Ο Jorge Lorenzo ήταν ο μεγάλος νικητής του Γαλλικού Grand Prix μετά από έναν αγώνα στον οποίο είδαμε αρκετές πτώσεις. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Rossi και Vinales, για πρώτη φορά στην καριέρα του. Πτώσεις για τους Marquez, Iannone, Doviziozo.
Οι συνθήκες στην πίστα του Le Mans ήταν, όπως κι όλο το τριήμερο ιδανικές, επιτρέποντας στους αναβάτες να έχουν έναν απροβλημάτιστο αγώνα, όσον αφορά τον καιρό και τα ελαστικά, μπροστά σε ένα κοινό σχεδόν 100.000 θεατών. Όλοι είχαν στις μοτοσικλέτες τους μαλακό πίσω ελαστικό, ενώ από τους πρωτοπόρους μόνο ο Marquez είχε ελαστικό σκληρής γόμας εμπρός, με την πλειονότητα να χρησιμοποιεί τη μέση γόμα της Michelin.
Στην εκκίνηση, ο Jorge Lorenzo έφυγε εξαιρετικά και διατήρησε με ευκολία την πρώτη θέση, ενώ Marquez και Iannone δεν μπόρεσαν να φύγουν το ίδιο καλά κι έχασαν από τον Doviziozo και τον Pol Espargaro, με τους Rossi, Smith και Aleix Espargaro να ακολουθούν. O Pol έχασε εν συνεχεία τη θέση του από τους Iannone και Marquez, οι οποίοι μάχονταν για την τρίτη θέση.
Πιο πίσω ο Rossi βρέθηκε στιγμιαία πίσω από την Suzuki του Aleix Espargaro και στην αρχή του τρίτου γύρου πέρασε μετά το σικέιν τον Pol Espargaro για την 5η θέση. Μπροστά, ο Lorenzo δεν μπορούσε να ανοίξει τη διαφορά του από τις 2 Ducati, με τον Iannone να γράφει ταχύτερους γύρους από τον Ισπανό της Yamaha, μειώνοντας τη διαφορά από την τρίτη θέση
Ο Pol Espargaro έκανε λάθος στην πέμπτη στροφή κι έπεσε 8ος, πίσω από τις Suzuki, ενώ ο Pedrosa δεν είχε τον ρυθμό να ανεβεί από την 11η θέση. Στον 6ο γύρο, ο Iannone πέρασε με άνεση τον Doviziozo για την δεύτερη θέση, αλλά λίγες στροφές αργότερα κι ενώ είχε μειώσει αρκετά τη διαφορά του από τον Lorenzo έχασε τον έλεγχο στο μπροστινό μέρος της Ducati κι έπεσε στην 9η στροφή, μένοντας τελευταίος. Πτώσεις είχαν και οι Redding, Hernandez, Miller, Rabat και Crutchlow, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να συνεχίσουν.
Εκμεταλλευόμενος την πτώση του Iannone και τον κακό ρυθμό του Doviziozo, ο Lorenzo άρχισε να ανεβάζει τη διαφορά του στα 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ οι ταχύτεροι στην πίστα ήταν οι Marquez και Rossi που έκοβε συνεχώς τη διαφορά από τον Doviziozo, θέλοντας να ελαχιστοποιήσουν τις απώλειες από τη διαφαινόμενη νίκη του Lorenzo.
Πιο πίσω, ο Vinales πέρασε στην πέμπτη θέση, μπροστά από τους Espargaro, με τον Pol να χάνει με λάθος και την 8η θέση από τον Pedrosa. Στον 11ο γύρο, ο Rossi επιτέθηκε και πέρασε εντυπωσιακά από την εσωτερική στην τέταρτη στροφή τον Marquez κι έναν γύρο αργότερα ζύγισε και πήρε και την δεύτερη θέση από τον Doviziozo στην πέμπτη στροφή.
Στον 16ο γύρο, σε ένα απίστευτο συμβάν, οι Doviziozo και Marquez έπεσαν ταυτόχρονα και συγχρονισμένα (!) στην ίδια στροφή, ανεβάζοντας τον Vinales στο βάθρο και δίνοντας την κορυφή του πρωταθλήματος στον Lorenzo. Ο Marquez μπόρεσε να επιστρέψει στον αγώνα, αλλά έναν γύρο πίσω, ενώ τον αγώνα για την εργοστασιακή ομάδα της Honda έσωζε ο Pedrosa που κατάφερε να ανεβεί τέταρτος, απειλώντας τον Vinales για την τελευταία θέση του βάθρου.
Στους τελευταίους 9 γύρους, με τις 2 Yamaha να έχουν απομακρυνθεί, το μόνο ενδιαφέρον στην πίστα ήταν η μάχη για την τρίτη θέση και το βάθρο, ανάμεσα σε Vinales και Pedrosa, με τον αναβάτη της Honda να μειώνει συνεχώς τη διαφορά του από αυτόν της Suzuki.
O Jorge Lorenzo κατέκτησε τελικώς με ευκολία την πρώτη θέση και την 63η νίκη της καριέρας του, ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος. Ο Valentino Rossi ανάκαμψε από την 7η θέση και συμπλήρωσε το δεύτερο συνεχόμενο 1-2 για την Yamaha. Στην τρίτη θέση, για πρώτη φορά στην καριέρα του ήρθε ο Maverick Vinales, στο πρώτο βάθρο της Suzuki από το Brno του 2010, κρατώντας πίσω του τον Dani Pedrosa. Pol και Aleix Espargaro τερμάτισαν στην 5η κι 6η θέση αντίστοιχα, ενώ αξιοσημείωτος ήταν ο τερματισμός του Danilo Petrucci στην εβδομη θέση στην επιστροφή του μετά τον τραυματισμό του. Barbera, Bautista και Bradl συμπλήρωσαν τη δεκάδα, ενώ στην 13η θέση τερμάτισε ο Marc Marquez.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Βαθμοί | Αριθ. | Αναβάτης | Χώρα | Ομάδα | Μοτοσικλέτα | Χλμ/ωρα | Χρόνος/απόσταση |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 160.3 | 43’51.290 |
2 | 20 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 159.6 | +10.654 |
3 | 16 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 159.4 | +14.177 |
4 | 13 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 159.1 | +18.719 |
5 | 11 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 158.8 | +24.931 |
6 | 10 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 158.3 | +32.921 |
7 | 9 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 158.0 | +38.251 |
8 | 8 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 158.0 | +38.504 |
9 | 7 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 157.4 | +48.536 |
10 | 6 | 6 | Stefan BRADL | GER | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 157.0 | +54.502 |
11 | 5 | 50 | Eugene LAVERTY | IRL | Aspar Team MotoGP | Ducati | 156.5 | +1’02.677 |
12 | 4 | 76 | Loris BAZ | FRA | Avintia Racing | Ducati | 156.3 | +1’07.658 |
13 | 3 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 152.4 | 1 γύρος |
Δεν τερμάτισαν | ||||||||
38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 158.8 | 9 γύροι | ||
43 | Jack MILLER | AUS | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 157.4 | 11 γύροι | ||
4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 159.7 | 13 γύροι | ||
29 | Andrea IANNONE | ITA | Ducati Team | Ducati | 153.9 | 17 γύροι | ||
53 | Tito RABAT | SPA | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 155.7 | 21 γύροι | ||
35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 157.5 | 22 γύροι | ||
68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Aspar Team MotoGP | Ducati | 156.5 | 22 γύροι | ||
45 | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 156.8 | 23 γύροι |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify