Χριστούγεννα ήρθαν και πάλι στον πλανήτη Γη. Ηρεμία και γαλήνη κυριεύει τις ψυχές των ανθρώπων, η χαρά από τις διακοπές και την ανταλλαγή δώρων είναι διάχυτη, όμως κάτι δεν κοιμάται ποτέ: η Formula 1.
Μπορεί οι ομάδες και οι οδηγοί να είναι αμφότεροι σε διακοπές μέχρι την έναρξη του νέου έτους, ωστόσο οι παρασκηνιακές κινήσεις και οι αναλύσεις αυτών δίνουν και παίρνουν. Ειδικά όταν έχει προηγηθεί προ 6 ημερών ένα άκρως ενδιαφέρον Strategy Group, με «πιπεράτες» αποφάσεις, πώς να ησυχάσεις τον δημοσιογράφο μέσα σου;
Τί είναι το Strategy Group, θα πείτε. Είναι η συνεδρίαση μίας μερίδας των ομάδων, δηλαδή όσων έχουν εξασφαλισμένη συμμετοχή στο σπορ μέχρι το 2020 (Ferrari, Mercedes, Red Bull, McLaren, Williams) και της καλύτερης ομάδας έξω από αυτές τις 5 (για το 2015 η Force India).
Στο φετινό SG (=Strategy Group) που έλαβε χώρα στη Γενεύη την περασμένη Πέμπτη, 18 Δεκέμβρη, ακούστηκαν πολλές απόψεις γύρω από τις μονάδες ισχύος και τους κανονισμούς για το 2015 και έπειτα. Παρών και ο Bernie Ecclestone στην συνεδρίαση, ο οποίος τελευταία προβαίνει σε δηλώσεις άξιες σχολιασμού.
Χαρακτηριστικά, ο Βρετανός τις τελευταίες 15 ημέρες έχει μιλήσει επί παντός επιστητού: από τον αγώνα στην Monza μέχρι την συμπεριφορά του Vettel. Πιο συγκεκριμένα, για την Monza είχε αναφέρει πως μετά τη λήξη του συμβολαίου της FOM με την πίστα το 2016 είναι αμφίβολο αν θα έχουμε ξανά Grand Prix στο θρυλικό σιρκουί. Προφανώς, η δήλωση αυτή δεν είναι τυχαία, αλλά ούτε ευσταθεί: μπορεί να τα είπε αυτά, ωστόσο ο λόγος που το έκανε ήταν να ασκήσεις τις γνωστές του πιέσεις για την εξασφάλιση ενός καλύτερου (πιο κερδοφόρου) συμβολαίου με την ιταλική πίστα. Μην ξεχνάμε, επιχειρηματίας είναι και business κάνει. Όσον αφορά τον Sebastian Vettel, ο ίδιος μίλησε με κάπως υποτιμητικά λόγια για τον Γερμανό οδηγό και για την φετινή του πορεία. Τον ίδιο οδηγό που πριν 1 1/2 χρόνο επευφημούσε και χαρακτήριζε με τα καλύτερα λόγια (βλέπετε την αντιδιαστολή).
Πιο πρόσφατη τοποθέτηση, βέβαια, είναι αυτή για τις μονάδες ισχύος. Πριν το SG, είχε δηλώσει πως θα εισηγηθεί την επιστροφή στους V10 ατμοσφαιρικούς κινητήρες από το 2016, αγνοώντας πλήρως τις διατάξεις και τις συμφωνίες των ομάδων και της FIA για το πλάνο των V6 υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων που ισχύουν από φέτος.
Θα μπορούσε να πει κανείς πως ο Ecclestone είναι 84 ετών, με ολόκληρη κατηγορία για δωροδοκίες και μίζες στην πλάτη του και λόγω γήρατος δικαιούται να λέει και μία κουβέντα παραπάνω. Λοιπόν, φίλοι μου, όχι. Δεν δικαιούται να θέτει εαυτόν υπεράνω του αθλήματος. Μπορεί να προσέφερε τα μέγιστα στην ανάπτυξη και εξάπλωση του brand της Formula 1 από τη δεκαετία του 1980 και εντεύθεν, όμως το πιο σώφρον από μέρους του θα ήταν να αφήσει τα ηνία σε κάποιον πιο νέο και εξίσου ικανό εδώ και καιρό. Προσωπικά, θεωρώ πως μόνο παρωχημένες ιδέες και παροξυσμούς ενός γέροντος μπορούμε να έχουμε πια από τον θείο Bernie.
Για αυτό, ας μας αποχαιρετήσει πριν να δηλώσει ακόμη πιο εξωφρενικά πράγματα, πριν να πουλήσει έτι περισσότερο το σπορ στην νεόπλουτη αγορά της Ανατολικής Ευρώπης και του Ινδικού Ωκεανού, γιατί αν το άθλημα καταντήσει παρηκμασμένο και σε ποιοτική ένδεια, δε θα ευθύνεται κανείς άλλος παρά μόνον ο ίδιος. Και ο κόσμος έχει την συνήθεια να θυμάται πιο εύκολα τις αποτυχίες και τα λάθη ενός ηγέτη, όταν αυτά είναι πιο πρόσφατα, παρά τους άθλους και τα επιτεύγματά του.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify