Με τον Max Verstappen στην κορυφή της κατάταξης ολοκληρώθηκε η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστρίας, καθώς ο παγκόσμιος πρωταθλητής κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον ανταγωνισμό με την λήξη της διαδικασίας. Τον ακολούθησαν στην δεύτερη και τρίτη θέση οι δύο Ferrari των Carlos Sainz και Charles Leclerc.
Οι καιρικές συνθήκες στα βουνά της Στυρίας ήταν εξαιρετικές στο ξεκίνημα του τριημέρου, με τους οδηγούς να έχουν πρακτικά μία και μοναδική διαθέσιμη ώρα για δοκιμές και πειραματισμούς, πριν τις κατατακτήριες που ακολουθούν στην συνέχεια, το Σαββατιάτικο sprint και βέβαια τον μεγάλο αγώνα της Κυριακής.
Ως εκ τούτου το σύνολο των συμμετεχόντων επιδόθηκε σε διαφορετικά προγράμματα, με τα 3/4 του FP1 να αφορούν περάσματα με τις πιο σκληρές διαθέσιμες γόμες ελαστικών της Pirelli, τις C3-C4, προτού περάσουν το τελευταίο δεκάλεπτο στην μαλακή C5, στο πλαίσιο των προσομοιώσεων για τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά που έπονται.
Ο Max Verstappen ήταν πρώτος στην κατάταξη με χρόνο 1:05:742, εντούτοις τόσο ο Ολλανδός, όσο και ο ομόσταβλος του, Sergio Perez, που βρέθηκε πέμπτος(+0,520), δεν επέλεξαν σε κανένα σημείο να τοποθετήσουν την μαλακή C5, πετυχαίνοντας τα ταχύτερα τους περάσματα με την μεσαία C4.
Παρά το γεγονός ότι αμφότεροι οι οδηγοί της Red Bull είχαν αρχικά ζητήματα με την εύρεση του επιθυμητού παραθύρου λειτουργίας των ελαστικών τους και ως εκ τούτου με την έλλειψη πρόσφυσης, κατάφεραν σταδιακά να βελτιώσουν το γυρολόγιο τους και να αποδείξουν ουσιαστικά το αυτονόητο, πως είναι το ακλόνητο φαβορί για επικράτηση στον εντός έδρας αγώνα για την ομάδα.
Στην δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα βρέθηκαν οι δύο Ferrari, προεξάρχοντος του Carlos Sainz(+0,241) και του Charles Leclerc(+0,270). Οι δύο οδηγοί της Scuderia είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν σε ανταγωνιστικές συνθήκες το νέο πακέτο αναβαθμίσεων που εφαρμόστηκε στην SF23, με τα πρώτα δείγματα να είναι ενθαρρυντικά, κυρίως στο σκέλος των προσπαθειών με την πιο μαλακή γόμα ελαστικών.
Ο Lewis Hamilton ήταν τέταρτος(+0,509), με τον εφτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή να είναι για το μεγαλύτερο κομμάτι του FP1 στην πρώτη θέση, επιδεικνύοντας εξαιρετικό ρυθμό με την σκληρή γόμα της Pirelli, πραγματοποιώντας μάλιστα 26 γύρους με το ίδιο σετ ελαστικών. Ο George Russell από την μεριά του έμεινε ένατος(+0,954) και για ακόμη μία φορά το τελευταίο διάστημα πίσω από τον ομόσταβλο του.
Η Aston Martin είδε τους Lance Stroll και Fernando Alonso στην έκτη και όγδοη θέση των χρόνων, με τον Ισπανό να ακολουθεί με την σειρά του την λογική των Red Bull, μην χρησιμοποιώντας την μαλακή γόμα ελαστικών. Ο Καναδός teammate του δεν έπραξε αναλόγως, γεγονός που τον έφερε πιο μπροστά στην κατάταξη.
Ο Kevin Magnussen στην έβδομη και ο Guanyu Zhou στην δέκατη, συμπλήρωσαν το πρώτο μισό της κατάταξης, σε μια διαδικασία δίχως ιδιαίτερα απρόοπτα, πλην ενδεχομένως ορισμένων σημείων που ανέκυψε συνωστισμός εντός της πίστας. Αυτό παρ’ όλα αυτά δικαιολογείται αν αναλογιστούμε πως το Red Bull Ring είναι η μικρότερη σε μήκος αγωνιστική διαδρομή στο καλεντάρι της F1.
H δράση στο Spielberg συνεχίζεται στις 18:00 το απόγευμα με τις κατατακτήριες δοκιμές που θα ορίσουν την σειρά εκκίνησης του μεγάλου αγώνα της Κυριακής.
Αναλυτικά οι χρόνοι και η κατάταξη του FP1:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify