Ο Marc Marquez στέφθηκε ήδη απ’ το περασμένο Grand Prix Παγκόσμιος Πρωταθλητής για το 2016, με τους περισσότερους να αναφωνούν «πρωτάθλημα τέλος». Τέλος; Μπορεί. Οι αγώνες όμως τώρα αρχίζουν· τώρα, αφού κανείς απ’ τους τρεις κορυφαίους δεν θα σκέφτεται πια το πρωτάθλημα, οι μάχες θα είναι πιο σκληρές από ποτέ.
Μπορούμε να πούμε με ασφάλεια πως το GP Αυστραλίας δεν έχει και τόσο μεγάλη παράδοση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μοτοσυκλετών (συγκριτικά με τις ευρωπαϊκές πίστες), καθώς έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά στην κατηγορία των 500cc -τότε- μόλις το 1997. Πάντως, αν και 19 χρόνια στο πρόγραμμα του MotoGP, ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το Philip Island μας έχει δώσει μόλις 9 διαφορετικούς νικητές. Ο λόγος βρίσκεται κρυμμένος σε δύο πολύ μεγάλα ονόματα του χώρου, αυτό του Valentino Rossi και του τοπικού Casey Stoner, με τους δύο να έχουν συνδέσει άρρηκτα τα ονόματά τους με την πίστα, έχοντας κερδίσει από 6 αγώνες.
Η Αυστραλία -έως ότου το Phillip Ιsland φιλοξενήσει για πρώτη φορά αγώνες- πραγματοποιούσε αγώνες μοτοσυκλετών είτε στο Eastern Creek, είτε στο Bathurst. Μοναδικός αναβάτης και μάλιστα Αυστραλός που έχει κατορθώσει να κερδίσει και στις τρεις αυτές πίστες είναι ο μεγάλος Mick Doohan, με τον επί χρόνια teammate του στη Repsol Honda, Alex Criville, να είναι ο πρώτος νικητής στην εν λόγω πίστα. Παράλληλα, οι ιθύνοντες της πίστας έχουν τιμήσει τους τρεις μεγαλύτερους αναβάτες της Αυστραλίας, με τον Wayne Gardner να δίνει το όνομά του στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, τον Mick Doohan να κάνει το ίδιο στη Στροφή 1, ενώ το όνομα του Casey Stoner κοσμεί τη Στροφή 3.
O πρωταθλητής Marc Marquez, έχοντας εξασφαλίσει και μαθηματικά πια τον 3ο του Παγκόσμιο τίτλο στη μεγάλη κατηγορία, κατευθύνεται στην Αυστραλία απελευθερωμένος και έτοιμος για ομηρικές μάχες. Η παράδοση του 23χρονου Ισπανού δεν είναι και η πιο ελπιδοφόρα πάντως, παρότι ο αναβάτης της Repsol Honda έχει κερδίσει δύο φορές εκεί, συμπεριλαμβανομένης και της περσινής νίκης. Η άλλη του νίκη ήταν το 2010 στα 125cc, με τον Marquez να μετρά δύο βάθρα αλλά καμία νίκη στο πέρασμα του απ’ την κατηγορία Moto2 (3ος το 2011 και 2ος το 2012), ενώ στις τρεις επισκέψεις του εκεί ως αναβάτης της μεγάλης κατηγορίας μετρά μία νίκη και δύο εγκαταλείψεις, μία από αποκλεισμό (2013) και μία από πτώση (2014).
Πιο ήρεμος για τη συνέχεια θα πρέπει να αισθάνεται και ο Valentino Rossi, μιας και η ψυχολογική πίεση που είχε ο Ιταλός στο κυνήγι του 10ου τίτλου ήταν αφόρητη. Πλέον, θα πρέπει να επικεντρωθεί σε καλούς τερματισμούς αλλά και στον teammate του, ο οποίος καιροφυλακτεί 14 βαθμούς πίσω του. Ο Vale έχει σπουδαία παράδοση στο Philip Island μετρώντας 8 νίκες σε όλες τις κατηγορίες, δύο στα 250cc (1998 και 1999) και 6 στη μεγάλη κατηγορία, είτε με δίχρονη μοτοσυκλέτα 500cc, είτε με τετράχρονη μοτοσυκλέτα 1000cc (2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2014). Aπ’ την άλλη, ο Ιταλός μετρά εκεί μόλις μία pole position το 2002, στη σέλα της εργοστασιακής Repsol Honda. Όσο για τα βάθρα του Ιταλού; Οι 15 παρουσίες σε 19 συμμετοχές, τον καθιστούν αυτόματα ως έναν εκ των κορυφαίων (και) στη συγκεκριμένη πίστα.
Για τον Jorge Lorenzo, θα λέγαμε ότι η Αυστραλία του ταιριάζει, μιας και ο Ισπανός έχει κατακτήσει εκεί 3 νίκες (2 στα 250cc το 2006 και 2007, 1 στο MotoGP το 2013), ενώ έχει ανέβει συνολικά 9 φορές στο βάθρο των νικητών. Δεν έχει κατορθώσει να βαθμολογηθεί μόλις δύο φορές, το 2009 και το 2011. Τη δεύτερη φορά μάλιστα δεν συμμετείχε καθόλου στον αγώνα, μιας και ένας τραυματισμός στις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου του απέφερε ένα κομμένο δάκτυλο, κρίνοντας τη συνέχεια του για το υπόλοιπο του τριημέρου ανέφικτη. Ο αναβάτης της Yamaha θα παλέψει για ακόμη μια φορά με τον teammate του και γιατί όχι και για την νίκη, έχοντας ως πρωταρχικό στόχο την κατάκτηση της 2ης θέσης στο βαθμολογικό πίνακα.
Η εργοστασιακή ομάδα της Ducati έχει εξαιρετικές μνήμες απ’ την Αυστραλία, έχοντας την τύχη να βρίσκεται στις τάξεις της ο τρομερός Casey Stoner. Ο Αυστραλός χάρισε στην ομάδα του Borgo Panigale 4 συνεχόμενες νίκες (2007, 2008, 2009, 2010), ενώ με τον Loris Capirossi πέτυχαν και ένα αξιομνημόνευτο 1-2 το 2007. Πάντως και νωρίτερα ο «κόκκινοι» τα πήγαιναν αρκετά καλά εκεί, έχοντας ακόμη τρία βάθρα τις χρονιές 2003, 2004 και 2005. Η Desmosedici τις χρονιές απ’ το 2011 έως και το 2013 δεν τα πήγε και τόσο καλά, επιστρέφοντας όμως με μία 4η θέση του Dovizioso (2014) και ένα βάθρο του Iannone (2015).
Dani Pedrosa και Suzuki έχουν παρόμοια μοίρα στον εν λόγω αγώνα, με τον Ισπανό να μην έχει κερδίσει ποτέ επί Αυστραλιανού εδάφους και την ομάδα του Hamamatsu να κάνει την καλύτερή της εμφάνιση πέρυσι, με την 6η θέση του Maverick Vinales. Ως τότε, οι Ιάπωνες τερμάτιζαν οριακά εντός δεκάδας στην τετράχρονη εποχή του MotoGP, ενώ τώρα και με τη διαρκή και εμφανή εξέλιξή τους, σίγουρα θα στοχεύουν αρκετά ψηλότερα. O Dani απ’ την άλλη μεριά θα λείπει και πάλι λόγω του τραυματισμού που υπέστη στην κλείδα του κατά τις ελεύθερες δοκιμές του Motegi, με μια θρυλική φιγούρα του HRC και της Repsol Honda να παίρνει τη θέση του. Ο λόγος φυσικά, για τον Αμερικανό Nicky Hayden.
Ο Hayden θα συμμετάσχει για 2η φορά φέτος σε αγώνα του MotoGP, με τη Honda να του αποδεικνύει έμπρακτα τη συμπάθεια και την ευγνωμοσύνη της για τα χρόνια που οι δύο πλευρές συνεργάστηκαν. Η εικόνα του «Kentucky Kid» πάνω σε μια Repsol θα μας γυρίσει αρκετά χρόνια πίσω, με τον Αμερικανό να πανηγυρίζει τον ένα και μοναδικό του τίτλο με την ίδια ομάδα ακριβώς μια δεκαετία πριν…
O καιρός αναμένεται να παίξει τον ρόλο του αυτό το τριήμερο, με τις προβλέψεις να δίνουν συνεχή βροχόπτωση για όλες τις ημέρες με αρκετά χαμηλές θερμοκρασίες. Μήπως οι Rossi – Lorenzo «βιάστηκαν» πολύ στην Ιαπωνία; Γιατί σίγουρα, ένα βρόχινο τριήμερο πάντα ανακατεύει την τράπουλα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μοτοσυκλέτας. Με το αποτέλεσμα όμως να είναι δεδομένο και τα υπόλοιπα να αποτελούν εικασίες, ετοιμάζομαστε για ακόμη έναν αγώνα γεμάτο δράση!
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify