O Charles Leclerc βγήκε αλώβητος από το γουέστερν που έλαβε χώρα στις κατατακτήριες δοκιμές του GP των Η.Π.Α, κατακτώντας μία εντυπωσιακή pole position. Τον ακολούθησαν οι Norris, Hamilton, την πάτησε στο Q3 o Verstappen.
Q1
Οδηγοί και ομάδες παρατάχθηκαν στην “καυτή” Αμερικάνικη δύση, για την μάχη απέναντι στο χρονόμετρο. Ζητούμενο για όλους ήταν η εύρεση ταχύτητας και ρυθμού, σε μία πίστα γεμάτη απαιτήσεις(αναπηδήσεις της ασφάλτου που δημιουργούσαν πονοκεφάλους) συν τον παράγοντα των καιρικών συνθηκών, εφόσον η θερμοκρασία οδοστρώματος ξεπερνούσε τους 40 βαθμούς Κελσίου.
Στην πρώτη φάση των κατατακτήριων τέθηκαν οι βάσεις για τα όσα θα ακολουθούσαν. Ο εντυπωσιακός ρυθμός βελτίωσης της πρόσφυσης στην αγωνιστική διαδρομή, έφερε συνεπακόλουθα ραγδαία βελτίωση των χρόνων. Ενδεικτικά από τα πρώτα στα δεύτερα περάσματα, υπήρξαν οδηγοί, που κατάφεραν να βρουν πλέον του ενός δευτερολέπτου από γύρο, σε γύρο.
Πρωταγωνίστησε βέβαια ο Max Verstappen που έθεσε τον τόνο, βάσει ρυθμού και πολύ περισσότερο ο Lewis Hamilton, ο οποίος έχοντας στα χέρια του την αναβαθμισμένη W14, έγραψε το ταχύτερο πέρασμα στο Q1, με χρόνο 1:35:091. Εξίσου γρήγορος ήταν ο Lando Norris με την McLaren, ενώ θετικά δείγματα υπήρξαν από πλευράς των Ferrari.
Με τις ανακατατάξεις να δίνουν και να παίρνουν, φυσιολογικά επικράτησε χάος στην μάχη για την πρόκριση στο Q2. Εκεί πρωταγωνίστησαν οι Yuki Tsunoda, Kevin Magnussen και Guanyu Zhou, που πέτυχαν να υποσκελίσουν ταχύτερους συνδυασμούς, για να εξασφαλίσουν την παρουσία τους στην επόμενη φάση. Μαζί τους και ο Daniel Ricciardo στην επιστροφή του στο σπορ, έπειτα από τον τραυματισμό που υπέστη στο Zandvoort.
Από την άλλη πλευρά απογοητευτικά κύλησε η διαδικασία για την Αston Martin, που πέραν του συνήθη υπόπτου, Lance Stroll, είδε τον πρωταγωνιστή της φέτος, Fernando Alonso, να μένει μόλις 17ος, με το σερί συνεχόμενων εμφανίσεων στο Q3, από το Μπαχρέιν, να διακόπτεται στις Η.Π.Α. Το αποτέλεσμα καθίσταται περαιτέρω καταστροφικό, αν αναλογιστούμε τις αναβαθμίσεις που έφερε η Βρετανική ομάδα στο Austin.
Την πεντάδα των πιο αργών οδηγών συμπλήρωσαν οι δύο Williams των Alex Albon και Logan Sargeant, καθώς και ο Nico Hulkenberg με την εκ βάθρων αναβαθμισμένη Haas. Οι τρεις τους υπήρξαν αφενός άτυχοι, ελέω της θέσης τους σε μία πίστα, όπου σχεδόν ο καθένας που διέσχιζε την γραμμή του τερματισμού βελτίωνε την προσωπική του επίδοση, αφετέρου ο γηγενής και rookie, Sargeant είδε τον πρώτο του γύρο να διαγράφεται, για παραβίαση των ορίων της πίστας, προσθέτοντας του επιπλέον πίεση.
Q2
H συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, επέλεξε χρησιμοποιημένη μαλακή γόμα(C4), για τα αρχικά περάσματα, πλην των Lando Norris, Yuki Tsunoda, Kevin Magnussen, που διαφοροποιήθηκαν στρατηγικά. Στην περίπτωση του Βρετανού βέβαια, ο πρώτος του γύρος πρακτικά δεν έλαβε χώρα, εφόσον έχασε έδαφος εξαιτίας της παρουσίας του Carlos Sainz πλησίον της αγωνιστικής γραμμής, στο σύμπλεγμα των δύο τελευταίων στροφών.
Όταν ισοσταθμίστηκε η τάξη πραγμάτων, βάσει ελαστικών, αποδόθηκε η εικόνα της ρευστής δυναμικής του ανταγωνισμού. Ο Charles Leclerc ήταν εκείνος που κινήθηκε ταχύτερα απ΄όλους, με χρόνο 1:35:004, υποσκελίζοντας τους Verstappen και Hamilton, που μέχρι εκείνο το σημείο έδειχναν ως τα απόλυτα φαβορί της διαδικασίας.
Εξαιρετική επίδοση από τις δύο Alpine των Ocon και Gasly, που βρέθηκαν στα ψηλά στρώματα της κατάταξης, ενώ στον αντίποδα ο Sergio Perez απείχε σημαντικά από τον ομόσταβλο του, για πολλοστή φορά φέτος. Μέτρια εικόνα και για τον George Russell, που δεν φαινόταν ικανός να συναγωνιστεί τον Hamilton. Παρ’ όλα αυτά αμφότεροι προκρίθηκαν στην τελική φάση.
Την λυπητερή πλήρωσαν οι Yuki Tsunoda, Guanyu Zhou, Valtteri Bottas, Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo. O Iάπωνας έχασε στο νήμα την πρόκριση, ο επιστρέψαντας teammate του, είδε την ταχύτερη του προσπάθεια να σβήνεται για παραβίαση των ορίων της πίστας, με τους υπόλοιπους να στερούνται δυνατοτήτων για κάτι παραπάνω, στοιχείο παράταιρο κυρίως για την Haas, που πρακτικά έφερε ένα καινούργιο μονοθέσιο στον εντός έδρας αγώνα της ομάδας, προσχέδιο επί της ουσίας του 2024.
Q3
Η μάχη για την pole position υπήρξε αρκούντως δραματική και συναρπαστική. Όσοι περίμεναν κυριαρχία του Max Verstappen, γρήγορα διαψεύστηκαν. Ήδη νωρίτερα, οι Hamilton και Leclerc είχαν προειδοποιήσει, ωστόσο στην τελική φάση της διαδικασίας, κατέστησαν σαφή την υπεροχή και την δύναμη τους.
Πρώτος ο Μονεγάσκος έσπασε το φράγμα του 1:35 και με 1:34:829 ανέβηκε στην κορυφή, ακολουθούμενος από τον Lewis Hamilton για μερικά εκατοστά του δευτερολέπτου. Ο Verstappen ήταν τρίτος, κάτι παραπάνω από δύο δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργός από τον οδηγό της Ferrari.
Πίσω τους μόνο οι Sainz και Perez έβαλαν φρέσκα ελαστικά, με τους δύο τους να μην βρίσκονται κοντά στην τριάδα και τους υπόλοιπους να αναμένουν τις τελικές τους προσπάθειες, ώστε να πράξουν αναλόγως.
Ο Leclerc όχι μόνο διατηρήθηκε πρώτος, βελτίωσε έτι περαιτέρω τον χρόνο του και με 1:34:723 κατέκτησε την 21η pole της καριέρας του και τρίτη φετινή, έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Βελγίου. Ένας φανταστικός γύρος του Μονεγάσκου, που απέδειξε την δύναμη της Ferrari, τουλάχιστον σε συνθήκες χρονομετρημένων.
Το αλαλούμ που επικράτησε, έφερε τον Lando Norris -σχεδόν από το πουθενά- στο πλάι της Ferrari, για την εκκίνηση του μεγάλου αγώνα της Κυριακής. Ο Βρετανός οδηγός εκμεταλλεύτηκε την ταχύτητα της McLaren, κυρίως στον τελευταίο τομέα της πίστας, για να πάρει την δεύτερη θέση(+0,130), ένα δυνατό αποτέλεσμα για τον ίδιο, στο πλαίσιο του 100ου του αγώνα στην F1.
O Hamilton ολοκλήρωσε την προσπάθεια του στην τρίτη θέση(+0,139), χάνοντας, κρίσιμα, χρόνο στο τέλος του δικού του γύρου για να απωλέσει την pole position. O Carlos Sainz ήταν τέταρτος με την έτερη Ferrari(+0,222), με τον George Russell να βρίσκει πνοή και πιο σημαντικά χρόνο, ώστε να ανακάμψει από τις δυσκολίες που αντιμετώπισε, για να καταταγεί πέμπτος(+0,356).
Μεγάλη έκπληξη και συνάμα αίσθηση για τον τρις παγκόσμιο πρωταθλητή, Verstappen, ο οποίος βίωσε την καθ’ όλα αρνητική εμπειρία της διαγραφής του ταχύτερου του χρόνου, για παραβίαση των ορίων της πίστας στην 19η και προτελευταία στροφή, γύρος που θα τον έφερνε στην pole για πέντε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αντ’ αυτού ο Ολλανδός θα ξεκινήσει τον αγώνα της Κυριακής από την έκτη θέση, εφόσον προσμετρήθηκε μόνο η αρχική του προσπάθεια στο Q3.
O Pierre Gasly κατετάγη μπροστά από τον ομόσταβλο του, Esteban Ocon, με τους δύο τους να συμπληρώνουν την τέταρτη σειρά του grid, ενόψει του μεγάλου αγώνα, με τους Sergio Perez και Oscar Piastri να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα, όντας εντούτοις μακριά από τον επιθυμητό βαθμό και τόνο, αναλογικά με τις πραγματικές δυνατότητες των ομάδων τους.
Η δράση στο Austin συνεχίζεται αύριο, με το format των Sprint, για πέμπτη φορά φέτος. Προηγείται το Shootout στις 20:30 και βέβαια ο αγώνας Sprint, διάρκειας 17 γύρων, μία ώρα μετά τα μεσάνυχτα της Κυριακής.
Αναλυτικά η κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών του GP των H.Π.Α.:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify