F1|Blog: Δημήτρης Μπίζας| Αίνιγμα το 2014 (;)

Αφορμές για ένα άρθρο (blog στην διαδικτυακή ορολογία) σου δίνει μία κατάσταση. Ένα νέο.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με το πρώτο.

Η κατάσταση είναι η νέα σαιζόν. Ωστόσο, δεν είναι απλώς μία σαιζόν που θα έλθει στην πορεία του σπορ. Είναι μία νέα αρχή στο άθλημα. Καλή ή κακή μόνο η Ιστορία θα το δείξει. Αδυνατώ να κάνω προβλέψεις για κάτι που δεν έχω δει ούτε ένα δεύτερο στην πράξη.

Επέρχονται αλλαγές στην αεροδυναμική των μονοθέσιων, αλλά, κυρίως, αλλαγή στα μοτέρ. Ο ντόρος, η «βαβούρα» αν θέλετε, που γίνεται γύρω από τους νέους V6 1.600 cc κινητήρες είναι ολοένα αυξανόμενος. Κάθε μέρα νέα ηχητικά βίντεο από τις κατασκευάστριες εταιρίες ξεφυτρώνουν. Βίντεο επίσημα και δημοσιευμένα από τις ίδιες, μα το θέμα δεν είναι αυτό. Είναι ο ήχος. Είναι το… σκουπάκι που θυμίζει σε πολλούς αυτό το κακόηχο (για πολλούς) άκουσμα των νέων μοτέρ. mercedes-amgs-turbocharged-v-6-for-the-2014-formula-one-season_100424504_m

Σε αυτόν τον τομέα, έγκεινται και οι αμφιβολίες για την ταχύτητα και την αξιοπιστία που αυτοί θα έχουν. Αλλά αυτά ας τα αφήσουμε στους μηχανολόγους.

Πλέον, όμως, τίθεται επί τάπητος και το κατά πόσο η κυριαρχία των RBR και του 4ακις πρωταθλητή Sebastian Vettel μπορεί να κλονιστεί. ΑΝ μπορεί να κλονιστεί.

Γιατί αν; Γιατί οι συνιστώσες που θα καταλήξουν στην συνισταμένη της αλλαγής συσχετισμών είναι πολύπλοκες και έχουν να κάνουν με μία πληθώρα τομέων. Εκτός του καθαρά αεροδυναμικού, που αποτέλει ζήτημα των ομάδων αυτών καθαυτών, είναι σημαντική και η θέση που κατέχει πλέον στο σύνολο του μονοθέσιου ο κινητήρας. Ιδιαίτερα ιδιάζον πρόβλημα προκύπτει για τις ομάδες που προμηθεύονται κινητήρες από τις τρεις κατασκευάστιες (Ferrari, Mercedes, Renault), καθώς είναι προφανές πως ειδικά οι δύο πρώτες θα επιδιώξουν να χτίσουν ένα μοτέρ κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των εργοστασιακών μονοθεσίων τους.

f1-nose-2014Από την άλλη η Renault είναι σε μία φάση ουδετερότητας. Εργοστασιακή ομάδα δεν διαθέτει. Προμηθεύει, όμως, την επί τέσσερα συναπτά έτη πρωταθλήτρια Red Bull. Και έδω έρχεται το ηθικό (;) δίλλημα: ευνοώ την νικήτρια (με σκοπό να παραμείνει σε θέση ισχύος) ή κρατώ ίση στάση απέναντι σε κάθε συνεργάτη μου; Αν και οι έτεροι συνεργάτες της είναι ομάδες χαμηλού βελινεκούς (Caterham) και μέτριου (Lotus).

Η μία συνιστώσα είναι τα μοτέρ. Η άλλη το ανθρώπινο δυναμικό.

Όποιος παρατηρεί τακτικά τις εξελίξεις στο χώρο της Formula 1, θα συνειδητοποίησε ότι οι ανακατατάξεις στο ανθρώπινο δυναμικό των ομάδων ήταν ριζικές. Αλλαγές σε επίπεδο οδηγών (το μπαμ έγινε με τον Iceman να γυρνά στην Ferrari), σε επίπεδο διοικητικό αναμένουμε εξελίξεις στο θέμα Brawn, καθώς επίσης και σε επίπεδο σχεδιαστικό. Ο James Alisson ήδη πήρε την μεταγγραφή του, ο Prodromou πήγε και αυτός στην McLaren. Πολλά και ωραία έχει ο μπαχτσές αλλά δεν μπορούμε να κρίνουμε τίποτα χωρίς να το δούμε στην πράξη.

Αυτές οι αλλαγές στην θεωρία έγιναν με σκοπό την βελτίωση στους αντίστοιχους τομείς. Στην καθαρή εφαρμογή της αρχικής θεωρίας, τα αποτελέσματα μόνο κατα προσέγγιση μπορούν να προβλεφθούν. Καλή και άγια η υπογραφή του Kimi στην Ferrari, του Prodromou στην ομάδα του Woking, αλλά όλοι κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Εκ προοιμίου, ουδείς κρίθηκε ορθά. Και αν κάποιος έκρινε σωστά κάποιον πριν δει τις πράξεις του, μάλλον ψεύδεται.

Ο Vettel πώς να τα βλέπει όλα αυτά; Ο Newey; Ο Horner; Σίγουρα κάτι ξέρουν παραπάνω, αναμφισβήτητα γνωρίζουν τα του οίκου τους αλλά τι ξέρουν για τους άλλους;

Σε κάθε άθλημα, πηγαδάκια υπάρχουν. Αυτά δεν καθίστανται, βέβαια, ικάνα να μαρτυρήσουν τα στοιχεία του άλλου. Κακά τα ψέματα, και εγώ από το PC μου σχολιάζω. Δεν έχω πηγές, δεν έχω ενημέρωση εκ των έσω. Αλλά, φρονώ πώς τα σχέδια για το 2014 κρατιούνται σαν επτασφράγιστο μυστικό από κάθε ομάδα, ανεξαρτήτως δυναμικότητας.

Κάθε τόσο, πετάει ένα ηχητικό βίντεο η Mercedes στο κοινό να πάρει μία «τζούρα» από το τί θα ακούει από του χρόνου. Αλλά δεν είναι ούτε το ένα χιλιοστό από όσα έχουν κατα νου τους οι Γερμανοί. Και οι κάθε Γερμανοί.

Γιατί, ο πρώτος που θα δώσει ένα ουσιώδες στοιχείο για τη νέα χρονιά, προδίδει κομμάτι ενός εντελώς διαφορετικού πλάνου. Δεν είναι ανοιχτά τα χαρτιά κάθε ομάδας πλέον. Δεν μένουν ίδιοι οι κανονισμοί. Το κάθε άλλο μάλιστα. Ανατρέπονται πολλά, αρκετά για να αλλάξουν ίσως και τη ροή του σπορ. Χαρακτηριστική είναι η μυστικότητα με την οποία δουλεύει τον κινητήρα της η Ferrari, που επιλέγει να κρατήσει τέτοια στάση που να μην φανερώνει το έργο της πριν τεθεί σε λειτουργία. Τακτική τω όντι περίεργη και κάπως προεξαγγέλει ότι είτε κάτι πολύ καλό ετοιμάζουν οι Ιταλοί είτε κάτι πολύ αμφίβολο.

Ακούμε, από την άλλη, πολλά σχόλια υψηλόβαθμων στελεχών (βλ. Brawn), που μιλούν για άνετη νίκη της RBR, καμία αλλαγή στους συσχετισμούς των ομάδων, ακούμε οδηγούς να μιλούν με κάπως υποτιμητικά  λόγια για τους νέους κινητήρες ή για την εμφάνιση των μονοθέσιων.

Για να λέμε και του στραβού το δίκιο, η νέα χρονιά δεν έρχεται με τους καλύτερους οιωνούς. Αλλά, κάθε αρχή και δύσκολη λέει ο σοφός λαός.

Το συμπέρασμα είναι πως όσο και να λέμε εμείς οι bloggers στα διάφορα sites, όσο και να μιλούν οι εκ των έσω, ο καιρός θα δείξει τι μας επιφυλάσσει το 2014. Και αν θέλει κανείς να δώσει μία απάντηση στο ερώτημα του τίτλου, η απάντηση άπτεται της κριτικής ικανότητας του καθενός μας. Ένα είναι σίγουρο: είναι ή δεν είναι αίνιγμα, όλοι μας αναμένουμε τη νέα εποχή του σπορ με ανυπομονησία.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

F1|ΕΠΙΣΗΜΟ|Lotus: O Kovalainen στην θέση του Raikkonen

Next Article

F1|Χαρούμενος που φεύγει από Williams o Maldonado .

Related Posts
Περισσότερα

F1 2020: Ένας οδηγός για τις χειμερινές δοκιμές και πώς να τις απολαύσετε

[dropcap size=big]Δ[/dropcap]ύο εβδομάδες απομένουν για την έναρξη των χειμερινών δοκιμών (19/2 στη Βαρκελώνη), και είναι σώφρων να θυμάται…