Άλλη μία σεζόν ξεκίνησε για τον μαγικό κόσμο της Formula 1. Περιμέναμε πολλά πράγματα από την έναρξη αυτή και δεν μπορώ να πω, μας αποζημίωσε. Επεισοδιακό ξεκίνημα με τα…σπαστά Qualies στην Αυστραλία, βροχερό ξεκίνημα στον αγώνα της Μαλαισίας και τα team orders της Red Bull και της Mercedes να κλέβουν την παράσταση.
Μέσα από αυτή τη νέα στήλη θα σχολιάζουμε τα πεπραγμένα των προηγούμενων αγώνων, με τρόπο απλό και κατανοητό. Και πιστέψτε με, ο αγώνας της Μαλαισίας προσφέρεται για μπόλικο σχόλιο και κριτική.
Αν δεν είχαμε, πάντως, και τους τελευταίους 10 γύρους στην Sepang ο αγώνας θα ήταν σαν όλους τους άλλους. Σίγουρα θα θυμόμασταν και την εγκατάλειψη του Fernando Alonso νωρίς νωρίς στον 2ο γύρο λόγω σπασμένης πτέρυγας. Αλλά σαν τα team orders δεν έχει.
Προτού φτάσουμε, όμως, εκεί κάτω, ας πάμε και λίγο στο ανατρεπτικό διακοσιοστό GP του οδηγού της Ferrari, Fernando Alonso. Σπασμένη εμπρός αεροτομή στην τρίτη μόλις στροφή και με τον ίδιο να λέει πως ο Sebastian Vettel σχεδόν σταμάτησε μπροστά του.
Και να που δεν μπήκε μέσα να αλλάξει αεροτομή, η ίδια δεν αντέχει τις υψηλές αντιστάσεις στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, ο ίδιος στα χώματα και η Ferrari στο στόχαστρο. Αν και αυτοί φαίνεται να είχαν ετοιμαστεί για αλλαγή αεροτομής, μάλλον ο Ισπανός «πείσμωσε» και θέλησε να μείνει εκτός μέχρι να αλλάξει ελαστικά από inters σε slick. Κακώς, όπως αποδείχθηκε, αλλά και ο ίδιος δεν τα έριξε στην ομάδα. Παίκτης της ομάδας ο El Nano και αντίστοιχα η ομάδα τον κάλυψε, ως όφειλε. Κακά τα ψέματα, η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Μπορεί και ο ίδιος να μην θέλησε να μπει και η ομάδα να συναίνεσε αφήνοντάς τον έξω. Το αποτέλεσμα το ξέρουμε όλοι.
Μετά, περνάμε στο τέλος του αγώνα, διότι εν τούτοις το ενδιάμεσο κομμάτι του ήταν χλιαρό: ο Webber κρατιόταν μπροστά, ο Hamilton πίεζε με μια πολύ καλή W04 και ο Vettel να κοντοζυγώνει. Και η έτερη Ferrari να παλεύει από 5η έως 7η θέση, μακριά από τα καλά δείγματα γραφής στο race pace από τους Ιταλούς.
Ακριβώς μετά το πέρας και της τελευταίας αλλαγής ελαστικών για τους πρωτοπόρους, όλα τα βλέμματα γύρισαν στις δύο Red Bull. Δεν θα ξεχάσω πως με το που βγαίνει ο Webber από τα πιτ, ο Vettel βουτάει στα φρένα από τα 310 χλμ. και ορμάει να περάσει. ”Don’t be silly, Seb” ακούγεται να λέει ο Horner στον Vettel και ξεκινάει μια μάχη στην πίστα μεταξύ των δύο οδηγών της Αυστριακής ομάδας. Ρητή εντολή να κρατηθεί το ”multi 21” με τον Webber σταθερά μπροστά αλλά δεν έδωσε βάση ο Γερμανός, πάτησε γκάζι, πέρασε και μετά άκουσε τα εξ αμάξης. ”Great job Seb, but you got some explaining to do” και εκεί είναι που θυμάσαι και συ αυτά που σου έλεγε η μαμά σου όταν έκανες σκανταλιά. ”Θα τα πούμε μετά, Δημητράκη”. (gulp)
Παρόλα αυτά, δεν ήταν μόνο αυτό το δείγμα team order-ing που είδαμε στον προχθεσινό αγώνα. Πολλή δουλειά οι Brawn και Horner Κυριακάτικο. Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes είχε το έργο να κρατήσει πίσω τον Rosberg από τον Lewis Hamilton, και ο σκηνοθέτης του αγώνα είχε τρελαθεί. Πότε έψαχνε τις Red Bull να δει τι γίνεται, πότε έψαχνε να δει ποιος είναι 3ος και ποιος 4ος μεταξύ των Merc.
Τρεις φορές ζήτησε ο Nico να περάσει 3ος, τρεις φορές έφαγε «πόρτα» με το γάντι από τον Ross Brawn. Ο Hamilton δεν μπορούσε να κρατήσει πίσω του τον Rosberg καθώς είχε μπει σε fuel conservation mode (δηλ. να μην σπαταλά τα καύσιμα του) και έτσι σε κάποια onboard πλάνα ήταν φανερό ότι ο Γερμανός οδηγός πάταγε υπερβολικά φρένο ή κατέβαζε σχέσεις αργά και χαλαρά. Βόλτα στο πάρκο σαν να λέμε. Αλλά οι εντολές είναι απαράβατες. Εδώ.
Θα ήθελα να κλείσω με το podium του αγώνα. Πιο μουδιασμένο βάθρο δεν είχαμε δει από την Indianapolis του 2005. Αλλά τότε ο Monteiro είχε κάτι χαμόγελα μέχρι τα αυτιά. Προχθές όλοι ήταν μουδιασμένοι και αμήχανοι. Ο Webber νευριασμένος και δυσαρεστημένος με τον Vettel, o Vettel διστακτικός και μετανοημένος δέχτηκε ότι έκανε «γκάφα» και ο Hamilton να δηλώνει πως ο Rosberg θα έπρεπε να βρίσκεται εδώ. Γενικώς, όπως είχε και πει και ο αξέχαστος Ντίνος Ηλιόπουλος : ”Είμαστε…μια ωραία ατμόσφαιρα είμαστε.”
Αυτό ήταν το πρώτο Face the race της χρονιάς. Ελπίζω να μην κούρασε και feel free to comment για οποιεσδήποτε νέες ιδέες και αλλαγές.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify