F1|Face the Race|GP Ουγγαρίας

Άλλο ένα GP πέρασε στην ιστορία. Ένας αγώνας με αρκετές αμφιλλεγόμενες κινήσεις, με πολύ παρασκήνιο και πάνω από όλα: μάχες.

Δεν ξέρω αν πρέπει να χαραμίσω πάνω από μία παράγραφο για τις τρομερές και φοβερές φήμες των τελευταίων 24ώρων. Μιλάμε για ευτράπελα. Αρκεί κανείς να κάνει μία επίκληση στη λογική και να κοιτάξει τα δεδομένα. Αν πάρουμε για παράδειγμα την έντονη φημολογία που υπήρχε (και εξακολουθεί να υπάρχει σε πολλά μέσα του ξένου Τύπου) περί μετακίνησης του Alonso στην RBR, θα δούμε εκ πρώτης όψεως ότι μπορεί και να μίλησε ο κος Abad (manager του Ισπανού αλλά και του Carlos Sainz Jr.) για το μέλλον του Fernando στην Αυστριακή ομάδα. Για να ενταθούν αυτές οι φήμες, και ουσιαστικά να στηριχθούν, υπογραμμιζόταν με κάθε ευκαιρία η δυσάρεσκεια του Ισπανού με την ανύπαρκτη απόδοση της F138, καθώς επίσης και η ”επίπληξη” (ο Θεός να την κάνει) του di Montezemolo στον οδηγό του. Ναι, OK. Δέχομαι ότι είναι καλοκαιρινή περίοδος, ότι η δράση θα είναι μηδαμινή και ότι με κάτι πρέπει να ασχολούνται και οι δημοσιογράφοι. Αλλά, το τραβήξατε από τα μαλλιά, guys.

Όπως και να έχει, είπα πως δεν θα γράψω πάνω από μία παράγραφο για αυτή την γελοία κατάσταση που υπάρχει κάθε Αύγουστο στην F1, από τότε που με θυμάμαι.

Στα καθαρά αγωνιστικά. Πρώτη νίκη για τον Lewis Hamilton με τη νέα του ομάδα, πρώτη pole που καταφέρνει να τη μετουσιώσει σε νίκη και μία αφιέρωση στην πρώην. Κιτρινισμός το τελευταίο, αλλά είναι και αυτός στο παιχνίδι.

Και να φανταστείτε πως πριν την έναρξη του αγώνα, στο drivers’ parade, o Lewis είχε δηλώσει πως δύσκολα θα έχουν το ρυθμό για την νίκη. Ή μας έκανε πλάκα ή δεν πίστευε στις δυνάμεις της W04.

Πράγματι, τα νέα ελαστικά βοήθησαν την Mercedes, παρά τις υψηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος στο Hungaroring. Τους 51C έφτασε ο υδράρυρος, αλλά αυτό δε φαίνεται να απέτρεψε δίολου τον Ham από το να πάρει μία άνετη νίκη, με 3 pit stops.

Όσον αφορά τις Lotus-RBR, πλέον έχουν γίνει οι άμεσες διεκδικήτριες του τίτλου. Για την ακρίβεια, οι Vettel-Raikkonen. Στο προηγούμενο ”Face the Race” είχα γράψει πως οι Lotus είτε θα κάνουν έναν αγώνα αξέχαστο είτε θα καταποντιστούν. Νομίζω πως στην Ουγγαρία έκαναν και τα δύο.

Από τη μία, η ομάδα έστησε μία άψογη στρατηγική για τον Kimi, που βγήκε και τον έφερε να τερματίζει 3 θέσεις πάνω από αυτή που ξεκίναγε, ενώ ο Grosjean, ο οποίος εκκινούσε 3ος, βρέθηκε πιο πίσω, χάρη στην αδικαιόλογητη στρατηγική που ακολούθησε η Lotus για τον ίδιο.

Λάθη στα stint, κακοί υπολογισμοί και 2 αμφισβήτουμενες φάσεις ήταν ο απολογισμός Romain-Lotus, σε έναν αγώνα που πολλοί πίστευαν πως ο Γάλλος θα έπαιρνε την παρθενική του νίκη στην Formula 1. Η αλήθεια είναι πως είχε την ταχύτητα και την διάρκεια για να το κάνει. Μόνο που η ομάδα του τον αδίκησε, χωρίς αυτό να σημαίνει πως ήθελε να ανεβάσει τον έτερο οδηγό της. Παρόλο που ο ”Iceman” βρέθηκε πιο μπροστά από τον Gro. Χμ…

Sebastian Vettel: δεν το χάνει. Όσο η RB9 εξελίσσεται και προσαρμόζεται στις ιδιαιτερότητες κάθε πίστας, ειδικά σε μία πίστα όπως το Hungaroring, ο Γερμανός μπορεί να ελπίζει όλο και πιο δυνατά για τον 4ο σερί τίτλο του ίδιου και της ομάδας του. Δύο είναι οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να ανακοπεί ο φρενήρης ρυθμός του: είτε να έχει αρκετές αστοχίες/ατυχίες στους επόμενους αγώνες (ώστε να ψαλιδίζεται η διαφορά των Kimi-Alonso από τον ίδιο) είτε να ανέβει-ως εκ θαύματος-η F138, αλλά και να βελτιωθεί η E21. Κακά τα ψέματα, η E21 έχει αρκετά περιθώρια βελτίωσης.

Όσο για την F138, η πιο σώφρων λύση που θα μπορούσε να βρεθεί είναι μία F138B. Προσωπική μου εκτίμηση είναι πως η άφιξη Allison στην ομάδα και η άμεση ένταξη του στο δυναμικό της ομάδας (από 1/9 του τρέχοντος έτους) θα λύσει τα χέρια των Ιταλών. Ο Άγγλος αεροδυναμιστής, με προηγούμενη θητεία στην Scuderia, ξέρει καλά να χειρίζεται δύσκολες καταστάσες, ενώ θεωρείται ένας αξιόλογος επαγγελματίας στο είδος του. Φαίνεται και από την εξαιρετική δουλειά που έκανε με τις E20 και E21. Η εξαγορά, δε, του συμβολαίου του με τη Lotus από τους Ιταλούς καθιστά ολοφάνερη την προσπάθεια των τελευταίων να μαζέψουν λίγο τα σπασμένα και να επανέλθουν δυναμικά στην διεκδίκηση του τίτλου των οδηγών.

Εδώ έρχεται και ο Alonso. Ο Ισπανός είναι…Alonso αλά παλαιά. Τα λέει όλα ”χύμα και τσουβαλάτα” όπως έκανε πάντα, δεν κρύβεται, όταν ερωτάται για κάποιο θέμα δεν μασά τα λόγια του. Αυτό δεν αρέσει σε πολλούς, αν όχι σε κανέναν. Ειδικά μετά και την σχεδόν βέβαιη μετακίνηση του στην RBR, για λίγες μέρες έγινε ο αποδιοπομπαίος τράγος των tifosi, των haters, των media. ”Δρυός πεσούσης, πας ανήρ ξυλεύεται”.

Μόνο που αυτή η δρυς δεν πέφτει. Όταν λέμε ”πέφτει”, εννοούμε δε φεύγει. Τουλάχιστον μέχρι να βρεθεί αντάξιος αντικαταστάτης. Kimi like. Αλλά και πάλι, ο Fernando έχει προσφέρει πολλά. Ακούω από πολλούς πως δεν έχει προσφέρει όσα ο Schumacher στην ομάδα, όταν και την βοήθησε σε μεγάλο ποσοστό να ξαναγίνει πρωταθλήτρια μετά από 21 χρόνια ξηρασίας.

Και λένε το λογικό και το αυτονόητο. Με τις ανύπαρκτες δοκιμές εξέλιξης, ο κάθε οδηγός πλέον βοηθά πολύ λιγότερο στην εξέλιξη του μονοθέσιου. Το σωστό feedback του ίδιου, η τηλεμετρία και ο προσομοιωτής παίζουν πλέον τον καθοριστικό ρόλο για να εξελιχθεί και να βελτιωθεί ένα μονοθέσιο. Οπότε, αυτή η ”καραμέλα” πως δεν έχει προσφέρει αρκετά ο Alonso στην ομάδα, πάντα με μέτρο σύγκρισης τον Schumacher, πρέπει να πάψει. Και οι 2 προσέφεραν τα μέγιστα, στις εποχές τους ο καθένας.

Πιο πίσω, στις mid-class teams, νομίζω πως ξεκάθαρα η Force India μαζί ίσως με την Toro Rosso έχουν το πάνω χέρι. Απογοητευτική είναι η Sauber, που αναγκάζει και τον εξαίρετο Nico Hulkenberg να παλεύει με τα θηρία, ενώ ο ίδιος άφησε την FI, ελπίζοντας σε καλύτερα αποτελέσματα με την ελβετική ομάδα. Παρόλα αυτά, ο ένας πόντος που συνέλεξε την περασμένη Κυριακή δείχνουν τη θέληση του να παλέψει, παρά την ένδεια στην οποία έχει περιέλθει η Sauber.

Είναι, πάντως, λυπηρό να βλέπεις μία ομάδα σαν την Sauber, συμπαθή από όλους, ανεξαρτήτως προτιμήσεων, να ταλαιπωρείται τόσο στον πανάκριβο πλέον χώρο της F1. Ας μην ξεχνάμε πως αυτή η ομάδα άνεδειξε ταλέντα όπως ο Kimi Raikkonen, o Felipe Massa, o Sergio Perez. Πάντοτε ήταν χαμηλού προφίλ, με αξιόλογα αποτελέσματα και ας βρέθηκε δύο φορές στο χείλος του γκρεμού. Νομίζω πως και αυτή θα θυσιαστεί στον βωμό του χρήματος και θα ξεπουληθεί ολοσδιόλου στους Ρώσους επιχειρηματέας που ενδιαφέρονται για αυτήν. Σωτηρία μεν, αλλά απογοήτευση για όσους την προλάβαμε επί διοίκησης Peter Sauber.

Αυτό ήταν το Face the Race, καλοκαιρινή διακοπή μέχρι τις 25/8 και το μαγευτικό GP Βελγίου στο Spa!

Over and out.

P.S.: Καλές διακοπές σε όλους!

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

WRC| Rally Finland - 1o σκέλος - Neuville με διαφορά... τρίχας.

Next Article

WRC| Rally Finland - 2o σκέλος - Πήρε προβάδισμα ο Ogier

Related Posts