Μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές που έφεραν στην F1 οι νέοι κανονισμοί που εφαρμόστηκαν το 2014, ήταν η μετατροπή των κινητήρων από V8 σε υβριδικούς V6, κάτι που οδήγησε σε αξιοσημείωτη αλλαγή στους ήχους που έβγαιναν από τις εξατμίσεις των νέων μονοθέσιων.
Οι νέοι ήχοι που παρήγαγαν τα μονοθέσια ήταν πολύ μακριά από τα έως τότε στριγκλίσματα των προηγούμενων εποχών, κάτι που ξένισε αρκετούς από τους θεατές, τους φιλάθλους αλλά και υπευθύνους της Formula 1 και οδήγησε στην λήψη αποφάσεων και στην θέσπιση νέων κανονισμών που αφορούν το κομμάτι των ήχων.
Έτσι, όπως ανέφερε σε ανακοίνωση του το Παγκόσμιο Συνέδριο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού: “Από το 2016, όλα τα αυτοκίνητα πρέπει να διαθέτουν μια ξεχωριστή διαμόρφωση της εξάτμισης (wastegate tailpipe), από την οποία θα περνούν μόνο όλα τα αντίστοιχα (wastegate exhaust) αέρια. Αυτό το μέτρο αφορά στην βελτίωση του ήχου των αυτοκίνητων και δεν έχει καμία σημαντική επιρροή στην δύναμη του κινητήρα ή στις εκπομπές αερίων”.
Πέρα από την επισημοποίηση του προσωρινού προγράμματος του πρωταθλήματος του 2016, το οποίο μπορείτε να δείτε παρακάτω, διευθετήθηκε για ακόμη μια φορά το θέμα των ποινών για αλλαγές κινητήρων και κιβωτίων. Από εδώ και πέρα οι ποινές θα εξαρτώνται από την περίοδο χρήσης των επιμέρους μερών του αυτοκινήτου, ενώ στις αλλαγές που θα γίνονται μετά το πέρας των κατατακτηρίων δοκιμών, θα δίνεται προτεραιότητα στις ομάδες που ειδοποίησαν νωρίτερα τον τεχνικό έφορο της FIA για τις αλλαγές που πρόκειται να πραγματοποιηθούν.
Αποφασίστηκε, επίσης, πως οι οδηγοί που θα προκαλούν την ματαίωση της εκκίνησης, θα αναγκάζονται να ξεκινούν τον αγώνα από το pitlane, άσχετα από το αν είναι σε θέση να καταφέρουν να εκκινήσουν το μονοθέσιο τους, αλλά και πως οι onboard κάμερες στις βάσεις της εμπρός πτέρυγας θα απαγορευτούν από το 2017.
Τέλος, οι ομάδες θα πρέπει να χρησιμοποιούν όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό που χρησιμοποιείται και στα tests που θα γίνονται πριν και κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ενώ δόθηκαν πιο αυστηρές οδηγίες που αφορούν την παραβίαση των ορίων της πίστας, καθώς και περιορισμοί στην χρήση της αεροδυναμικής πτέρυγας και του CFD.
Το προσωρινό πρόγραμμα του 2016
Ημερομηνία | Χώρα | Πόλη |
---|---|---|
20 Μαρτίου | Αυστραλία | Μελβούρνη |
3 Απριλίου | Μπαχρέιν | Sakhir |
17 Απριλίου | Κίνα | Sanghai |
1 Μαΐου | Ρωσία | Sochi |
15 Μαΐου | Ισπανία | Montmelo |
29 Μαΐου | Μονακό | Monte Carlo |
12 Ιουνίου | Καναδάς | Montreal |
19 Ιουνίου | Αζερμπαιτζάν | Baku |
3 Ιουλίου | Αυστρία | Spielberg |
10 Ιουλίου | Βρετανία | Silverstone |
24 Ιουλίου | Ουγγαρία | Βουδαπέστη |
31 Ιουλίου | Γερμανία | Hockenheim |
28 Αυγούστου | Βέλγιο | Spa-Francorchamps |
4 Σεπτεμβρίου | Ιταλία | Monza |
18 Σεπτεμβρίου | Σιγκαπούρη | Σιγκαπούρη |
2 Οκτωβρίου | Μαλαισία | Sepang |
9 Οκτωβρίου | Ιαπωνία | Suzuka |
23 Οκτωβρίου | H.Π.Α. | Austin |
6 Νοεμβρίου | Μεξικό | Πόλη του Μεξικού |
13 Νοεμβρίου | Βραζιλία | Interlagos |
27 Νοεμβρίου | Η.Α.Ε. | Άμπου Ντάμπι |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify