Η σεζόν του 2020 σίγουρα ήταν ξεχωριστή δεδομένων των συνθηκών για όλο τον πλανήτη, αλλά για τον Valtteri Bottas ήταν μια πιεστική χρονιά στην Formula 1. Το μικροσκόπιο υπό το οποίο τέθηκε όλη η σεζόν απλά μεγέθυνε (no pun intended) το κάθε λάθος και αυτό συμπεριλαμβάνει φυσικά και τον Φινλανδό.
Ο Valtteri Bottas δεν είναι κάποιος τυχαίος. Έχει κατακτήσει τίτλους στα μικρότερα πρωταθλήματα, με αποκορύφωμα την κατάκτηση του GP3 το 2011. Έναν χρόνο νωρίτερα είχε ήδη αναλάβει χρέη οδηγού δοκιμών για την Williams. Τελικά έκανε το βήμα απευθείας στην Formula 1 το 2013, οδηγώντας φυσικά για την ομάδα από το Grove. Σε τέσσερις σεζόν με την Βρετανική ομάδα ανέβηκε στο βάθρο εννέα φορές, με την τελευταία να είναι και η μοναδική εντός του 2016, δείγμα της σταδιακής παρακμής της Williams, ενώ δεν τερμάτισε κάτω από την 8η θέση (4ος, 5ος, 8ος αντίστοιχα) εκτός από το 2013 όπου κατέλαβε την 17η θέση, όταν η FW35 ήταν το διαμετρικό αντίθετο του ανταγωνιστικού μονοθεσίου.
H αιφνιδιαστική αποχώρηση του Nico Rosberg στο τέλος του 2016 από την Formula 1 τον οδήγησε στην Mercedes. Ήταν ο μόνος εξάλλου που δεν είχε συμβόλαιο το οποίο τον… έδενε και η Williams είχε ήδη καλές σχέσεις με την ομάδα. Με βάση το ιστορικό του, ο Valtteri ήταν η τέλεια επιλογή για τα Ασημί Βέλη. Ένας ποιοτικός οδηγός χαμηλών τόνων, που σίγουρα θα ήταν ευχαριστημένος με την δεύτερη θέση, προκειμένου η ομάδα να εστιάσει στον Lewis Hamilton και να αποφύγει τις drama-drentched σεζόν, όπως ήταν εκείνη του 2016. Κάνοντας fast-forward στο τέλος του 2020, μετρά εννέα νίκες, δεκαέξι pole positions και σαρανταεπτά βάθρα, σε εβδομηνταεννέα Grand Prix με την Mercedes. Στο ίδιο διάστημα, ο Lewis Hamilton κατέκτησε και τα τέσσερα πρωταθλήματα, φτάνοντας τα επτά, χωρίς ο Bottas να τον έχει απειλήσει πραγματικά σε κανένα χρονικό σημείο.
Μπορεί με βάση τα προαναφερθέντα στατιστικά ο Φινλανδός να δίνει την εντύπωση πως έφερε εις πέρας ό,τι απαιτήθηκε από την ομάδα, κυρίως εάν κοιτάξει κανείς τα 47 podium σε 79 αγώνες και κρατώντας ότι ο Hamilton, ένας από τους κορυφαίους τρεις οδηγούς όλων των εποχών, έχει κερδίσει την συντρηπτική πλειοψηφία αυτών. Μια ελαφρώς πιο προσεκτική ματιά φανερώνει μια άλλη αλήθεια, η οποία δεν ακυρώνει τηνπρώτη εντύπωση, αλλά μάλλον την συμπληρώνει.
Όσον αφορά το πρωτάθλημα οδηγών, το 2017 τερμάτισε τρίτος, το 2018 πέμπτος, ενώ πέρυσι και φέτος βρέθηκε στην δεύτερη θέση. Τα αποτελέσματα φέτος θα ήταν διαφορετικά εάν ο Max Verstappen, ο οποίος τερμάτισε οριακά τρίτος με 214 βαθμούς έναντι 223 του Φινλανδού, δεν είχε αρκετές εγκαταλείψεις. Ο Bottas ενώ οδηγούσε το καλύτερο μονοθέσιο στην πλειοψηφία των συνθηκών αυτές τις τέσσερις σεζόν, έχασε ή/και παραλίγο να ηττηθεί από χειρότερους συνδυασμούς, όπως ο Max Verstappen με την Red Bull και ο Sebastian Vettel με την Ferrari.
Ο Valtteri Bottas δεν είναι στην απόλυτη ελίτ της ιστορίας της Formula 1. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι κακός οδηγός. Eίχε την ατυχία να αποτελεί ομόσταυλο ενός από τους κορυφαίους οδηγούς όλων των εποχών και ενώ οδηγούσε το καλύτερο μονοθέσιο για το μεγαλύτερο μέρος των τεσσάρων αυτών σεζόν, δεν απέδωσε το κάτι παραπάνω και έχασε από «κατώτερους» συνδυασμούς. Για να συνοψίσουμε την μέχρι τώρα πορεία του, αντί να είναι μόνιμα καρφωμένος στην δεύτερη θέση, παίρνοντας αρκετές περισσότερες νίκες από όσες έχει στο ενεργητικό του, πολλές Κυριακές τον βρήκαν σε άσχημη μέρα και πολύ πιο κάτω από εκεί που έπρεπε να βρίσκεται.
Με τον Lewis Hamilton να έχει περισσότερα Grand Prix πίσω του παρά μπροστά του και με την εντυπωσιακή επίδοση του George Russell στον προτελευταίο αγώνα της φετινής σεζόν, ο Bottas πέφτει θύμα ίσως και του timing ή των συγκυριών εάν προτιμά κανείς. Η Mercedes μπορεί να ήθελε κάποια καλύτερα αποτελέσματα από τον δεύτερο οδηγό της, εξ ου και η τακτική της να ανανεώνει το συμβόλαιό του μόνο για ένα έτος, αλλά με τον έναν ή τον άλλο τρόπο έχει επιτεύξει τον σκοπό της και τις τέσσερεις αυτές σεζόν. Καθώς όμως τα χρόνια παιρνούν και έχοντας δει τις ικανότητες του Russell, ο Valtteri Bottas θα χρειαστεί ένα τέλειο 2021 ώστε να μην τεθεί υπό περαιτέρω απειλή το μέλλον του στην Mercedes, αλλά και στην F1 γενικότερα.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify