O Max Verstappen δεν συνάντησε εμπόδια στο Sprint του GP των Η.Π.Α., κατακτώντας μια άνετη και καθ’ όλα πανάξια νίκη. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Hamilton και Leclerc.
Ο ουρανός πάνω από το Circuit of the Americas ήταν συννεφιασμένος, ενόψει της εκκίνησης του αγώνα Sprint, δίχως να προκύπτει ωστόσο πιθανότητα επιδείνωσης των καιρικών συνθηκών. Ο George Russell εκκίνησε τον αγώνα ενδέκατος, έχοντας δεχθεί ποινή τριών θέσεων, έπειτα από το συμβάν παρεμπόδισης του Charles Leclerc, στο Shootout που προηγήθηκε νωρίτερα.
Αναφορικά με τις επιλογές ελαστικών, ελλείψει φρέσκων σετ, το σύνολο των οδηγών -πλην του Carlos Sainz που επέμεινε στην μαλακή(C4) γόμα της Pirelli, επέλεξαν την μέση(C3) για τους 19 γύρους της κούρσας.
O Max Verstappen ήταν εκείνος που κυριάρχησε από την αρχή ως και το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Ολλανδός αμύνθηκε της επίθεσης του Leclerc στην εκκίνηση, κλείνοντας την εσωτερική στον Μονεγάσκο, στον ανήφορο προς την πρώτη στροφή της πίστας. Η συνέχεια κύλησε σχεδόν προβλέψιμα για τον τρις παγκόσμιο πρωταθλητή, που έλεγξε απόλυτα την κατάσταση, καλπάζοντας προς ακόμη μία νίκη, την τρίτη του σε πέντε αγώνες Sprint, ως τώρα στην σεζόν.
Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Lewis Hamilton, με τον Βρετανό να έχει με την σειρά του έναν εξίσου απροβλημάτιστο αγώνα, εκμεταλλευόμενος αρχικά την μάχη των οδηγών στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, για να κερδίσει μία θέση σε βάρος του Leclerc. Ο εφτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής δεν είχε την δυνατότητα να ακολουθήσει τον καταιγιστικό ρυθμό της Red Bull, έπειτα από τους πρώτους πέντε γύρους, για να παραμείνει με άνεση πάραυτα δεύτερος, συλλέγοντας πολύτιμους βαθμούς για την ομάδα του.
Το βάθρο έκλεισε ο Charles Leclerc, που παρά τις προθέσεις αμφισβήτησης της κυριαρχίας του Verstappen, δεν πέτυχε αρχικά να υπερκεράσει το εμπόδιο του στην εκκίνηση, έχασε άλλη μια θέση και κάπου εκεί ουσιαστικά ορίστηκε η μοίρα του ιδίου, ως και το φινάλε. Δίχως να απειλήσει, αλλά ούτε και να απειληθεί, ο οδηγός της Ferrari στρέφει την προσοχή του στον αυριανό αγώνα, τον οποίο θα εκκινήσει βέβαια από την κεφαλή του grid.
Τέταρτη θέση για τον Lando Norris, με τον Βρετανό να τερματίζει απ’ όπου εκκίνησε, αν και απώλεσε την θέση του στην εκκίνηση από τον επελαύνοντα -ένεκα του πλεονεκτήματος που διατηρούσε λόγω ελαστικών- Carlos Sainz. Οι δύο τους είχαν μια όμoρφη μάχη, που κέντρισε το ενδιαφέρον, στο πρώτο μισό του Sprint, η οποία έληξε όταν πια τα ελαστικά του Ισπανού οδηγού παρουσίασαν, φυσιολογικά, έντονη φθορά.
Ο Sainz έχασε άλλη μία θέση, αμέσως μετά, από τον Sergio Perez, με τον Μεξικανό να είναι εκείνος που τερμάτισε πέμπτος, πραγματοποιώντας μία εμφάνιση με αρκετά θετικά στοιχεία, φιλοδοξώντας πλέον να παρουσιαστεί ακόμη καλύτερος στον αυριανό μεγάλο αγώνα.
Παρ’ όλα αυτά, ο έτερος οδηγός της Ferrari αμύνθηκε μέχρι τέλους στον George Russell, μία ομολογουμένως εντυπωσιακή προσπάθεια, αν αναλογιστούμε το μειονέκτημα που προαναφέρθηκε και αφορούσε τα ελαστικά που ήταν τοποθετημένα στην SF-23, για να τερματίσει έκτος.
Ο Russell έκανε από την πλευρά του μεγάλη προσπάθεια στην διάρκεια του αγώνα, επανακάμπτοντας άμεσα από την ποινή που δέχθηκε στο Shootout. Ενδεικτικά είχε καλύψει τις τρεις θέσεις που του στέρησαν οι αγωνοδίκες, πριν την συμπλήρωση του εναρκτήριου γύρου, αν και η εξέλιξη των πραγμάτων έφερε περαιτέρω μπελάδες για τον Βρετανό.
Ο Βρετανός προσπέρασε από την εξωτερική της 17ης(κλειστής αριστερής στροφής) τον Oscar Piastri, πατώντας εκτός αγωνιστικής γραμμής, ένα συμβάν που επέφερε νέα ποινή για τον ίδιο, αυτή την φορά με την προσθήκη πέντε δευτερολέπτων στον τελικό του χρόνο. Με τον Sainz να αποδεικνύεται σκληρό καρύδι ο Russell τερμάτισε το Sprint στην έβδομη θέση, καταλαμβάνοντας εν τέλει την όγδοη, έπειτα από την επιβολή της ποινής.
Ο οδηγός που κατάφερε να τον υποσκελίσει ήταν ο Pierre Gasly, με τον Γάλλο να είναι έξοχος, κάνοντας και ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα στον Oscar Piastri, στα φρένα για την πρώτη στροφή του σιρκουί.
Εκτός βαθμών τερμάτισε για μόλις τρία δέκατα του δευτερολέπτου, ο Alex Albon με την Williams, με τον Βρετανοταϋλανδό να μην προλαβαίνει να καλύψει το κενό που ανέκυψε από τον Russell, ώστε να βρεθεί εντός πέντε δευτερολέπτων από την Mercedes. Την πρώτη δεκάδα έκλεισε ο Oscar Piastri, που γρήγορα κατρακύλησε στην κατάταξη, με πιθανή αιτία μία μικρή επαφή που είχε στην εκκίνηση με τον Carlos Sainz.
Aπό εκεί και πέρα είχαμε μάχες σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της κατάταξης, με τους Daniel Ricciardo και Zhou Guanyu να κλέβουν την παράσταση με τα εντυπωσιακά τους προσπεράσματα, σε βάρος των Lance Stroll και Kevin Magnussen, αντίστοιχα. Ο Καναδός μάλιστα ήταν ο μοναδικός που δεν τερμάτισε, εφόσον για πολλοστή φορά στο τριήμερο αυτό, είχε προβλήματα με το σύστημα πέδησης της AMR23 του.
Το κυρίως πιάτο, ο μεγάλος αγώνας στο Austin αναμένεται να λάβει χώρα στις 22:00 το βράδυ της Κυριακής.
Αναλυτικά η κατάταξη του Sprint:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify