F1|Blog: Δημήτρης Μπίζας| Η εξουσία σε αλλάζει

Βρισκόμαστε 6 μέρες μετά την κατάκτηση του Παγκόσμιου Τίτλου Κατασκευαστών από την Mercedes. Η Γερμανική φίρμα κατακτά τον τίτλο για πρώτη φορά στην ιστορία της ως εταιρία-μαμά και γίνεται συνάμα η πρώτη πρωταθλήτρια στην νέα εποχή της Formula 1.

Ήταν ένας τίτλος που ήρθε μετά από κοπιαστική προσπάθεια 5 ετών. Από το 2010 που οι Γερμανοί εξαγόρασαν από τον Ross Brawn την ομάδα του, Brawn GP, οι εμφανίσεις των καθαρόαιμων «ασημί βελών» υπήρξαν άκρως απογοητευτικές. Παρά την πρόσληψη του Schumacher ευθύς εξ’αρχής και τη στελέχωση της ομάδας με κορυφαίους μηχανικούς και τεχνικούς διευθυντές, οι αγώνες χαρακτηρίζονταν κυρίως από κακή στρατηγική, αστοχία υλικών και μεγάλη δόση αντιεπαγγελματισμού και ατυχίας.

Τα αγαθά, όμως, κόποιος κτώνται και στις 12 Οκτωβρίου 2014 στην Ρωσία, η νίκη του Lews Hamilton έφερε στην ομάδα του Brackley αυτό που ποθούσε από τη δεκαετία του ’50: έναν παγκόσμιο τίτλο στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Δεν έχω κάνει ακόμη σαφές το θέμα μας, βέβαια. Όπως μαρτυρά και ο τίτλος, θα αναφερθούμε στις μεγάλες περιόδους που κυριάρχησε μία και μόνο ομάδα στην τελευταία 14ετία. Εν ολίγοις, θα μιλήσουμε για την Ferrari, την Red Bull και θα προσπαθήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα να προβλέψουμε το μέλλον και για την φετινή πρωταθλήτρια.

Κοινό σημείο στις δύο πρώτες ομάδες δεν είναι μόνο ο Γερμανός οδηγός. Είναι και η υπεροψία, η σχετική αλαζονία που επέδειξαν όταν είδαν πως είναι αδιαμφισβήτητα οι καλύτερες του grid για πολλά χρόνια συνεχόμενα. Εν μέρει είναι αναμενόμενο. Όταν κοπιάζεις, παλεύεις να φτάσεις στην κορυφή και τελικά μετά από χρόνο και πολλά χρήματα το καταφέρνεις, θες να καυχηθείς (εντός και εκτός εισαγωγικών) για αυτό σου το κατόρθωμα. Απέδειξες πρώτα σε εσένα σαν εταιρία, σαν προσωπικό και σαν ομάδα και έπειτα στους υπόλοιπους πως με θέληση και πείσμα μπορείς να πας ψηλά. Ψηλότερα από όλους.

Είναι, ωστόσο, πρέπον και ηθικά αποδεκτό να μιλάς με υπεροψία και μέθη (όπως θα έλεγε και ο Καβάφης στο «Δαρείο» του) επειδή πήρες τον τίτλο για πολλά έτη σερί; Έχεις τούτο το δικαίωμα που θα σε καθιστά άξιο να μειώνεις τους αντιπάλους σου με λόγια;

Στην περίπτωση της Scuderia, η «μπάλα» παίχτηκε χαμηλά. Αυτό συνέβει πιθανότατα γιατί είχαν ξαναβρεθεί σε θέση ισχύος παλιότερα (δλδ πριν το 2000-2004) και είχαν την νοοτροπία του νικητή στο DNA τους. Ήξεραν πως είναι να είσαι στην κορυφή, ανίκητος και άπιαστος από τους άμεσους διώκτες σου. Είχε ένα πολύ καλό και έμπειρο team που γνώριζε πως να μιλήσει δημόσια, πως να φερθεί και τι να αφήσει να διαρρεύσει στον Τύπο ή στα κανάλια. Είχε, επίσης, έναν πολύ μετρημένο πρωταθλητή να οδηγά για αυτήν. Ο «Schumi» είχε μάθει πολύ καλά να φέρεται με τρόπο και ψυχρά όταν τον έπαιρναν οι κάμερες. Δεν φάνηκε ποτέ υπεροπτικός, παρά την ανταγωνιστική του φύση και την έντονη θέλησή του να κερδίζει σε κάθε αγώνα. Όσα είχε να πει τα έλεγε στην πίστα. Και αυτός και η ομάδα του, φυσικά.

Βέβαια, στην περίπτωση της RBR, η διαχείριση της απότομης επιτυχίας και των πολλών νικηφόρων αποτελεσμάτων ήταν μία πιο δύσκολη υπόθεση. Για αυτό και έγιναν πολλά «foul» όσον αφορά τα όσα είπαν οι ιθύνοντες των Αυστριακών και όσα δήλωσαν τα τελευταία 4 χρόνια (2010-2013). Σαφώς και δεν είπαν ποτέ ξεκάθαρα, κατάμουτρα αν θέλετε, πως είναι μακράν καλύτεροι από τις πιο ιστορικές ομάδες του grid, όπως είναι η McLaren, η Williams και η Ferrari. Θα ήταν απρέπεια στο μέγιστό της βαθμό και θα ήταν κάτι που θα έκανε όλες τις ομάδες να καταφερθούν εναντίον της εντελώς απροκάλυπτα. Παρόλα αυτά, κατά καιρούς εξέφραζε την… χαρά της για τις νίκες και τα πρωταθλήματα που πήρε με εμφατικό τρόπο. Ο πιο εριστικός ήταν ο Helmut Marko, ενώ πάλι ο Vettel ήταν μετριοπαθής στις δηλώσεις του. Μπορεί η κόντρα και η αντιπαλότητα του με τον Alonso να ήταν τεράστια και να φαίνεται μέχρι και στα βλέμματα των δύο αντρών, ποτέ όμως ο Γερμανός δεν έγινε αλαζονικός.

Όσο για την Mercedes, μέχρι στιγμής δείχνει να παλεύει και αυτή με τη σειρά της να κρατήσει ένα χαμηλό προφίλ. Είναι γλυκιά η γεύση της νίκης όπως και να έχει.

Μένει να δούμε αν θα έχουμε άλλη μία δυναστεία σε μία 15ετία. Είναι σε θέση η Merc να μείνει στα ψηλά σαλόνια ή θα της κλέψει την πρωτοκαθεδρία κάποιος άλλος;

Τα συμπεράσματα δικά σας.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

F1|Χρόνια πολλά Iceman!

Next Article

F1|Μένει στην Force India o Hulkenberg

Related Posts