Σε αλλαγές των κανονισμών του WRC προχώρησε η FIA, μετά από τα όσα έγιναν στη Σουηδία και τους προβληματισμούς για τις εγκαταλείψεις λόγω της μη σωστής λειτουργίας των νέων υβριδικών συστημάτων.
Όπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο, μετά τις εγκαταλείψεις από τους Ott Tanak και Elfyn Evans στο ράλι Σουηδίας τόσο η Hyundai όσο και η Toyota συζητούσαν με την FIA προκειμένου να διορθωθεί το κενό στους κανονισμούς.
Για να θυμηθούμε τα γεγονότα με ένα γρήγορο φλας-μπακ: Ο Tanak ενώ μαχόταν για την νίκη αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα του για λόγους ασφαλείας, όταν το προειδοποιητικό λαμπάκι του υβριδικού συστήματος άλλαξε από πράσινο σε κόκκινο, παρ’όλο που το αυτοκίνητό του λειτουργούσε κανονικά. Στην περίπτωση του Evans μετά από τις επισκευές που έκανε το πλήρωμα αμέσως μετά την 16η ειδική διαδρομή, κανένα από τα δύο λαμπάκια δεν είχε ανάψει, οπότε και αυτός με την σειρά του έπρεπε να σταματήσει.
Αυτή ήταν επισήμως η πρώτη φορά στην ιστορία του ράλι που το αποτέλεσμα ενός αγώνα κρίθηκε από βλάβη στο υβριδικό σύστημα ενός αγωνιστικού. Για όσους δεν γνωρίζουν, στα νέα υβριδικά Rally1 υπό κανονικές συνθήκες, το πράσινο φως που βρίσκεται μπροστά αλλά και στο πλάι του αυτοκινήτου πρέπει να είναι αναμμένο και πράσινο όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε stage mode (δηλ. όταν είναι στην ειδική διαδρομή).
Μετά από την συζήτηση που έγινε το προηγούμενο Σάββατο στο World Motor Sport Council, στο οποίο φυσικά συμμετείχε και ο νέος Rally Director της Andrew Wheatley, η FIA αποφάσισε να μειώσει το χρονικό πέναλτι που θα λαμβάνει ένα πλήρωμα μετά την επανεκκίνηση του αγώνα τους.
Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς αν ένα πλήρωμα αναγκαστεί να χάσει μια ειδική διαδρομή λόγω του υβριδικού συστήματος του αυτοκινήτου, θα λάβουν ένα πέναλτι 2 λεπτών, αντί για το στάνταρ πέναλτι των 10 λεπτών. Οι κανονισμοί θα ισχύουν από το ράλι Κροατίας του επόμενου μήνα.
Στόχος των κανονισμών είναι να επιτρέψει στα πληρώματα να συνεχίσουν την μάχη τους για πόντους στο πρωτάθλημα και να μην έχουν επιπλέον εμπόδια από το καινούριο υβριδικό σύστημα.
Τέλος οι κανονισμοί επίσης προβλέπουν και μία επιπλέον μέρα δοκιμών για τις Rally1 ομάδες ώστε να μπορέσουν να εξελίξουν τα αγωνιστικά τους πιο γρήγορα.
Πηγή: WRC.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify