GP Αζερμπαϊτζάν: Τι μάθαμε από τις δοκιμές της Παρασκευής

Μόλις 90 λεπτά δοκιμών συμπληρώθηκαν την Παρασκευή στο Μπακού, όμως υπάρχουν συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν, σε πολλά επίπεδα.

Ζήτημα τα ελαστικά

Η ακύρωση του FP1 δεν επέτρεψε στις ομάδες να «πατήσουν πίστα» και να βελτιώσουν τις συνθήκες του οδοστρώματος, που, όντας σιρκουί πόλης, έχει αρκετά ολισθηρή άσφαλτο. Αυτό, σε συνδυασμό με τις χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν την ώρα του FP2, των κατατακτήριων και του αγώνα (17:00 τοπική), μπορεί να προκαλέσει προβλήματα με την πρόσφυση και με την προετοιμασία των ελαστικών για τον έναν γρήγορο γύρο το Σάββατο.

Τα λάθη που είδαμε να κάνουν αρκετοί οδηγοί δεν προήλθαν από λάθος εκτίμηση, αλλά από την αδυναμία των ελαστικών (ακόμα και της C4 μαλακής γόμας) να έρθουν σε σωστή θερμοκρασία.

Ο Mario Isola, επικεφαλής της Pirelli για την F1, δήλωσε σχετικά:

«Ήταν μια πρώτη μέρα με ελάχιστα συμπεράσματα στο Μπακού, στην οποία αποδείχθηκε η αβεβαιότητα που περιβάλλει ένα σιρκουί πόλης. Επειδή υπήρχε τόσος λίγος χρόνος στο FP1 κι η πίστα ήταν αρκετά γλιστερή στο FP2, το γεγονός ότι η βελτίωση της πίστας επιβραδύνθηκε από τις συνεχόμενες διακοπές και τα ατυχήματα, έκανε πολύ δύσκολη την ανάγνωση της πραγματικής διαφοράς ανάμεσα στις γόμες.

«Περιμένουμε την διαφορά που υπάρχει τώρα, στο 1,7 ανάμεσα στη μέση και την μαλακή γόμα να πέσει αρκετά, αν και σε μια τόσο μεγάλη πίστα, οι διαφορές θα είναι μεγάλες. Παρόλα αυτά έχουμε δει κάποια πράγματα να φανερώνονται. Η φθορά κι η πτώση της απόδοσης είναι αρκετά χαμηλές κι υπάρχει μια σημαντικά υψηλή απόδοση της Ferrari και στις 2 γόμες. Το FP3 αύριο θα είναι πολύ σημαντικό, γιατί τα μονοθέσια ετοιμάζονται για τις κατατακτήριες, που θα πρέπει να είναι αρκετά ανταγωνιστικές, καθώς οι ομάδες είδαν τις περισσότερες γρήγορες προσπάθειές τους να διακόπτονται σήμερα.»

 

Αβαντάζ Ferrari

Στη Ferrari έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν μετά το FP2, αλλά όχι και να επαναπαυτούν. Στον έναν γρήγορο γύρο, ο Leclerc ήταν αρκετά γρήγορος, έχοντας ένα προβάδισμα 3 δεκάτων του δευτερολέπτου από τον Vettel, και 6 δεκάτων από τον Hamilton. Οι διαφορές είναι αρκετά μεγάλες για να μείνουν έτσι και στις κατατακτήριες, αλλά το γεγονός πως η SF90 «πατάει» καλά και στο ιδιαίτερα κλειστό δεύτερο sector είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό, μετά την απογοήτευση της Κίνας.

Σε ρυθμό αγώνα, βέβαια, τα πράγματα είναι ελαφρώς διαφορετικά. Η Mercedes, και πιο συγκεκριμένα ο Hamilton, βρίσκονται περί τα 1-2 δέκατα μπροστά από τη Scuderia με τη μέση γόμα, που αναμένεται να είναι και η κυρίαρχη επιλογή για τον κυριακάτικο αγώνα.

Ο πρωταθλητής ανέφερε σχετικά:

«Η Ferrari είναι προφανώς πολύ γρήγορη και φαίνεται πως είναι αρκετά μπροστά από εμάς, οπότε θα πρέπει να βρούμε γιατί χάνουμε τόσο χρόνο. Είναι απίθανο να βρουμε 7 δέκατα εν μία νυκτί, αλλά θα κάνουμε τα πάντα για να πάμε προς τη σωστή κατεύθυνση.

«Ο ρυθμός μας στα μεγάλα runs ήταν καλύτερος, οπότε θα προσπαθήσουμε να δούμε γιατί συμβαίνει αυτό.»

Toro Rosso ‘best of the rest’

Ελάχιστοι θα περίμεναν την «αδερφή» ομάδα της Red Bull να είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την αυστριακή φίρμα. Η Toro Rosso έκανε την έκπληξη, και εμφανίστηκε ως η καλύτερη ομάδα του midfield, αφού τόσο ο Albon, όσο και ο Kvyat είχαν εξαιρετικό ρυθμό στον έναν γρήγορο γύρο, χάρη και στην τελική ταχύτητα που έπιασαν (βλ. παρακάτω).

Πολύ κοντά βρίσκεται η McLaren, που αποτελεί επίσης έκπληξη σε μία πίστα με τρομερές απαιτήσεις από τη μονάδα ισχύος. Φαίνεται πως στις πίστες που μπορούν να τρέξουν με low drag, οι Βρετανοί έχουν καλό ρυθμό, αλλά μένει να το επιβεβαιώσουν στις κατατακτήριες.

 

Απογοητευτική η Renault

Σε ιδιαίτερα δυσμενή θέση μοιάζει να βρίσκεται η Renault στο Μπακού, αφού τόσο ο Ricciardo, όσο και ο Hulkenberg δεν μπόρεσαν να βρουν ταχύτητα ούτε στα quali runs, ούτε όταν έβαλαν τη μέση γόμα για την προσομοίωση αγώνα.

Αυτό οφείλεται -εν πολλοίς- και στην απόδοση του κινητήρα της γαλλικής ομάδας, η οποία αν και τρέχει με μία πίσω αεροτομή βγαλμένη από το στήσιμο της Monza, βρίσκεται μόλις 9η στην κατάταξη του speed trap.

Οι τελικές ταχύτητες:

  1. Mercedes – 344 χλμ/ώρα
  2. Ferrari – 339 χλμ/ώρα
  3. Racing Point – 339 χλμ/ώρα
  4. Toro Rosso – 338 χλμ/ώρα
  5. Red Bull – 335 χλμ/ώρα
  6. Alfa Romeo – 335 χλμ/ώρα
  7. Haas – 333 χλμ/ώρα
  8. McLaren – 331 χλμ/ώρα
  9. Renault – 329 χλμ/ώρα
  10. Williams – 325 χλμ/ώρα

Είναι δεδομένο ότι πρέπει να βελτιωθούν μέχρι τις κατατακτήριες, για να μπορέσουν να ελπίζουν στη δεκάδα, όμως μπροστά τους έχουν τόσο τη Haas, όσο και την Alfa Romeo, που είχαν πολύ καλύτερο ρυθμό σήμερα.

Η δράση συνεχίζεται αύριο στις 13:00 με το FP3 και στις 16:00 με τις κατατακτήριες.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
1
Shares
Previous Article

Rally Αργεντινής - 2η Μέρα - 1ο Loop: Πέρασε μπροστά ο Meeke [+Video]

Next Article

Από το pitlane θα εκκινήσει ο Gasly

Related Posts