GP Αζερμπαϊτζάν – Αγώνας: Αξεπέραστος Verstappen

BAKU, AZERBAIJAN – SEPTEMBER 21: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB21 on track during the F1 Grand Prix of Azerbaijan at Baku City Circuit on September 21, 2025 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202509210288 // Usage for editorial use only //

O Max Verstappen κατέκτησε μια κυριαρχική νίκη στο GP του Αζερμπαϊτζάν, ηγούμενος της κούρσας από το Α ως το Ω. Εξαιρετικός o George Russell στην δεύτερη θέση, βάθρο για τον έξοχο Carlos Sainz με την Williams, καταστροφή για τον Oscar Piastri που εγκατέλειψε για πρώτη φορά φέτος.

Το συννεφιασμένο Μπακού υποδέχθηκε οδηγούς και ομάδες την ημέρα του 17ου γύρου του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος. Παρά τα μαυρά σύννεφα πέριξ της πόλης, η βροχή δεν έκανε την εμφάνιση της, σε έναν αγώνα που κύλησε καθ’ όλα ομαλά υπό αυτό το πρίσμα.

Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Max Verstappen, στην τέταρτη του επιτυχία μέσα στο 2025 και την δεύτερη του επί Αζέρικου εδάφους. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής πραγματοποίησε μια συνήθη για τον ίδιο αψεγάδιαστη εμφάνιση, ελέγχοντας απόλυτα το GP από τον πρώτο ως και τον τελευταίο γύρο, δίχως να απολέσει ποτέ την πρωτοπορία.

Πρόκειται επίσης για την δεύτερη του διαδοχική νίκη, μετά και το Ιταλικό GP πριν από δύο εβδομάδες, γεγονός που τον φέρνει ξανά στην διεκδίκηση του πέμπτου συνεχόμενου πρωταθλήματος του.

Αυτό συμβαίνει διότι η κορυφαία ομάδα και το πλέον κυριαρχικό δίδυμο οδηγών, βίωσε πανωλεθρία στο Αζερμπαϊτζάν. Έπειτα από τις δύσκολες κατατακτήριες δοκιμές, η McLaren είδε με το καλησπέρα, τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Oscar Piastri να έχει μια καταστροφική εκκίνηση, καθ’ ότι κινήθηκε πριν σβήσουν τα πέντε κόκκινα φώτα, ενεργοποίησε το anti-stall του κινητήρα και έπεσε τελευταίος.

Σαν να μην έφτανε αυτό, ο Αυστραλός που προσπάθησε εναγωνίως και βιαστικά να ανακάμψει, υπέπεσε σε ένα παιδαριώδες λάθος, καταλήγοντας στις μπαριέρες της έβδομης στροφής. Η πρώτη του εγκατάλειψη έπειτα από 34 συνεχόμενους τερματισμούς, το δεύτερο μεγαλύτερο σερί στην ιστορία του σπορ, δεν είχε περαιτέρω βαθιές βαθμολογικές συνέπειες σε σύγκριση με τον ομόσταβλο του, εντούτοις.

Ο Lando Norris εκκινώντας από την έβδομη θέση, δεν μπόρεσε σε κανένα σημείο να διεκδικήσει κάποια από τις θέσεις του βάθρου, πόσω δε μάλλον να απειλήσει τον Verstappen. Αντ’ αυτού ο Βρετανός ήταν σε όλη την διάρκεια του αγώνα κολλημένος σε τρενάκια μονοθεσίων, με την νέμεση του να χαρακτηρίζεται ο καλύτερος Yuki Tsunoda της φετινής χρονιάς. Η έβδομη θέση στον τερματισμό, απέφερε μόλις έξι βαθμούς έναντι της μηδενικής συγκομιδής του άμεσου για την ώρα αντιπάλου του.

Στο βάθρο πίσω από τον νικητή Verstappen, βρέθηκε ο ηρωϊκός George Russell, που παρ’ ότι αγωνίσθηκε ασθενής στο Μπακού, κατάφερε να ανέλθει στην δεύτερη θέση, εμφορούμενος το πλεονέκτημα της σκληρής γόμας με την οποία εκκίνησε τον αγώνα. Έτσι λοιπόν εκμεταλλεύτηκε τις ευνοϊκές-για την Mercedes- συνθήκες που επικρατούσαν και σχετικά άνετα κέρδισε θέσεις και χρόνο, όταν πια οι άμεσοι του αντίπαλοι επισκέφθηκαν τα pit για τις δικές τους αλλαγές.

Μεγάλος πρωταγωνιστής του αγώνα ωστόσο, ήταν δίχως αμφιβολία ο Carlos Sainz, στο παρθενικό του βάθρο με την Williams, το πρώτο του για το 2025 και το πρώτο για την Βρετανική ομάδα, έπειτα από τέσσερα χρόνια και το GP Βελγίου του 2021. Ο Ισπανός έκανε με την σειρά του έναν εξαιρετικό αγώνα, διατηρούμενος με άνεση στην δεύτερη θέση από την οποία εκκίνησε, στο πρώτο του κομμάτι και βέβαια στην τρίτη όπου και διέσχισε την καρό σημαία.

Έναν από τους καλύτερους του φετινούς αγώνες έκανε ο Αndrea Kimi Antonelli, τερματίζοντας τέταρτος και επιδεικνύοντας αξιοπρόσεκτη σταθερότητα και δείχνοντας ότι αισθάνεται περισσότερο άνετα στους εκτός Ευρώπης προορισμούς της F1.

To δίδυμο οδηγών που επίσης αξίζει να αποδωθούν εύσημα για την απόδοση τους, είναι εκείνο των Liam Lawson και Yuki Tsunoda, που τερμάτισαν στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα, αναχετίζοντας συγχρόνως πιθανή προέλαση του Lando Norris στην κατάταξη. Επιπλέον, σε μια περίοδο όπου το μέλλον αμφότερων είναι αβέβαιο. αναμφίβολα μια τέτοια εμφάνιση προσμετρά υπέρ τους.

Απογοητευτικά κύλησε άλλος ένας αγώνας φέτος για τις Ferrari, με τον Lewis Hamilton να τερματίζει μπροστά από τον teammate του, Charles Leclerc, στην όγδοη και ένατη θέση της κατάταξης. Οι Ιταλοί έπεσαν θύματα του κυκλοφοριακού, με αποτέλεσμα να μην διαδραματίσουν σημαίνοντα ρόλο στα τεκταινόμενα.

Την βαθμολογούμενη δεκάδα έκλεισε ο Isack Hadjar, με τον Γάλλο να παίρνει τον τελευταίο διεκδικούμενο βαθμό, παρά τα ζητήματα λειτουργίας της μονάδας ισχύος του.

Από εκεί και πέρα ουσιαστικά πραγματοποιήθηκε μία δεύτερη κούρσα, στην οποία ηγήθηκε ο ενδέκατος Gabriel Bortoletto, που αντιστάθηκε στην επίθεση των επιλαχόντων οδηγών και δη των Ollie Bearman και Alex Albon. O Βρετανοταϋλανδός σε πλήρη αντιπαραβολή με τον ομόσταβλο του, είχε δύσκολη ημέρα στο γραφείο, δεχόμενος μάλιστα και ποινή δέκα δευτερολέπτων για την σύγκρουση του με τον Franco Colapinto περίπου στα μέσα της κούρσας.

Η F1 κατευθύνεται ακόμα πιο ανατολικά, με τον επόμενο αγώνα να διεξάγεται σε δύο εβδομάδες από σήμερα, κάτω από τους προβολείς των μαγευτικών δρόμων του λιμανιού της Σιγκαπούρης και πιο συγκεκριμένα το πρώτο τριήμερο του ερχόμενου μήνα, 2-4 Οκτωβρίου.

Η κατάταξη του αγώνα:

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Sainz, GP Αζερμπαϊτζάν, κατατακτήριες

Sainz: Ελπίζω να απέδειξα ότι είμαι γρήγορος

Related Posts