Η λίστα με όσα μπορεί να πει ο μηχανικός στον οδηγό του

Με τις νέες εκκινήσεις να εισάγονται από τον αγώνα του Βελγίου, η ευθύνη μίας καλής εκκίνησης βρίσκεται πλέον αποκλειστικά στον οδηγό, και όχι στις οδηγίες των μηχανικών μέσα από το team radio.

Δεδομένου ότι η FIA έχει εκδώσει μία γενική λίστα πριν από το Βελγικό GP με αυτά που μπορεί να πει ένας μηχανικός στον οδηγό του, το totalf1.gr σας παραθέτει λεπτομερώς και τα τέσσερα άρθρα της:

1. Τα μηνύματα που δίνονται στην πίστα, στην είσοδο ή στην έξοδο των pit στους αναγνωριστικούς γύρους. 

1.1 Επιτρέπεται η προειδοποίηση του οδηγούς για τυχόν προβλήματα, όπως κλατάρισμα ή ζημιά.

1.2 Επιτρέπεται να αναφέρεται στον οδηγό το πρόβλημα στο μονοθέσιο ενός άλλου οδηγού.

1.3 Επιτρέπεται να πει κανείς στον οδηγό να μπει στο pit lane για να διορθωθεί τυχόν πρόβλημα ή για να εγκαταλείψει.

1.4 Επιτρέπεται να ενημερώνεται ο οδηγός για τις σημαίες, ή άλλες τέτοιες παρόμοιες οδηγίες που έρχονται από το race control.

1.5 Επιτρέπεται να ενημερώνεται ο οδηγός για βρεγμένη πίστα, λάδια ή debris σε συγκεκριμένες στροφές.

1.6 Επιτρέπεται να συμβουλεύει κανείς τον οδηγό να σέβεται τον ανώτατο χρόνο, αν κινδυνεύει να τον ξεπεράσει.

1.7 Δεν επιτρέπεται να ενημερώνεται ο οδηγός για να περάσει το pit lane.

1.8 Δεν επιτρέπεται να αναφέρεται στον οδηγό πως πρέπει να πάει στο πίσω μέρος του grid.

1.9 Δεν επιτρέπεται να γίνεται έλεγχος ισορροπίας με τον οδηγό.

1.10 Δεν επιτρέπεται να λες στον οδηγό να σβήσει το μονοθέσιο.

1.11 Δεν επιτρέπεται να γίνεται έλεγχος του μονοθέσιου από το team radio.

2. Τα μηνύματα που δίνονται όταν το μονοθέσιο είναι στο pit lane πριν ή μετά τον αναγνωριστικό γύρο. 

2.1 Επιτρέπεται να μιλάνε οι μηχανικοί ελεύθερα στην ενδοεπικοινωνία και, για επιπλέον σαφήνεια, επιτρέπονται τα παρακάτω:

2.1.1 Επιτρέπεται να δίνονται οδηγίες στον οδηγό για τον επόμενο γύρο.

2.1.2 Επιτρέπεται να υπενθυμίζεται στον οδηγό να κάνει μία δοκιμαστική εκκίνηση στην έξοδο του pit lane.

2.1.3 Επιτρέπεται να ελέγχει ο οδηγός με τον μηχανικό του την ισορροπία του μονοθέσιου.

2.1.4 Επιτρέπεται να λέει ο μηχανικός στον οδηγό να πάει στο πίσω μέρος του grid.

2.1.5 Επιτρέπεται ένας μικρός έλεγχος στην ενδοεπικοινωνία (π.χ. «όλα ΟΚ, «σε ακούω καθαρά»).

2.1.6 Επιτρέπεται να λέει ο μηχανικός στον οδηγό να έρθει πάλι στο pit lane.

2.1.7 Επιτρέπεται η ενημέρωση του οδηγού για τυχόν κινδύνους στην περιοχή του pit lane. Αυτό το μήνυμα (και μόνο αυτό) μπορεί να δίνεται στην είσοδο του pit lane.

3. Τα μηνύματα που δίνονται στο grid (ή στο pit lane*) μέχρι και ένα λεπτό πριν την έναρξη του γύρου σχηματισμού. 

3.1 Επιτρέπεται να μιλά ο μηχανικός ελεύθερα στον οδηγό και να του δίνει οποιοδήποτε μήνυμα.

4. Τα μηνύματα που δίνονται στο grid (ή στο pit lane*) μετά το πέρας του ενός λεπτού, στην διάρκεια του γύρου σχηματισμού και μέχρι το σήμα για την έναρξη του αγώνα. 

4.1 Επιτρέπεται η προειδοποίηση του οδηγούς για τυχόν προβλήματα, όπως κλατάρισμα ή ζημιά.

4.2 Επιτρέπεται να ενημερώνεται ο οδηγός για πρόβλημα στο μονοθέσιο κάποιου άλλου οδηγού.

4.3 Επιτρέπεται να πει κανείς στον οδηγό να μπει στο pit lane για να διορθωθεί τυχόν πρόβλημα ή για να εγκαταλείψει.

4.4 Επιτρέπεται να ενημερώνεται ο οδηγός για τις σημαίες, ή άλλες τέτοιες παρόμοιες οδηγίες που έρχονται από το race control.

4.5 Επιτρέπεται να ενημερώνεται ο οδηγός για βρεγμένη πίστα, λάδια ή debris σε συγκεκριμένες στροφές.

4.6 Επιτρέπεται να πει ο μηχανικός στον οδηγό να αλλάξει θέσεις με κάποιον άλλον αγωνιζόμενο.

4.7 Επιτρέπεται ο μηχανικός να μετρήσει αντίστροφα μέχρι την εκκίνηση του γύρου σχηματισμού.

4.8 Επιτρέπεται να υπενθυμίζεται στον οδηγό να ενεργοποιήσει τον περιοριστή ταχύτητας.

4.9 Επιτρέπεται αν ενημερώνεται ο οδηγός για κενές θέσεις στο grid ή για μονοθέσια σε λάθος θέση.

4.10 Επιτρέπεται να λέει ο μηχανικός στον οδηγό ότι πήρε θέση ο τελευταίος οδηγός στο grid.

4.11 Επιτρέπεται να ενημερώνεται ο οδηγός για καθυστερημένη εκκίνηση και να σβήνει τον κινητήρα.

4.12 Δεν επιτρέπεται να δίνονται στον οδηγό «τελευταίες υπενθυμίσεις» όπως είναι οι αλλαγές ρυθμίσεων.

4.13 Δεν επιτρέπεται να γίνεται έλεγχος της ενδοεπικοινωνίας.

4.14 Δεν επιτρέπεται να δίνονται πληροφορίες στον οδηγό σχετικά με τον συμπλέκτη και την θερμοκρασία των ελαστικών.

4.15 Δεν επιτρέπεται να δίνονται πληροφορίες στον οδηγό σχετικά με τα ελαστικά που έχουν βάλει οι υπόλοιποι οδηγοί.

 

*Σε περίπτωση που ένας οδηγός πρέπει ή αναγκάζεται να εκκινήσει από το pit lane.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Παραμένουν στην Williams και το 2016 οι Massa και Bottas

Next Article

Περισσότερες θέσεις ποινή για την McLaren στην Ιταλία

Related Posts