Στον απόηχο του ατυχήματος του Fernando Alonso στην τελευταία μέρα των δεύτερων δοκιμών στην Βαρκελώνη, υπάρχουν πολλές εικασίες γύρω από την αιτία αυτού, με την McLaren να κάνει την ακόλουθη δήλωση:
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να επιβεβαιώσουμε ότι, μετά το ατύχημα που συνέβη στην πίστα της Καταλωνίας στις 22 Φεβρουαρίου, ο Fernando Alonso αναρρώνει καλά, και μιλάει με την οικογένεια και τους φίλους, αλλά με το προσωπικό του νοσοκομείου. Από το σημείο του συμβάντος, ο ίδιος μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας, όπου του δόθηκαν οι πρώτες βοήθειες, και όπως ήταν φυσικό, πήγε με ελικόπτερο στο νοσοκομείο. Στο νοσοκομείο έγινε μία εκτεταμένη και ολοκληρωτική ανάλυση της κατάστασής του, κάνοντας εξετάσεις, που όλες βγήκαν θετικές. Για να παράσχουμε την ηρεμία και την ιδιωτικότητα που χρειάζεται για μία σωστή ανάρρωση, παραμένει στο νοσοκομείο για περαιτέρω παρακολούθηση, και για να επανέλθει από την φαρμακευτική αγωγή που του δόθηκε χθες. Έχουμε σκοπό να του δώσουμε κάθε ευκαιρία να αναρρώσει γρήγορα και ολοκληρωτικά, και θα αποφασισθεί αν μπορεί ή όχι να τρέξει στο επόμενο test. Το τελευταίο 24ωρο, έχουμε κάνει μία λεπτομερή ανάλυση των ζημιών στο μονοθέσιο, και της τηλεμετρίας, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως την αιτία, ή τις αιτίες, του συμβάντος. Ακόμη και σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα, μπορέσαμε να καταλήξουμε σε κάποια συμπεράσματα. Το μονοθέσιο πήρε ανοιχτά την Στροφή 3 – που είναι μία παρατεταμένη, δεξία, ανηφορική – ακουμπώντας στο astroturf που βρίσκεται στην εξωτερική γραμμή της πίστας. Ο έλεγχος χάθηκε και δημιούργησε αστάθεια, «κλωτσώντας» το πίσω μέρος και οδηγώντας το αμάξι στον τοίχο. Τα ευρήματά μας δείχνουν πως αυτό προκλήθηκε από μία ριπή ανέμου σε εκείνο το κομμάτι της πίστας τη δεδομένη στιγμή, και το οποίο επήρασε και άλλους οδηγούς. Μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως δεν υπήρξε κανέναν μηχανικό πρόβλημα. Μπορούμε, επίσης, να επιβεβαιώσουμε πως δεν υπήρξε ούτε έλλειψη αεροδυναμικής πίεσης, κάτι που σημαίνει πως το μονοθέσιο δεν υπέστη απώλεια αεροδυναμικής φύσεως, αν και δέχθηκε μεγάλα ποσά δύναμης G. Τέλος, μπορούμε να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν υπήρξε θέμα με τα ηλεκτρικά του μονοθέσιου, πριν, μετά ή κατά τη διάρκεια του ατυχήματος. Αυτό απλά δεν είναι αληθές. Τα δεδομένα μας δείχνουν πως ότι ο ίδιος κατέβαζε ταχύτητες ενώ πατούσε φρένο μέχρι τη στιγμή της πρώτης σύγκρουσης – κάτι που θα ήταν απίθανο αν δεν είχε τις αισθήσεις του. Τα δεδομένα μας επίσης φανερώνουν πως το μονοθέσιο χτύπησε τον τσιμεντένιο τοίχο, πρώτα με την εμπρός και έπειτα με την πίσω αεροτομή. Μετά την πρώτη σύγκρουση, το μονοθέσιο κινήθηκε για 15 περίπου δευτερόλεπτα, χωρίς να έχει χάσει του τροχούς ή να έχει δεχθεί χτύπημα στην εσωτερική κατασκευή. Ευχόμαστε στον Fernando ταχεία ανάρρωση. Εφόσον έχουμε νεότερα, φυσικά και θα ενημερώσουμε.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify