες στιγμές αυτού του μεγάλου οδηγού. Ο Rindt φρέναρε δυνατά στην parabolica, βγήκε εκτός δρόμου και τράκαρε στις μπαριέρες. Το ατύχημα ήταν τόσο δυνατό που το αυτοκίνητο επέστρεψε στην πίστα και το μπροστινό μέρος ήταν κατεστραμμένο εντελώς. Ο Rindt ήταν ήδη νεκρός, οι κριτές τον μετέφεραν με το ασθενοφόρο αλλά ήταν πολύ αργά, επίσημα πέθανε μέσα στο ασθενοφόρο.
Η τραγική ειρωνεία σε όλα αυτά είναι πως ο Rindt είχε μιλήσει με την γυναίκα του και είχε πει πως αν κατακτούσε το πρωτάθλημα στο τέλος της σεζόν θα αποχωρούσε από την F1.
Η ημέρα που πέθανε ο Rindt ήταν η 5η του Σεπτέμβρη το 1970, ο Rindt έγινε ο μόνος οδηγός και μέχρι σήμερα είναι ο μόνος που δεν είδε ποτέ το πρωτάθλημά του.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify