Σήμερα διεξήχθη η δεύτερη μέρα δοκιμών στην πίστα του Monmelo, στη Βαρκελώνη. Πρώτος αναδείχθηκε ο Daniel Ricciardo, με δεύτερο τον Kimi Raikkonen και τρίτο τον Felipe Massa.
Η διαδικασία ξεκίνησε στις 10.00 ώρα Ελλάδος.
Για την δεύτερα μέρα τρέχουν οι Rosberg (Mercedes), Ricciardo (RBR), Massa (Williams), Raikkonen (Ferrari), Alonso (McLaren), Sainz (STR), Perez, (Force India), Ericsson (Sauber), Palmer (Lotus).
Από νωρίς είχαμε συμβάν, με τον Ricciardo να ακινητοποιείται στην έξοδο του pitlane, βγάζοντας την κόκκινη σημαία.
Γρήγορα είχαμε εναλλαγές στην πρωτιά των χρόνων, ενώ δύο ώρες μετά την έναρξη του session, πρώτος ήταν ο Sergio Perez με την περυσινή Force India.
Καλά δείγματα γραφής είχαμε και από την McLaren, που φαίνεται να συμπληρώνει αρκετούς γύρους για τη συλλογή δεδομένων. Παράλληλα, ο Nico Rosberg ξεπέρασε το πρόβλημα στον αυχένα του και μπήκε στο cockpit της W06.
Μέχρι τη 13.00 ώρα Ελλάδος, οι ομάδες συνέχιζαν τους γύρους τους, με πρωτοπόρο την Mercedes, έχοντας συμπληρώσει 46. Άξιοι αναφοράς είναι και οι λιγοστοί γύροι ως εκείνη την ώρα για τους Raikkonen και Alonso.
Άλλα συμβάντα δεν υπήρξαν με 3 ώρες να έχουν περάσει στις δοκιμές.
Έπειτα, πρώτος τέθηκε ο Ricciardo, γράφοντας 1m24.574s με τη μαλακή γόμα, εκθρονίζοντας για ελάχιστα δέκατα τον Perez.
Στις 14.00 ώρα Ελλάδος, ομάδες και οδηγοί έκανε ένα μονόωρο διάλλειμα για φαγητό και ανασυγκρότηση. Τα συμπεράσματα που μπορούσαν να βγουν από το πρώτο μισό της μέρας, είναι σίγουρα οι αρκετοί γύροι της Mercedes που φανερώνουν αξιοπιστία, η προσπάθεια της McLaren με τον Alonso να γράψουν γύρους και να συλλέξουν δεδομένα και οι λιγοστοί γύροι του πρωταθλητή του GP2, Jolyon Palmer, με την Ε22.
Μάλιστα, με την επανέναρξη των δοκιμών για το απογευματινό σκέλος, ανακοινώθηκε πως ο Lewis Hamilton θα έπαιρνε το τιμόνι της W06. Στην αρχή σημείωνε αργούς και αναγνωριστικούς γύρους, ωστόσο μετέπειτα βρήκε ρυθμό. Η Mercedes επιβεβαίωσε την αλλαγή, λέγοντας πως έγινε για προληπτικούς λόγους, καθώς θέλησαν να μην πιέσουν τον Rosberg και τον ήδη ερεθισμένο αυχένα του, εν όψει των επόμενων δύο ημερών.
Μία ώρα μετά την αρχή του απογευματικού τμήματος της μέρας και δεν είδαμε κάποια σημαντική αλλαγή στην κατάταξη. Μόνη διαφοροποίηση εκείνη τη στιγμή η βελτίωση του χρόνου του Alonso.
Στις εκπλήξεις της ημέρας, μπορεί να συμπεριλάβει κανείς και την έκδηλη αξιοπιστία της RB11, όπου στα χέρια του Daniel Ricciardo, είχε γράψει μέχρι τις 16.25 ώρα Ελλάδος 100 γύρους.
Εκείνη τη στιγμή είχαμε και τη δεύτερη κόκκινη σημαία της ημέρας. Αιτία ο Carlos Sainz Jr., ο οποίος βρέθηκε στην αμμοπαγίδα στη Στροφή 9. Ο οδηγός βγήκε γρήγορα από το μονοθέσιο και την STR10 ανέλαβε και απομάκρυνε από την πίστα ο γερανός αρκετά γρήγορα.
Με το πέρας της κόκκινης σημαίας, η δράση συνεχίστηκε. Χαρακτηριστικό αυτής της δεύτερης μέρας ήταν τα μεγάλα stint που έκαναν αρκετοί οδηγοί, μεταξύ αυτών και οι Ricciardo και Sainz, πριν την έξοδο που είχε. Επίσης, πολλούς γύρους είχε συμπληρώσει και ο Ericsson με την C34, κάτι που είδαμε και στα πρώτα test στην Jerez.
Δύο ώρες απέμεναν για την λήξη της δεύτερης μέρα στην πίστα της Καταλωνίας, η κατάταξη παρέμενε η ίδια και τα μεγάλα stint, που ήταν κυρίως προσομοιώσεις αγώνων, συνεχίζονταν. Τίποτα δεν άλλαζε, οι ομάδες έμεναν προσηλωμένες στα προγράμματά τους.
Περίπου μιάμιση ώρα πριν το τέλος των σημερινών δοκιμών, ο Jolyon Palmer με την Lotus E22 έγραψε τον έκτο καλύτερο χρόνο. Ο πρωταθλητής του GP2 φαινόταν να θέλει να αποκτήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εμπειρία σε ένα μονοθέσιο προδιαγραφών F1, καθώς δεν έχει κρύψει πως στόχος του είναι μία θέση στο grid της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο προσεχές μέλλον.
Με μία ώρα να μένει, ο Massa έκλεψε την 4η θέση από τον Rosberg, με διαφορά 0.549s από τον πρωτοπόρο Ricciardo, ενώ μετά από λίγο συνέχισε να πιέζει με τη μαλακή γόμα, ανεβαίνοντας τρίτος.
Ενώ η δράση συνεχιζόταν, ο Αυστραλός συμπλήρωνε γύρους, φτάνοντας σε εκείνο το σημείο τους 122.
Παρά το γεγονός ότι ο Alonso με την McLaren-Honda έγραφε γύρους, και μάλιστα περισσότερους από ποτέ σε μία μέρα για την ομάδα το 2015, τα stint του ήταν μικρής διάρκειας. Αυτό θα μπορούσε να δείχνει φόβο να πιέσουν στο όριο ή να κάνουν πολλούς, μαζεμένους γύρους. Η αξιοπιστία φαίνεται να είναι ακόμη ένα θέμα προς επίλυση για τους Άγγλους κα τους Ιάπωνες.
Σχεδόν τρία τέταρτα έμεναν και στην πίστα μετά από αρκετή ώρα βγήκε πάλι ο Kimi Raikkonen στην πίστα.
Οι ομάδες εκμεταλεύτηκαν τα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, βγάζοντας τους οδηγούς τους στην πίστα. Οι χρόνοι των πρώτων έξι οδηγών ήταν μέσα στο ίδιο δευτερόλεπτο, ενδεικτικό της εγγύτητας μεταξύ των ομάδων, αν και δεν έκαναν όλοι τους χρόνους τους χρησιμοποιώντας την ίδια γόμα.
Στο σημείο αυτό, είχαμε και ένα μικροσυμβάν. Καθώς ο Carlos Sainz Jr. μπήκε στο pitlane, από το πίσω μέρος της STR10 έβγαινε καπνός, ενώ ένας από τους μηχανικούς της ομάδας κρατούσε έναν πυροσβεστήρα.
Μέσα στο τελευταίο μισάωρο, η Sauber του Ericsson ακινητοποιήθηκε στην γραμμή εκκίνησης-τερματισμού, προκαλώντας την τρίτη κόκκινη σημαία της ημέρας. Ωστόσο, γρήγορα το μονοθέσιο επέστρεψε τα pits και η πράσινη σημαία κυμάτισε.
Με τα τελευταία λεπτά να περνούν χωρίς κάτι το αξιοσημείωτο, αυτή η είναι η κατάταξη:
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1m24.574s |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m24.584s +0.010 |
3 | Felipe Massa | Williams | 1m24.672s +0.098 |
4 | Sergio Perez | Force India | 1m24.702s +0.128 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m24.923s +0.349 |
6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m25.556s +0.982 |
7 | Fernando Alonso | McLaren | 1m25.961s +1.387 |
8 | Jolyon Palmer | Lotus | 1m26.280s +1.706 |
9 | Marcus Ericsson | Sauber | 1m27.344s +2.770 |
10 | Carlos Sainz Jr | Toro Rosso | 1m28.945s +4.371 |
Και οι γύροι που συμπλήρωσαν οι οδηγοί:
Ricciardo 142
Perez 121
Ericsson 113
Sainz 100
Raikkonen 90
Hamilton 89
Massa 88
Palmer 77
Rosberg 66
Alonso 59
Για όλη τη δράση γύρω από τις δοκιμές, ακολουθήστε μας στο twitter (@Totalf1gr).
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify