Το Grand Prix του Sachsenring είναι το μοναδικό επί Γερμανικού εδάφους στο πρόγραμμα αγώνων του MotoGP, με τον πρώτο αγώνα να πραγματοποιείται εκεί το 1998, παίρνοντας τη σκυτάλη απ’ το Nurburgring. Για φέτος θα αποτελέσει τον 9ο σταθμό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, ενώ το τέλος του θα σημάνει και το κλείσιμο του πρώτου μισού της φετινής, συναρπαστικής χρονιάς.
Οι Γερμανοί έχουν παράδοση στους αγώνες ταχύτητας μοτοσυκλετών, αν και τα τελευταία χρόνια ο μοναδικός τους εκπρόσωπος στη μεγάλη κατηγορία είναι ο Stefan Bradl, που για φέτος αγωνίζεται με τα χρώματα της εργοστασιακής Aprilia. Σίγουρα οι συμπατριώτες του θα ήθελαν να τον δουν σε ένα απ’ τα τρία σκαλιά του βάθρου, όμως τόσο ο υψηλός ανταγωνισμός της κατηγορίας, όσο και η αδυναμία της μοτοσυκλέτας των Ιταλών, δύσκολα θα του επιτρέψουν ένα πλασάρισμα στους πρώτους 10 της τελικής κατάταξης. Απ’ την άλλη, οι τρεις πρώτοι του πρωταθλήματος είναι έτοιμοι να τα δώσουν όλα για ένα δυνατό αποτέλεσμα, ώστε να κλείσουν το 1ο μισό της σεζόν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Αρχικά θα ασχοληθούμε με τον πρωτοπόρο του βαθμολογικού πίνακα, Marc Marquez, ο οποίος στα 23 του δείχνει πιο ώριμος και μεθοδικός από ποτέ. Με έξυπνη και γρήγορη οδήγηση, απολαμβάνει ένα προβάδισμα 24 βαθμών απ’ τον δεύτερο Lorenzo και 42 απ’τον Rossi. Βέβαια ο Ισπανός δεν επαναπαύεται και με σύμμαχο την πρόσφατη ιστορία θα προσπαθήσει να διευρύνει και άλλο τη βαθμολογική του υπεροχή. Ο Ισπανός κερδίζει ανελλιπώς απ’ το 2010 στο Sachsenring σε όποια κατηγορία και αν συμμετείχε, δείχνοντας αν μη τι άλλο, πως η πίστα του ταιριάζει ‘γάντι’, καθιστώντας τον φαβορί και για τον φετινό αγώνα.
Ο δεύτερος του πρωταθλήματος, Jorge Lorenzo, έχει ανάμικτα συναισθήματα όταν βρίσκεται στη Γερμανία. Αυτό συμβαίνει λόγω του ότι ενώ έχει 6 βάθρα (τα 5 στη μεγάλη κατηγορία) και μία νίκη, είχε και έναν απ’ τους σοβαρότερους τραυματισμούς της καριέρας του. Στις FP2 του 2013 στο συγκεκριμένο GP έπεσε, σπάζοντας εκ νέου την πρόσφατα εγχειρισμένη κλείδα που είχε τραυματίσει στο περασμένο αγώνα του Assen της ίδιας χρονιάς. Αυτός του ο τραυματισμός έμελλε να του κοστίσει και το πρωτάθλημα της ίδιας σεζόν, με τον Ισπανό όμως να θέλει να ξορκίσει τους κακούς δαίμονες και να επιστρέψει στο βάθρο του Sachsenring.
Για τον Valentino Rossi, θα λέγαμε πως το επόμενο GP δεν είναι απ’ τα αγαπημένα του, τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια. Ο Ιταλός μπορεί να έχει κατακτήσει εκεί 5 φορές το πρώτο σκαλοπάτι του βάθρου (μία στα 250cc το 1999 και τέσσερις στα MotoGP το 2002, 2005, 2006 και 2009), έκτοτε όμως το καλύτερο που έχει να επιδείξει είναι 2 τρίτες θέσεις το 2013 και το 2015. Ωστόσο, τώρα ο Vale δεν έχει περιθώριο για άλλες βαθμολογικές απώλειες, μετά και την καταστροφική πτώση που είχε στον περασμένο αγώνα που τον άφησε να παρακολουθεί από μακριά το κυνήγι του τίτλου. Είναι η ώρα ο Γιατρός να πιέσει εαυτό και μοτοσυκλέτα, αν θέλει να ξαναμπεί σύντομα σε τροχιά τίτλου.
Απ’ τους δυνατότερους αναβάτες που έχουν περάσει απ’ την πίστα του Sachsenring είναι ο 31χρονος Dani Pedrosa. O έτερος αναβάτης του HRC έχει εξαιρετική παράδοση σε αυτήν την πίστα, έχοντας να επιδείξει 5 νίκες (δύο στα 250cc το 2004 και 2005 και τρεις στα MotoGP το 2007, 2011 και 2012) και συνολικά 9 βάθρα. Βέβαια ο Ισπανός είχε και δύο σοβαρούς τραυματισμούς εκεί, με τον 1ο να έρχεται κατά τη διάρκεια του αγώνα του 2008, όταν και έπεσε στην στροφή 1 ως πρωτοπόρος μάλιστα του αγώνα. Ο δεύτερος τραυματισμός του βραχύσωμου Dani συνέβη και πάλι στην ίδια στροφή 5 χρόνια αργότερα, όταν στις FP3 έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του καταλήγοντας σε πτώση.
Όσον αφορά τον κατασκευαστή με τις περισσότερες επιτυχίες στην Γερμανική πίστα, αξίζει να αναφερθεί ότι απ’ το 2002 και μετά – όταν και μπήκαμε στην τετράχρονη εποχή των MotoGP – η Honda έχει πανηγυρίσει 10 νίκες και 23 βάθρα, στατιστικά που την καθιστούν απόλυτη υπερδύναμη στο σιρκουί των Βαυαρών. Η δεύτερη Yamaha είναι αρκετά πιο πίσω, με 3 νίκες και 13 βάθρα, ενώ ακόμα πιο πίσω έχουμε την Ducati, με μόλις 1 νίκη και 4 βάθρα σε 14 χρόνια παρουσίας των Ιταλών στη μεγάλη κατηγορία. Τέλος, η Suzuki είχε το μοναδικό της βάθρο εκεί το 2008, με αναβάτη τον Chris Vermeulen.
Φέτος είναι μια περίεργη χρονιά με πολλές αλλαγές, τόσο για τις ομάδες όσο και τους αναβάτες. Μάλιστα, η χρήση ασύμμετρων ελαστικών για 1η φορά από τη Michelin περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα, οπότε καλό θα είναι να μη βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα. Εξάλλου, οι αναβάτες «μιλάνε» στην πίστα με χρόνους και αν θέλουμε να έχουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα, θα πρέπει να δούμε τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής για να δούμε ποιοι θα είναι οι μνηστήρες για τη νίκη στον Κυριακάτικο αγώνα. Υπομονή λοιπόν, στις 10:50 το πρωί της Παρασκευής, η δράση των MotoGP ξαναρχίζει!
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify