Στο ιδιαιτέρως ζεστό Spielberg, αφού η θερμοκρασία του οδοστρώματος σκαρφάλωσε στους 58 βαθμούς Κελσίου, o Max Verstappen αναδείχθηκε νικητής του Grand Prix Αυστρίας, ενώ οι Leclerc και Bottas ολοκλήρωσαν τον αγώνα στην 2η και 3η θέση αντίστοιχα, σε μια εμφάνιση που θα μείνει στην ιστορία για τον οδηγό της Red Bull.
Στο ξεκίνημα, ο Verstappen είχε μια πολύ κακή εκκίνηση, με το anti-stall να ενεργοποιείται και έτσι έπεσε στην 7η θέση. Ο Vettel πριν το τέλος του πρώτου γύρου ακόμα ανέβηκε στην 6η, ενώ η κορυφαία τριάδα αποτελείτω από τους Leclerc, Bottas και Hamilton. O Raikkonen βρέθηκε στην 4η θέση, ενώ ο Norris αρχικά αμύνθηκε αρκετά καλά απέναντι στον Vettel μέχρι την αρχή του 4ου γύρου, όπου ο Γερμανός πέρασε μπροστά και πήρε την 5η θέση.
Ο Leclerc απέκτησε μια κάποια διαφορά από νωρίς, αφού ο Bottas βρισκόταν στο +2.2 από τον Μονεγάσκο. Ο Verstappen ανέφερε μειωμένη ισχύ αφού το ηλεκτρικό μέρος της μονάδος ισχύος δεν δούλευε σωστά σύμφωνα με τον ίδιο. Παρ’ όλα αυτά, κατάφερε να περάσει τον Norris για την 6η θέση στον 7ο γύρο. Ο Magnussen φαίνεται να είχε κάποιο πρόβλημα με το μονοθέσιό του, πέφτοντας στην 15η θέση, ενώ οι αγωνοδίκες ξεκινούσαν να εξετάζουν την λάθος θέση του στο πλέγμα εκκίνησης. O Δανός τελικά έλαβε μια ποινή drive through, μιας και είχε σταματήσει πιο μπροστά από το σημάδι της θέσης που του αντιστοιχούσε στην εκκίνηση. Την ποινή αυτή εξέτισε στον 16ο γύρο, ενώ έβαλε ένα σετ σκληρών ελαστικών.
Μόλις στο 12ο γύρο, έγινε γνωστό ότι και οι δυο Mercedes είχαν αυξημένες θερμοκρασίες στα πίσω ελαστικά, παρά την χρήση της μεσαίας γόμας στο Q2 στις χθεσινές κατατακτήριες, κάτι που ανάγκαζε τους Bottas και Hamilton να έχουν μειωμένο ρυθμό. Πράγματι, στον 14ο γύρο, ο Leclerc ήταν 4 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Bottas, χωρίς προβλήματα με το σετ μαλακών ελαστικών του.
Ο Hamilton δυσκολευόταν με το αυτοκίνητό του γύρω στον 18ο γύρο, βγαίνοντας ελαφρώς έξω από την πρώτη στροφή παραπάνω από μια φορά. Μια ωραία μονομαχία μεταξύ Raikkonen και Gasly διήρκησε για μερικούς γύρους, ενώ στον 22ο γύρο, οι Vettel και Hamilton μπήκαν στα pits. Παρά το ότι ο Hamilton έπρεπε να περιμένει τον Γερμανό να περάσει για να σταματήσει στο box του, τα ελαστικά δεν ήταν έτοιμα για τους Ιταλούς και έτσι ο Vettel βγήκε πίσω από τον Norris και τον Gasly. Ο Hamilton έβαλε ένα σετ μεσαίων και ο Vettel ένα σετ σκληρών, ενώ στον αμέσως επόμενο γύρο σταμάτησε και ο Leclerc για ένα σετ σκληρών.
Παρά το λάθος του pit crew της Ferrari, o Vettel είχε και πάλι από τους καλύτερους ρυθμούς βρισκόμενος στην 5η θέση και ο Leclerc ήταν στην 3η θέση μετά το pit stop του, μόλις 7.4 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρωτοπόρο Hamilton. Στον 28ο γύρο όμως, ο Βρετανός ανέφερε ότι μπορεί να έχει σπάσει ένα κομμάτι της μπροστινής του πτέρυγας και ζήτησε από τους μηχανιούς της Mercedes να το κοιτάξουν. Τελικά είχε όντως πρόβλημα και έγινε λόγος για ένα νέο pitstop, το οποίο πραγματοποιήθηκε στον 30ο γύρο. Η αλλαγή της πτέρυγας κόστισε στον 5 φορές πρωταθλητή και τελικά βγήκε αρκετά πίσω από τον Γερμανό, στην 5η θέση. Ο Verstappen πραγματοποίησε και αυτός το pit stop του, αλλά η διαφορά του από τον Vettel δεν ήταν αρκετή και έτσι έπεσε στην 4η θέση. Έτσι, στην αρχή του 33ου γύρου, η κορυφαία πεντάδα ήταν Leclerc, Bottas, Vettel, Verstappen και Hamilton.
Ο ρυθμός του αγώνα έπεσε στους επόμενους γύρους, με τον Leclerc να έχει ξεφύγει από τον Bottas (από το +4.2 μέχρι και το +5) και τον Vettel να μειώνει την διαφορά του από τον Φινλανδό, αλλά και τον Verstappen να κάνει το ίδιο στον Vettel. Υπήρξε μάχη για την 7η θέση μεταξύ Ricciardo, Norris και Gasly, με τον Αυστραλό να μην μπορεί να κάνει και πολλά μιας και δεν είχε σταματήσει για νέα ελαστικά. Έτσι ο Norris πέρασε μπροστά, αλλά ο Gasly δεν το βρήκε το ίδιο εύκολο, θυμίζοντας την μακροσκελή μάχη του Γάλλου με τον Raikkonen νωρίτερα.
Στον 45ο γύρο ο Verstappen σημείωσε τον νέο γρηγορότερο γύρο, ενώ μείωσε την διαφορά του από τον Vettel στο 1.3, ενώ ο Vettel συνέχιζε να μειώνει την διαφορά του από τον Bottas, o οποίος ακόμα οδηγούσε συντηρητικά. Με τα νεότερα ελαστικά του ο Verstappen πίεσε τον Vettel, αλλά ο Γερμανός αμύνθηκε σωστά για όσο μπορούσε. Το DRS όμως βοήθησε τον Ολλανδό και έτσι πέρασε μπροστά.
Η Ferrari αντέδρασε επιθετικά και έβαλε τον Vettel στα pits για ένα νέο σετ μαλακών ελαστικών, μετά το οποίο όμως έπεσε πίσω από τον Hamilton, στην 5η θέση και δεν κατάφερε να κερδίσει κάτι. Ο ρυθμός του Γερμανού με τα ελαστικά αυτά φάνηκε αμέσως, αφού σημείωσε τον γρηγορότερο γύρο. Φυσικά, ο Verstappen μετέφερε την προσοχή του στον Bottas, αφού και ο Φινλανδός είχε παλαιότερα ελαστικά. Στον 56ο γύρο, ο Ολλανδός ανέφερε κάποιο πρόβλημα, αλλά αυτό φάνηκε να λύνεται σχεδόν αμέσως και έτσι πέρασε και τον Bottas. Μετά την προσπέραση, βρέθηκε στο +5.1 από τον πρωτοπόρο Leclerc.
Με δέκα γύρους να απομένουν, η διαφορά Leclerc – Verstappen έπεσε στο 3.8. Πέντε γύρους αργότερα, η διαφορά ήταν στο 1 δευτερόλεπτο! Με τον Pierre Gasly να εμποδίζει έξυπνα τον Leclerc για λίγο, o Verstappen μείωσε και άλλο την διαφορά και τελικά πέρασε και τον Μονεγάσκο για την πρωτιά του αγώνα! Έτσι, ο Ολλανδός πήρε την 6η νίκη του στην F1, με τον Leclerc να τερματίζει στην 2η θέση και τον Valtteri Bottas να είναι αρκετά τυχερός που πήρε την τελευταία θέση του βάθρου!
Αναλυτικά η κατάταξη σε λίγο!
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify