Είμαστε και μεις με τις στήλες που λέμε:«θα έχει ζουμί ο αγώνας ή θα σχολιάζω τι φόραγε η αγαπημένη του di Resta;». Νομίζω δεν θα μπορούσα να ζητήσω καλύτερο αγώνα για σχολιασμό και σκέψη από τον χθεσινό. Και όλοι μας πιστεύω.
Δεν θα το κρύψω. Ήθελα άλλο νικητή. Όχι τόσο για τις προτιμήσεις μου μέσα στο πρωτάθλημα, όσο για να υπάρχει «πιπεράκι» στο βαθμολογικό πίνακα. Με τη νίκη του αυτή, ο Vettel ξεμάκρυνε 10 πόντους από τον δεύτερο Kimi Raikkonen και 30 από τον Fernando Alonso, όντας 4ος ο ίδιος στην κατάταξη. Αλλά, δεδομένου ότι η RB9 δεν είναι πρώτη σε όλους τους τομείς, καθώς και η F138 και η E21 είναι πολύ κοντά σε απόδοση με τους «ταύρους», η διαφορά αυτή μπορεί να μην είναι και τίποτα. Ή μήπως όχι;…
Ξέρετε καλά (;) ότι στον χώρο του αθλητισμού δεν χωράνε προβλέψεις. Για αυτό και θεωρώ το στοίχημα (σε κάθε επίπεδο) ανούσιο και άτοπο. Ποιός θα μου έλεγε το πρωί της Κυριακής ότι ο Alonso θα έχει αστοχία με το DRS; Και σιγά μην τον πίστευα…Οπότε, δεν μπορούμε με ασφάλεια να πούμε που θα βρίσκονται οι ομάδες στο Monmelo. Μπορεί να είναι καλύτερη η W04, μπορεί να βελτιωθεί και άλλο η F138, μπορεί να μείνουν όλα στάσιμα. Πάντως, ένα είναι σίγουρο: με το θέαμα που μας προσφέρουν αυτές οι αλλαγές ισορροπιών στην δυναμικότητα κάθε ομάδας, δεν νομίζω να παίζει ρόλο η οποιαδήποτε βαθμολογική διαφορά. Αχ τα είπα και ξαλάφρωσα.
Τώρα, στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι. Άνετη νίκη για τον Seb, που δεν ίδρωσε ιδιαίτερα, εκτός από τους πρώτους 3 γύρους που δεν ξεκολλούσε ο Alonso και μετέπειτα ο Rosberg από πίσω του, αλλά κατά γενική ομολογία ο Γερμανός έκανε έναν αγώνα «α λα Vettel», πλήρης κυριαρχία.
Όμως, ποιος μπορεί να ξεχάσει τον Paul di Resta. Ο Σκωτσέζος δεν άφησε χιλιοστό χαμένο και πάλεψε με νύχια και με δόντια για το βάθρο, αν και του το έκλεψε ο Romain Grosjean. Παρόλα αυτά, η παρουσία του στην έρημο του Shakhir ήταν σαν όαση για την Force India, η οποία έχει ρίξει πολλή δουλειά στην VJM06, με τον ιδιοκτήτη της ομάδας πανευτυχή που βλέπει να πέφτουν οι καρποί των κόπων τους.
Όσον αφορά τον Nico, ο Γερμανός έχασε κάθε ελπίδα για νίκη από τη στιγμή που τον προσπέρασε ο Seb. Δεν υπήρχε περίπτωση να προλάβει τον άπιαστο ρυθμό του πρωταθλητή στον γρήγορο γύρο πριν το DRS. Και αυτό συνέβη. Τον έχασε γρήγορα, και από εκεί και πέρα άρχισε η κάθοδος: προσπεράσματα από όλους, αν και ο ίδιος μαγικά βρισκόταν πάντα μπροστά τους πεισμωτικά (Γερμανός γαρ) και πάλι όμως η Mercedes δεν είχε τη διάρκεια που χρειαζόταν για να πιέσει έστω για το βάθρο. Αποτέλεσμα, η 9η θέση.
Αντίστοιχα, ο ομόσταυλός του Lewis Hamilton φαίνεται να είναι σε θέση να κυνηγήσει πολλά παραπάνω, χρησιμοποιώντας όσο ταλέντο διαθέτει και την αδιαμφισβήτητη εμπειρία του ώστε να πάρει την 5η θέση. Άξιος. Πολύ καλός αγώνας, του βγήκε η στρατηγική αλλά και αυτός δυσκολεύθηκε από τον άσχημο ρυθμό αγώνα της Wo4, που του στέρησε το κάτι παραπάνω.
Κάτι που προσωπικά με έβαλε σε σκέψεις όσο και με εντυπωσίασε ήταν η απόδοση του Alonso χωρίς DRS. Με 4 (!) pit stops και πολύ κόπο, ο Ισπανός έφερε το μονοθέσιο του σε θέση να παλεύει με τις McLaren, οι οποίες είχαν το αβαντάζ της χρήσης του DRS, όταν ο οδηγός της Scuderia πάλευε με όσο slipstream έκλεβε στις ευθείες και με τα περάσματά του από τις στροφές, ώστε να κρατάει κοντά του τους αντιπάλους. Σας θύμισε κάτι αυτό; Μήπως εποχές προ 2011; Μήπως όταν ο οδηγός κολλούσε πίσω από τον προπορευόμενο του για 10 γύρους μέχρι να περάσει «στα ίσια» ; Εντάξει, δεν λέω. Είμαι αρκετά παρελθοντολάγνος. Αλλά πολλή κούραση και για εμάς και για τον οδηγό. Πάλευε α λα παλαιά ο Alonso πίσω από τους Άγγλους και εξάντλησε τα ελαστικά του. Οπότε, ιδού το μεγάλο ερώτημα: to be DRS or not to be? Μάλλον to be, διότι σε κάθε άλλη περίπτωση, ο οδηγός κουράζεται (όχι πως αλλιώς κάνει περίπατο με 5G στον αυχένα του για 2 ώρες), τα «εύθραυστα» ελαστικά των τελευταίων ετών φθείρονται εύκολα και το θέαμα χάνεται. Χάνει που χάνει κόσμο η F1 από τις αλλαγές κανονισμών στις αποδόσεις των μονοθέσιων, τουλάχιστον ας το «μαζεύει» με τέτοιες καινοτομίες.
Τέλος, θα κλείσουμε με την αυξομείωση στην απόδοση του Felipe Massa. Μία σε θέση να πάρει βάθρο, μία στην πάλη της 10αδας. Δεν αντιλέγω ότι είχε το πρόβλημα και με την εμπρός αεροτομή και με το κλατάρισμα του πίσω δεξί τροχού, αλλά τα ups and downs του Βραζιλιάνου είναι χαρακτηριστικά πλέον. Δεν είναι στην κατάσταση που ήταν πέρυσι τέτοια εποχή, σαφώς δεν θα μπορούσε να είναι με ένα πολύ καλύτερο μονοθέσιο, ωστόσο δεν έχει την απαιτούμενη σταθερότητα. Επομένως, δεν είναι ιδιαιτέρως συμφέρον αυτό για την ομάδα του, που θέλει δύο δυνατούς οδηγούς. Με προβληματίζει αρκετά το μέλλον του στην Ιταλική φίρμα. Και με τις φήμες να λένε για Hulkenberg από το 2014, αν δεν δείξει σταθερότητα στην απόδοσή του η πόρτα της εξόδου δεν είναι τόσο μακριά όσο νομίζει κανείς.
Αυτό ήταν το Face the Race του σκονισμένου και ιδιαιτέρως θερμού GP του Μπαχρέιν. Ευπρόσδεκτα τα σχόλια σας για βελτίωσή μας.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify