Οι ομάδες της Formula 1 συμφώνησαν σε μερικούς νέους κανονισμούς, με βάση τους οποίους από το 2021 και έπειτα θα απαγορευτεί το reverse engineering κατά την σχεδίαση των μονοθεσίων.
Η απόφαση αυτή πάρθηκε διότι το φετινό μονοθέσιο της Racing Point, η RP20, είναι σχεδόν αντιγραφή του περσινού μονοθεσίου της Mercedes, την W10. H ομάδα τιμωρήθηκε πρόσφατα με αφαίρεση βαθμών και χρηματικό πρόστιμο όταν αποδείχθηκε ότι χρησιμοποίησε τα πίσω break ducts της Mercedes σαν βάση για την σχεδίαση εκείνων του φετινού της μονοθεσίου.
Οι ομάδες συμφώνησαν σε ένα νέο σετ κανόνων, οι οποίοι θα βοηθήσουν να απαγορευτεί το reverse engineering. Aυτό θα επιτευχθεί με αλλαγές στην σημασία του όρου Listed Team Components (LTC).
Tα LTC είναι μέρη του μονοθεσίου τα οποία χρησιμοποιεί αποκλειστικά μια συγκεκριμένη ομάδα. Οι νέοι κανονισμοί θα αποκλείουν τις ομάδες να κάνουν reverse engineering ώστε να σχεδιάσουν LTC και θα απαιτείται να τα έχουν σχεδιάσει εξ ολοκλήρου οι ίδιες. Επιπλέον θα μειωθούν και οι πηγές πληροφοριών που θα χρησιμοποιεί η κάθε ομάδα για την σχεδίαση του διαφόρων εξαρτημάτων, περιορίζοντας τις δυνατότητες για αντιγραφές.
Οι πληροφορίες που βρίσκονται σε κοινή θέα για όλες τις ομάδες, όπως φωτογραφίες από τις δοκιμές εξέλιξης, θα επιτρέπονται. Όμως οι πληροφορίες που αφορούν πιο εξειδικευμένα θέματα, θα απαγορεύεται να διαβιβαστούν.
Ακόμη, οι ομάδες απαγορεύεται να χρησιμοποιούν λογισμικό ώστε να μετατρέπουν φωτογραφίες και εικόνες σε σχεδιαστικά δεδομένα, χρησιμοποιώντας 3D κάμερες και άλλη σχετική τεχνολογία, καθώς και να κάνουν «σκανάρισμα» υπαρκτών εξαρτημάτων.
Στην περίπτωση που δύο ομάδες έχουν σχεδιάσει σχεδόν όμοια τα μονοθέσια τους, η FIA θα κρίνει εάν έχει γίνει reverse engineering ή εάν οι ομάδες έχουν σχεδιάσει τα μονοθέσια τους ανεξάρτητα. Οι ομάδες οφείλουν, εάν τους ζητηθεί, να καταθέσουν τα απαραίτητα στοιχεία για να αποδείξουν ότι ακολουθούν κατά γράμμα τους κανόνες.
Οι κανόνες αυτοί θα ισχύσουν για την σχεδίαση των μονοθεσίων απο το 2021 και έπειτα. Εάν ορισμένες ομάδες έχουν ξεκινήσει ήδη την σχεδίαση για την επόμενη χρονιά, τα μέρη του μονοθεσίου πρέπει να ακολουθούν κάτα γράμμα τους νέους κανόνες.
Αντίθετα, τα μέρη που χρησιμοποιούσαν οι ομάδες το 2019, αλλά και το 2020, θεωρούνται σχεδιαστικά δικά τους και κατά συνέπεια θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και το 2021 χωρίς να χρειαστεί να αποδείξουν την νομιμότητά τους.
Πηγή: Motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify