O Max Verstappen επέστρεψε στα στάνταρ επιδόσεων που τον έχουμε συνηθίσει την φετινή σεζόν, κατακτώντας την pole position στις κατατακτήριες δοκιμές του Ιαπωνικού GP, με απόλυτα εμφατικό τρόπο. Στο 2-3 οι McLaren, με τον Oscar Piastri να δεσπόζει.
Q1
Οι καιρικές συνθήκες ήταν εξαιρετικές στην έναρξη της διαδικασίας, αν και η αύξηση της έντασης του ανέμου ενδεχομένως να δημιουργούσε ζητήματα σε οδηγούς και ομάδες, δεδομένης της επιρροής που έχει στην συγκεκριμένη αγωνιστική διαδρομή. Η δράση ξεκίνησε τμηματικά, ελέω του έκδηλου δισταγμού των συμμετεχόντων, με αφορμή την σημαντική φθορά των ελαστικών.
Ο Max Verstappen ήταν εκείνος που έθεσε τον τόνο, γράφοντας το ταχύτερο πέρασμα του τριημέρου, ως εκείνη την στιγμή, στην πρώτη του μόλις προσπάθεια, κατεβαίνοντας το φράγμα του 1:30. O Lando Norris ήταν ο μόνος που κατάφερε αρχικά να κινηθεί σε ρυθμό εφάμιλλο του Ολλανδού, με τους υπόλοιπους να συνωστίζονται λίγο ως πολύ στις θέσεις πίσω από την πρώτη δυάδα.
Εντούτοις, το πρώτο απρόοπτο έλαβε χώρα λίγο πριν την συμπλήρωση του δεκάλεπτου. Ο Logan Sargeant έχασε τον έλεγχο της Williams του, ενώ ολοκλήρωνε την αρχική του προσπάθεια, στην απαιτητική, κατηφορική τελευταία στροφή της πίστας, συγκρουόμενος με τις μπαριέρες. Η FW45 του υπέστη σημαντική ζημιά και οι κατατακτήριες έλαβαν πρόωρα τέλος για τον Αμερικανό ρούκι.
Η διακοπή δεν διήρκεσε για μεγάλο διάστημα και η επιστροφή στην δράση σηματοδότησε την ολοκλήρωση των προσπαθειών του συνόλου των οδηγών. Αρκετοί επίσης βελτίωσαν το γυρολόγιο τους, με τα τελευταία λεπτά της πρώτης φάσης να αφορούν την μάχη για την πρόκριση. Εκεί ξεχώρισαν οι δύο Alpha Tauri, προεξάρχοντος του εντυπωσιακού Liam Lawson, που έγραψε τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο.
Στον αντίποδα δυσκολίες αντιμετώπισαν οι δύο Mercedes και ο Fernando Alonso, που εξασφάλισαν την παρουσία τους στους ταχύτερους 15 οδηγούς, στο νήμα, ομοίως με τον Alex Albon του οποίου το αρχικό πέρασμα είχε διαγραφεί για παράβαση των ορίων της πίστας. Εκτός συνέχειας-πλην του Sargeant- έμειναν οι Valtteri Bottas, Lance Stroll, Kevin Magnussen και ο Guanyu Zhou. Για τον Καναδό οδηγό της Aston Martin, είναι ο τρίτος διαδοχικός αποκλεισμός από την πρώτη φάση των κατατακτήριων δοκιμών.
Παράλληλα, οι αγωνοδίκες γνωστοποίησαν ότι τόσο ο Leclerc, όσο και οι δύο Αlfa Roneo, θα βρίσκονταν στο μικροσκόπιο τους, με την διερεύνηση των περιπτώσεων να αφορά την παράβαση του ανώτατου χρονικού ορίου που τέθηκε από την FIA, για την συμπλήρωση ενός γύρου.
Q2
Η εικόνα δεν διαφοροποιήθηκε σημαντικά στην δεύτερη φάση, όπου ο Verstappen εξακολουθούσε να διατηρεί την πρωτοπορία, με χρησιμοποιημένα ελαστικά μάλιστα. Ο Norris είχε πια την συντροφιά και του ομόσταβλου του, Oscar Piastri, στο κατόπι της Red Bull, ενώ ο Yuki Tsunoda πραγματοποίησε έναν απίστευτο γύρο που τον έφερε στην πρώτη πεντάδα της κατάταξης.
Παρ΄ όλα αυτά η βελτίωση του οδοστρώματος και η αυξανόμενη πρόσφυση, άφηνε πολλά περιθώρια βελτίωσης στο σύνολο των οδηγών, υπό την προϋπόθεση της χρήσης ενός φρέσκου σετ μαλακής γόμας(C3). Όπερ και εγένετο, με τον Charles Leclerc να ανεβαίνει πρώτος, με χρόνο 1:29:940, τους Sergio Perez, Lewis Hamilton και Carlos Sainz, να κάνουν ταχύτερα προσωπικά περάσματα και τον συνεπακόλουθο συνωστισμό στην μάχη της πρόκρισης.
Εκεί βγήκαν κερδισμένοι στο νήμα οι Russell και Alonso, που υπήρξαν στο φάσμα του αποκλεισμού, σε βάρος τoυ φοβερού-συνολικά- Liam Lawson, των δύο Alpine, του Alex Albon αλλά και του Kevin Magnussen. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Bρετανοταϋλανδός, δεν βγήκε στην πίστα στα τελευταία λεπτά, ελλείψει φρέσκου σετ ελαστικών.
Q3
O Max Verstappen εμφανίστηκε αποφασισμένος, από το άνοιγμα της αυλαίας του τριημέρου την Παρασκευή, να αποδείξει ότι τα γεγονότα της Σιγκαπούρης αποτέλεσαν απλά και μόνο μια παρένθεση στην απόλυτη χρονιά που διάγει. Έχοντας φυλάξει ένα επιπλέον σετ ελαστικών, διέλυσε τον ανταγωνισμό, στα δύο περάσματα που πραγματοποίησε, με το 1:28:877 να αποτελεί τον χρόνο που του έδωσε την ένατη φετινή του pole position.
Oι υπόλοιποι εννέα οδηγοί αγωνίζονταν πια, με απώτερο και πιο εφικτό στόχο, την θέση πίσω από τον Ολλανδό. Αυτή κατέληξε στον θαυμάσιο Oscar Piastri(+0,581), ο οποίος για πρώτη φορά στην σύντομη καριέρα του θα εκκινήσει αγώνα από την πρώτη σειρά της εκκίνησης, εφόσον εξαιρούνται στατιστικά τα Sprint(όπου ο ρούκι Αυστραλός έχει επαναλάβει το αντίστοιχο επίτευγμα στο Βέλγιο).
Η ορμή της McLaren επιβεβαιώνεται φυσικά και από την τρίτη θέση του Lando Norris(+0,616), σε μία πίστα όπου το Βρετανικό σύνολο φαίνεται ότι αποτελεί την δεύτερη δύναμη πίσω από την Red Bull, με απώτερο στόχο σύμφωνα με τα δεδομένα να είναι ενδεχομένως ο διπλός τερματισμός στο βάθρο.
Ο Charles Leclerc κατετάγη τέταρτος(+0,665), με την Ferrari να επιλέγει τόσο για εκείνον, όσο και για τον έκτο της κατάταξης Carlos Sainz(+0,973) μόλις μια προσπάθεια στο Q3, θέλοντας πιθανότατα να εκμεταλλευτούν στον μέγιστο βαθμό τις διαμορφωθείσες συνθήκες στην πίστα. Ανάμεσα τους βρέθηκε ο Sergio Perez(+0,773), που για μία ακόμη περίπτωση απείχε σημαντικά από τον ομόσταβλο του, απογοητεύοντας με την επίδοση του.
Την τέταρτη σειρά της εκκίνησης συμπληρώνουν οι δύο Mercedes, με τον Lewis Hamilton να προηγείται του George Russell και τον ρυθμό αμφότερων να βρίσκεται πάνω από ένα δευτερόλεπτο μακριά από τον Verstappen, ενώ την πρώτη δεκάδα πλαισιώνουν ο έξοχος Yuki Tsunoda που πέτυχε να υπερκεράσει το εμπόδιο του Fernando Alonso. Αν αναλογιστούμε την συνολική εικόνα, ο Ισπανός μάλλον υπερέβαλε εαυτόν, λόγω της φθίνουσας πορείας της Aston Martin στους τελευταίους αγώνες.
Ο μεγάλος αγώνας στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου αναμένεται να ξεκινήσει στις 08:00 το πρωί της Κυριακής.
Αναλυτικά οι χρόνοι και η κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify