Στην μάχη ανάμεσα στις δύο McLaren, ο Lando Norris αναδείχθηκε νικητής στο Grand Prix Αυστρίας, παίρνοντας την τρίτη του φετινή νίκη. Τρίτος ο Leclerc, εγκατάλειψη για τον Verstappen, μεγαλείο για Lawson-Bortoletto.
Με τις συνθήκες να είναι ιδανικές και με ελαφρώς ανεβασμένες θερμοκρασίες την Κυριακή, οι είκοσι οδηγοί παρατάχθηκαν στην αρένα του Red Bull Ring για τον ενδέκατο γύρο της φετινής σεζόν.
Ο Lando Norris κατέκτησε την τρίτη του φετινή νίκη, επικρατώντας-αυτ΄ή την φορά- του ομόσταβλου του, Οscar Piastri, με τρόπο ομολογουμένως πειστικό.
Ο Βρετανός ηγήθηκε της κούρσας α΄πό την εκκίνηση, αν και το αρχικό του προβάδισμα οριοθετήθηκε σύντομα, μιας και ο Piastri ανέκαμψε έναντι του δεύτερου στην κατάταξη, Charles Leclerc, για να βρεθεί σε θέση βολής απέναντι του.
Αυτό συνέβη εξαιτίας μιας σειράς γεγονότων ως προς την εκκίνηση του αγώνα.
Η διαδικασία έναρξης της κο΄ύρσας επαναλήφθηκε εις διπλο΄υν καθ’ ότι ο Carlos Sainz δεν κατάφερε να μετακινήσει το μονοθέσιο του αρχικά, με αποτέλεσμα να υπάρξει επανάληψη του γύρου σχηματισμο΄ύ και η διάρκεια του GP να μειωθεί κατά έναν γύρο, από τους 71 στους 70.
Ο Ισπανός κατάφερε να επιστρέψει μεν στα pit, ωστόσο τα πίσω φρένα της FW47 παρέδωσαν πνεύμα σε ένα σύννεφο καπνο΄ύ, με τον Ισπανό να μην καταφέρνει πρακτικά να λάβει μέρος στον αγώνα.
Όταν επιτέλους έσβησαν τα κόκκινα φώτα, αφότου ο Piastri ανέβηκε δεύτερος, ελέω της αποτυχημένης προσπάθειας του Leclerc να εκμαιε΄ύσει προσπέρασμα, στα φρένα της πρώτης στροφής έναντι του Norris, ακολούθησε χάος στις πιο πίσω θέσεις.
Μια λάθος εκτίμηση στο δεύτερο σημείο φρεναρίσματος της πίστας από την πλευρά του Andrea Kimi Antonelli, οδήγησε τον Ιταλό ρούκι, σχεδόν ακυβέρνητο, πάνω στον Max Verstappen, με αμφότερους να εγκαταλείπουν άμεσα και με το αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει την εμφάνιση του.
Ήταν η πρώτη εγκατάλειψη του τετράκις παγκ΄όσμιου πρωταθλητή έπειτα από παραπάνω από έναν χρόνο ημερολογιακά, και το περσινό GP Αυστραλίας, 31 αγώνες πριν.
Στην επανεκκίνηση οι δύο McLaren απομακρύνθηκαν από τον ανταγωνισμό, με τον Piastri να καθιστά σαφείς τις διαθέσεις του, επιχειρώντας προσπέρασμα στον 11ο γύρο, το οποίο δεν είχε ευτυχή κατάληξη, μιας και o Norris ανέκτησε έδαφος στην δεύτερη ζ΄ώνη DRS της πίστας.
Η δεύτερη απόπειρα του Αυστραλού ήταν εκείνη που ενδεχομένως να καθόρισε και την τελική έκβαση του GP. Στον 20ο γ΄ύρο επιχείρησε παρακινδυμένα να εισχώρησει στην εσωτερική της τέταρτης στροφής, μια κίνηση που παραλίγο να στοιχίσει ακριβά τόσο στον ίδιο, όσο και στην ομάδα του συνολικά.
Ως αποτέλεσμα η McLaren τράβηξε τον Norris για την πρώτη του αλλαγή ελαστικών, με το πλεονέκτημα της φρέσκιας γόμας ελαστικών να είναι καθοριστικό για τον ίδιο.
Όταν και ο Piastri μπήκε για την δική του αλλαγή στον 25o γ΄ύρο, ο Βρετανός είχε πια ένα προβάδισμα άνω των πέντε δευτερολέπτων, που ήταν αρκετό ώστε να μπορέσει να διατηρηθεί στην κορυφή, παρά την πίεση του Αυστραλού, μετά και τον επόμενο γύρο pit-stop στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα.
Έτσι λοιπόν ο Norris μείωσε την διαφορά που τον χωρίζει από τον ομόσταβλο του στους 16 βαθμούς, στην βαθμολογία των οδηγών, σε ένα ιδανικό σημείο για εκείνον, δεδομένου ότι έπεται εντός έδρας αγώνας, στο Silverstone.
Στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα τερμάτισαν οι δύο Ferrari, με τον Charles Leclerc να προηγείται του Lewis Hamilton και αμφότερους να μην απειλούνται αλλά ο΄ύτε και να απειλούν για κάτι καλύτερο. Παρ’ όλα αυτά πρόκειται για το καλύτερο αποτέλεσμα της Scuderia-συνδυαστικά- για την φετινή σεζόν.
Πέμπτη θέση για τον George Russell, σε ένα δύσκολο απόγευμα για τον Βρετανό αλλά και την Mercedes, που ταλαιπωρήθηκε υπέρ του δέοντος από τις υψηλές θερμοκρασίες αλλά και την φύση της πίστας, με συνέπεια να είναι πιο κοντά στο midfield, παρά στις πρώτες θέσεις.
Τον καλύτερο του φετινό αγώνα πραγματοποίησε, δίχως αμφιβολία, o Liam Lawson, που τερμάτισε στην έκτη θέση, απ’ όπου και εκκίνησε, μένοντας μακριά από τις συμπληγάδες της εκκίνησης και βέβαια ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική, μίας αλλαγής ελαστικών, συγκριτικά με τον ανταγωνισμό του.
Η μάχη για την έβδομη θέση χάρισε όμορφο θέαμα στους τελευταίους γύρους, μεταξύ του Fernando Alonso και του προστατευόμενου του πολύπειρου Ισπανού, Gabriel Bortoletto.
O Alonso ακολούθησε παρόμοια λογική στρατηγικής με τον Lawson, επωφελούμενος με την σειρά του στην διάρκεια του αγώνα, για να βρεθεί εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας. Από την άλλη ο Βραζιλιάνος ρούκι, έσπασε το ρόδι κατακτώντας τους παρθενικούς του βαθμούς στην F1, σε μία εξαιρετική εμφάνιση απ’ άκρη σ’ άκρη, με αποκορύφωμα βέβαια την προκείμενη μάχη.
Μάλιστα και οι δύο τους βρέθηκαν στο διάβα των 2 McLaren, με τον Alonso να λειτουργεί παρακινδυμένα στον τελευταίο γύρο, ώστε να εξασφαλίσει την έβδομη θέση.
Την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν, ο σταθερός για ακόμη μια φορά, Nico Hulkenberg, στον πρώτο διπλό τερματισμό της Sauber στους βαθμούς έπειτα από δύο χρόνια και ο Esteban Ocon με την Haas.
O αγώνας συνοδεύτηκε από διάφορα απρόοπτα, με επίκεντρο τους Yuki Tsunoda και Franco Colapinto.
O Iάπωνας βίωσε ένα τραυματικό τριήμερο, δίχως να μπορέσει να διεκδικήσει σε κανένα σημείο βαθμούς, εμπλεκόμενος σε δύο διαφορετικές αντεγγλίσεις με συναθλητές του.
Αρχικά μια μικρή επαφή με τον Lance Stroll, δεν είχε συνέπειες για τον ίδιο, κάτι που δεν ίσχυσε εντούτοις στο δεύτερο συμβάν με τον Αργεντίνο οδηγό της Alpine.
Ο Ιάπωνας βούτηξε στα φρένα της τέταρτης στροφής, είχε επαφή με τον συναθλητή του, με την υπαιτιότητα να ανήκει ολοκληρωτικά στον ίδιο και τους αγωνοδίκες να τον τιμωρούν με ποινή δέκα δλ.
Ποινή πέντε δλ. δέχθηκε και ο Colapinto βέβαια, για διαφορετική περίπτωση, όταν στην διάρκεια της ίδιας μάχης, ώθησε τον Οscar Piastri στο γρασίδι, της εξόδου της τρίτης στροφής.
Η τέταρτη και τελευταία εγκατάλειψη, πέραν εκείνων της εκκίνησης, ήταν αυτή του Alex Albon, ολοκληρώνοντας το καταστροφικό τρι΄ήμερο για την Williams.
Επόμενος σταθμός του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, το GP Μεγάλης Βρετανίας, στο εμβληματικό Silverstone, το τριήμερο 4-6 Ιουλίου.
Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify
