Ο Charles Leclerc βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης της επεισοδιακής δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP του Άμπου Ντάμπι, ακολουθούμενος από τους Lando Norris και Μax Verstappen. Σφοδρό ατύχημα για τον Carlos Sainz, σύγκρουση και για τον Νico Hulkenberg και δύο κόκκινες σημαίες που ελάττωσαν τον χρόνο προετοιμασίας των ομάδων.
Στο ειδυλλιακό σκηνικό του ηλιοβασιλέματος στην Yas Marina, έλαβε χώρα η συγκεκριμένη περίοδος δοκιμών, στην οποία οι ομάδες θα πίεζαν έτι περαιτέρω, εντός πλαισίου πειραματισμών ως προς τις ρυθμίσεις για συνθήκες κατατακτήριων αλλά και αγώνα. Οι δέκα οδηγοί που παραχώρησαν τις θέσεις τους για το FP1, επέστρεψαν σε δράση, με τις διεργασίες προετοιμασίας να εντείνονται.
Παρ’ όλα αυτά το FP2 σημαδεύτηκε από δύο ατυχήματα, που σε μεγάλο βαθμό οριοθέτησαν τα τεκταινόμενα στην αγωνιστική διαδρομή. Λίγο πριν συμπληρωθούν δέκα λεπτά, η Ferrari είδε τον Carlos Sainz να έχει σφοδρή επαφή με τις μπαριέρες, στην γρήγορη δεξιά τρίτη στροφή της πίστας.
Η SF-23 του Ισπανού αποσταθεροποιήθηκε από αναπήδηση στην άσφαλτο, με τον ίδιο να είναι ανήμπορος να αντιδράσει, προκαλώντας ζημιές στο μονοθέσιο του και πονοκέφαλο στους μηχανικούς του, για δεύτερο συνεχόμενο τριήμερο. Φυσιολογικά η διαδικασία διακόπηκε, μέχρις ότου απομακρυνόταν η Ferrari από το σημείο και βέβαια επιδιορθώνονταν οι tech-pro μπαριέρες.
Η αποκατάσταση ήταν χρονοβόρα, διήρκεσε κάτι παραπάνω από 25 λεπτά και άπαντες απώλεσαν κρίσιμο χρόνο δοκιμών. Άμα τη εμφανίσει της πράσινης σημαίας, η επιστροφή σε δράση συνοδεύτηκε από την δεύτερη κόκκινη σημαία της ημέρας, καθώς αυτή την φορά ο Nico Hulkenberg έχασε τον έλεγχο της Haas του, εξερχόμενος από την πρώτη στροφή και έχοντας με την σειρά του επαφή με τις μπαριέρες.
Αυτή την φορά η διακοπή ήταν σαφώς μικρότερη, αυτό αρκούσε εντούτοις στο να συμπιέσει το πρόγραμμα έτι περαιτέρω, δίνοντας πρακτικά 15 λεπτά σε οδηγούς και ομάδες. Η βαρύτητα από μεριάς τους δόθηκε σε προσομοιώσεις κατατακτήριων, εφόσον μάλιστα το προχωρημένο της ώρας αντιστοιχούσε στην έναρξη της αυριανής μάχης για την pole position.
Ο ταχύτερος οδηγός ήταν ο Charles Leclerc, με τον Μονεγάσκο να μην δείχνει επηρεασμένος από το γεγονός ότι οδήγησε αποκλειστικά στο απογευματινό σκέλος και με χρόνο 1:24:809 να δίνει τον τόνο, βάσει ρυθμού. Τον ακολούθησε στην δεύτερη θέση ο Lando Norris με την McLaren, μόλις 43 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω του, με τον Βρετανό να αναδεικνύει αρετές του μονοθεσίου του αφενός, αφετέρου να θέλει να αποδείξει ότι το τριήμερο που προηγήθηκε στο Λας Βέγκας, δεν ήταν τίποτε άλλο παρά μία παρένθεση.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Max Verstappen, ήταν τρίτος, με τον Ολλανδό να δείχνει σαφώς πιο επηρεασμένος από τους συναδέλφους του που παρακολούθησαν το FP1 από τα γκαράζ των ομάδων τους. Επίκεντρο της κριτικής του, στην επικοινωνία με την ομάδα του, ήταν ο τελευταίος τομέας της πίστας, αν και στο τέλος φάνηκε να προσαρμόζεται με τις απαιτήσεις και να ελαττώνει τις όποιες απώλειες είχε.
Έκπληξη ήταν αναμφισβήτητα η τέταρτη θέση του Valtteri Bottas(+0,215) με την Alfa Romeo, που ιδανικά θα ήθελε έναν τερματισμό στους βαθμούς στην αποχαιρετιστήρια συγκυρία από την Sauber, με την απόδοση της Ελβετοιταλικής ομάδας να δημιουργεί προσδοκίες συνολικά, κατόπιν και της έβδομης θέσης(+0,414) του έτερου οδηγού της, Zhou Guanyu.
O Sergio Perez ήταν πέμπτος(+0,303), αρκετά κοντά στον ομόσταβλο του, καλούμενος να ανταπεξέλθει και εκείνος στο γεγονός ότι έχασε το FP1 και συνεπακόλουθα χρόνο δοκιμών. Το πρώτο δείγμα ωστόσο ήταν θετικό για τον Μεξικανό.
Οι δύο Mercedes πλασαρίστηκαν στην έκτη και όγδοη θέση αντίστοιχα, με τον George Russell να διατηρεί προβάδισμα εξοικείωσης, σε σύγκριση με τον Lewis Hamilton, που βρέθηκε ανάμεσα σε εκείνους που έδωσαν τις θέσεις τους το πρωι, με την Γερμανική ομάδα συνολικά να προετοιμάζεται για την μεγάλη μάχη διατήρησης της δεύτερης θέσης στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών από την Ferrari.
Oι Pierre Gasly και Οscar Piastri συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, ενός εκ των πλέον περιέργων περιόδων δοκιμών, εφόσον ο ελάχιστος χρόνος δίνει τροφή για σκέψη και δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια συμπερασμάτων, πλην ίσως για την ταχύτητα στον έναν γρήγορο γύρο.
Η συνέχεια στην Yas Marina δίνεται πια αύριο στις 12:30 το μεσημέρι με το FP3 και φυσικά με τις κατατακτήριες δοκιμές στις 16:00 το απόγευμα.
Αναλυτικά η κατάταξη του FP2:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify