GP Εμίλια Ρομάνια – Αγώνας: Verstappen, ο ανυπέρβλητος

Verstappen, GP Εμίλια Ρομάνια, αγώνας
IMOLA, ITALY – MAY 18: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB21 on track during the F1 Grand Prix of Emilia-Romagna at Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari on May 18, 2025 in Imola, Italy. (Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202505180265 // Usage for editorial use only //

Ο Max Verstappen αναδείχθηκε νικητής στο Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια, έπειτα από μία μεγαλειώδη εμφάνιση που πραγματοποίησε, χωρίς να χάσει το προβάδισμα σε κανένα σημείο του αγώνα, μετά την εκπληκτική του εκκίνηση. 2-3 η McLaren, προεξάρχοντος του Norris, ολική επαναφορά για Ferrari, σπουδαίος Albon.

H σταθερά ηλιόλουστη για τρίτη συνεχόμενη ημέρα, πίστα της Ίμολα υποδέχθηκε οδηγούς κι ομάδες για τον έβδομο αγώνα της φετινής σεζόν του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1. Αναφορικά με τις επιλογές ελαστικών, η μέση γόμα (C5) αποτέλεσε την πεπατημένη για την πλειοψηφία, εξαιρουμένων των Hamilton, Antonelli, Bearman και Hulkenberg, ενώ από τα pits ξεκίνησε ο Yuki Tsunoda.

Στην εκκίνηση, ο Oscar Piastri κάλυψε αρχικά τα νώτα του απέναντι στον George Russell, ο οποίος έφυγε καλύτερα απ’όλους κι επιτέθηκε στον Max Verstappen, με τον Ολλανδό ωστόσο να αντεπιτίθεται στα φρένα της Tamburello, προσπερνώντας από την εξωτερική τόσο τον Russell, όσο και τον άναυδο Piastri για να πάρει την πρωτοπορία.

Πίσω τους, δεν υπήρξαν ιδιαίτερες μεταβολές, εξαιρουμένου του Antonelli που πέρασε τον Hamilton. Παράλληλα, επαφή είχαν οι Colapinto κι Ocon, με τον Γάλλο της Haas να αναγκάζεται να γυρίσει στα pits για αλλαγή ελαστικών, στο τέλος του πρώτου γύρου.

Ο Verstappen άνοιξε άμεσα διαφορά άνω του δευτερολέπτου στην κορυφή, έναντι του Piastri, ο οποίος έδειξε έντονα επηρεασμένος από το συμβάν της εκκίνησης. Από την άλλη ο George Russell φάνηκε να βραδυπορεί έναντι τόσο του Lando Norris, όσο και των υπολοίπων οδηγών που είχαν σχηματίσει τρενάκι πίσω του, με το DRS να φτάνει μέχρι τα τελευταία αυτοκίνητα.

Μέρος αυτού υπήρξαν και οι Gasly και Leclerc, με τους δύο να έχουν μία έντονη μάχη, που είχε ως κατάληξη να περάσει ο Μονεγάσκος την Alpine, η οποία βγήκε εκτός πίστας στην Piratella, χάνοντας τελικές θέσεις. Το συμβάν σημειώθηκε, αλλά δεν έχρησε εξέτασης από τους αγωνοδίκες.

Παρότι τα προσπεράσματα στην Ίμολα θεωρούνται είδος προς εξαφάνιση, ο Lando Norris επιτέθηκε μανιωδώς στον George Russell, ο οποίος φανερά υστερούσε σε ρυθμό, έναντι των πρωτοπόρων και μετά από μονομαχία, ο οδηγός της McLaren προσπέρασε με πολύ εντυπωσιακό τρόπο τον συμπατριώτη του από την εξωτερική στα φρένα πριν το σικέιν Villeneuve.

Κατά τ’άλλα οι διαφορές παρέμεναν σταθερές, γεγονός που κατέστησε επιβεβλημένη την εναλλακτική προσέγγιση ως προς την στρατηγική, με την φθορά των ελαστικών να είναι μεγαλύτερη του αναμενομένου. Το γεγονός αυτό ώθησε τον Charles Leclerc να περάσει στην σκληρή γόμα στον 11ο γύρο, παρασύροντας κι άλλους οδηγούς στην ίδια λογική.

Ένας εξ αυτών ήταν κι ο Piastri, ο οποίος μπήκε για την δική του αλλαγή ελαστικών, αρκετά νωρίς στον 13ο γύρο, αποσκοπώντας στο να πιέσει μία κίνηση και από την πλευρά της Red Bull και του Verstappen, δεδομένου του ισχυρού πλεονεκτήματος που έδινε η φρέσκια γόμα ελαστικών. Εντούτοις, κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ, με τον Αυστραλό να παγιδεύεται στην κίνηση του midfield και να χάνει έδαφος σε σχέση με τον Ολλανδό.

Η κατάσταση δεν μεταβλήθηκε με τον αγώνα να έρχεται σε ισορροπία μέχρι το σημείο όπου ο Lando Norris κλήθηκε στα pits για την δική του αλλαγή ελαστικών. Αμέσως μετά, ακολούθησε η εγκατάλειψη του Esteban Ocon από μηχανική βλάβη στον 29ο γύρο. Ο αλυτάρχης επέβαλε καθεστώς Virtual Safety Car, δίνοντας την ευκαιρία στους οδηγούς που δεν είχαν μπει, να κάνουν τις δικές τους αλλαγές. Έτσι, ο Verstappen απέκτησε ένα τεράστιο πλεονέκτημα είκοσι δευτερολέπτων έναντι του δεύτερου πλέον Norris.

Στο midfield οι ανακατατάξεις ήταν πολλές, με τους Albon, Hadjar, Antonelli και Hamilton να εδραιώνονται στις θέσεις της δεκάδας, με τον Sainz, τον Leclerc και τον Russell να καλούνται να επαναλάβουν τις επιδόσεις από το πρώτο μισό του αγώνα, έχοντας χάσει πολύτιμο χρόνο και θέσεις. Απόλυτα χαμένες από αυτήν την συγκυρία βγήκαν κι οι Aston Martin, που επέλεξαν να παραμείνουν στην πίστα και βρέθηκαν εκτεθειμένες στις επιθέσεις των μονοθεσίων με τα πιο φρέσκα ελαστικά.

Εκεί που όλα έδειχναν πως όλα είχαν πάρει τον δρόμο τους, ο Andrea Kimi Antonelli, ο οποίος στο μεταξύ είχε υποκύψει στην πίεση των δύο Ferrari και του Isack Hadjar, έμεινε στην άκρη της πίστας στο ίδιο σημείο με τον Ocon, αναγκάζοντας τους κριτές να βγάλουν γερανό για να απομακρύνουν την πληγωμένη W16 από την πίστας. Όπερ μεθερμηνευόμενον, αυτοκίνητο ασφαλείας με δεκαέξι γύρους να απομένουν.

Verstappen και Norris έσπευσαν στα pits για νέο σετ ελαστικών, όπως και η μεγαλύτερη πλειοψηφία των οδηγών. Ανάμεσά τους δεν ήταν όμως ούτε ο Oscar Piastri, ούτε ο Charles Leclerc επιλέγοντας να κερδίσουν θέσεις στην πίστα, την δεύτερη και την τέταρτη αντίστοιχα.

Η παραμονή του αυτοκινήτου ασφαλείας διήρκεσε έξι γύρους, με δέκα να απομένουν για την ολοκλήρωση του αγώνα στην επανεκκίνηση. Εκεί ο Verstappen με πολύ πιο φρέσκα ελαστικά δεν προβληματίστηκε από τον Piastri, ο οποίος είχε τον νου του περισσότερο στον ομόσταβλό του, ο οποίος είχε βγει πίσω του.

Με τον Verstappen να απομακρύνεται άμεσα, εξασφαλίζοντας πρακτικά τη νίκη, ο Norris πίεσε τον ομόσταβλό του και στην πρώτη του απόπειρα κατάφερε να επανέλθει στη δεύτερη θέση, με ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα από την εξωτερική της Tamburello. Πίσω τους ο Leclerc σε κοινή μοίρα με τον Αυστραλό καλούταν να υπερασπιστεί την τέταρτη θέση έναντι των Albon και Hamilton, που είχαν φρέσκα ελαστικά.

Οι επίμονες προσπάθειες του Ταϊλανδού της Williams δεν είχαν αποτέλεσμα, με αποκορύφωμα τον 59ο γύρο, όταν προσπάθησε να τοποθετήσει το μονοθέσιο του στην εξωτερική της Tamburello, με τον Leclerc να διατηρεί τη γραμμή του και να αναγκάζει τον Albon να κόψει το σικέιν κι εν συνεχεία να χάσει τη θέση του από τον Hamilton που παραμόνευε.

Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής δεν έχασε χρόνο και διεκδίκησε με επιτυχία την τέταρτη θέση από τον Μονεγάσκο teammate του. Παράλληλα, η Ferrari έδωσε εντολή στον Leclerc να δώσει πίσω τη θέση του στον Albon, θέλοντας να προλάβει πιθανή τιμωρία από τους αγωνοδίκες.

Εν τέλει, ο Verstappen έφτασε με διαφορά στην καρό σημαία για να κατακτήσει την 65η του νίκη και δεύτερη στη φετινή σεζόν, μετά την Ιαπωνία, ανακάμπτοντας έτσι από το δυσμενές αποτέλεσμα του Μαϊάμι. Ο Lando Norris ανέκαμψε μετά τις κακές κατατακτήριες και πήρε ψυχολογία για τη συνέχεια, μειώνοντας τη διαφορά του από τον τρίτο στην γραμμή του τερματισμού, Oscar Piastri, ο οποίος βίωσε έναν επίπονο αγώνα σε όλη του τη διάρκεια, για πρώτη φορά φέτος.

Άξια αναφοράς είναι η ανάκαμψη της Ferrari μετά τις εφιαλτικές κατατακτήριες, στον καλύτερο φετινό αγώνα του τέταρτου Lewis Hamilton, με τον Leclerc να παίρνει την έκτη θέση. Ανάμεσά τους, ο τρομερός Alex Albon, συνεχίζοντας το σερί εντυπωσιακών αποτελεσμάτων στο ξεκίνημα της φετινής σεζόν.

Δύσκολη Κυριακή για την Mercedes, με τον George Russell να τερματίζει μετά βίας έβδομος, οριακά μπροστά από τον Carlos Sainz με την έτερη Williams. Την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο σταθερός Isack Hadjar με τον πρώην teammate του, Yuki Tsunoda, ο οποίος επέστρεψε δριμύτερος μετά το σοκαριστικό του ατύχημα στις κατατακτήριες και την εκκίνηση από το pitlane, για να πάρει τον έσχατο πόντο.

Ανάμεσα στους μεγάλους χαμένους της ημέρας συγκαταλέγεται ασυζητητί ο ενδέκατος Fernando Alonso, έχοντας ατυχή χρονισμό σε κάθε του στρατηγική επιλογή, κάτι που εξέφρασε με ένα γλαφυρό μήνυμα στην ενδοεπικοινωνία του με την ομάδα της Aston Martin.

Η Formula 1 δίχως διακοπή ταξιδεύει την ερχόμενη εβδομάδα στον πιο λαμπερό προορισμό της και ορόσημο στο καλεντάρι, το Grand Prix στους κοσμοπολίτικους δρόμους του πριγκιπάτου του Μονακό, το προσεχές τριήμερο 23-25 Μαΐου.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Rally Πορτογαλίας - 4η Μέρα: Ντούμπλαρε τις νίκες του ο Ogier

Next Article
Undercut

The Undercut Redux #8: Ρέκβιεμ για μία Ίμολα

Related Posts