Ένα διαφορετικό πακέτο κινητήρων σκέφτεται να εντάξει η FIA για το πρωτάθλημα του 2017, καθώς Ecclestone και Todt πιέζουν για μια λύση χαμηλού μπάτζετ.
Μάλιστα οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως θα ξεκινήσει διαδικασία ήδη από την επόμενη εβδομάδα, για την έγκριση νέων κινητήρων V6, 2,2 λίτρων με 2 τούρμπο. Οι κινητήρες αυτοί θα μπορούν να εισαχθούν από το παγκόσμιο συμβούλιο χωρίς να χρειάζεται ομόφωνη απόφαση από τις ομάδες.
Παρόλο που η ιδέα αυτή είχε απορριφθεί στο συνέδριο των κατασκευαστών την προηγούμενη εβδομάδα στην Γενεύη, η απόρριψη ενός ανώτατου ορίου στο κόστος κατασκευής κινητήρων φαίνεται πως ώθησε την FIA να δράσει και μένει να δούμε εάν αυτή η απόφαση είναι ουσιαστική, ή απλά ένα διαπραγματευτικό στοιχείο, ώστε να μειωθούν τα κόστη.
Από την μεριά του, ο Ecclestone έχει αναφερθεί πολλές φορές στην ιδέα για ύπαρξη ενός αυτόνομου κατασκευαστή κινητήρων που μπορεί να προμηθεύει ομάδες με κινητήρες χαμηλότερου μπάτζετ, κάτι που και ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, έχει δει με αρκετά καλό μάτι.
Με το ζήτημα της Red Bull να βρίσκεται ακόμη σε τέλμα, η προοπτική επιστροφής σε V8 κινητήρες ή σε V6 με διπλό τούρμπο, θα μπορούσε να είναι μια λύση για την Αυστριακή ομάδα, αν και η δεύτερη λύση θα ήταν πιο κοντά στις ανάγκες τους, όπως εξέφρασε και ο Christian Horner:
“Ίσως να πρέπει να το κάνουμε επειδή δεν έχουμε κινητήρα! Νομίζω αν κοιτάξεις τα θετικά των V8, έχεις τον ήχο που είναι προφανές ότι αρέσει στους φιλάθλους. Έχεις την απλότητα της τεχνολογίας, συγκριτικά με αυτούς που έχουμε σήμερα, κάτι που μειώνει αρκετά τα κόστη.”
“Αλλά τα εξαρτήματα που έχουμε με αυτούς τους κανονισμούς, είμαι εκπληκτικά δείγματα τεχνολογίας και πρέπει να κοιτάμε μπροστά κι όχι πίσω, όσον αφορά στην εξέλιξη των κινητήρων για το απώτερο μέλλον.”
“Υπάρχουν στοιχεία απ’ όσα έχουμε κάνει που δείχνουν ότι είμαστε σε ισχυρή θέση αυτή τη στιγμή, άλλα που δείχνουν ότι μπορούμε να βελτιωθούμε και θα ήθελα πολύ να δω τον όγκο των κινητήρων να ανεβαίνει και τα κόστη να μειώνονται.”
Αντιθέτως την ίδια άποψη δεν έχουν και οι κατασκευάζουν τους κινητήρες με τον αγωνιστικό διευθυντή της McLaren, Eric Boullier, να τονίζει πως μια τέτοια κίνηση θα έθετε σε κίνδυνο την τεχνολογική ανάπτυξη της Formula 1:
“H Ηonda μπήκε στο σπορ για την δοκιμασία που της έδινε η νέα αυτή τεχνολογία. Προφανώς, σε κάποιους μπορεί να μην αρέσει που δεν έχουμε τον ήχο από τους V8 κινητήρες, σε άλλους τα αυξημένα κόστη, αλλά η αλήθεια είναι ότι πρέπει να κοιτάμε μπροστά”
“Έχουμε στην διάθεση μας, εξαιρετικά δείγματα τεχνολογίας, που στην περίπτωση μας ελπίζω να δουλέψουν πολύ καλά, αρκετά σύντομα και το να τρέχουμε με τέτοιους κινητήρες είναι μια δοκιμασία που μας αρέσει να έχουμε”
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify