GP Ιαπωνίας – Race Preview – Εντός έδρας για την Honda, match point για Marquez

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα πλησιάζει προς το τέλος του, με τους αναβάτες και τις ομάδες του MotoGP να ταξιδεύουν στην Ανατολή και πιο συγκεκριμένα στο Twin Ring Motegi της Ιαπωνίας για τον 15ο γύρο της χρονιάς. Η Honda θα βρίσκεται στο «σπίτι» της, ενώ ο αναβάτης της, Marc Marquez, θα έχει την πρώτη του ευκαιρία ώστε να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον τίτλο.

Η πίστα στο Motegi είναι ιδιοκτησία της Honda, με τους Ιάπωνες να κατασκευάζουν την πίστα το 1997 και το 1999 να πραγματοποιούν τον πρώτο αγώνα Παγκοσμίου Πρωταθλήματος εκεί, με νικητή τον Kenny Roberts Jr πάνω στη Telefonica Movistar Suzuki του. Έκτοτε, πραγματοποιούνται Grand Prix στην εν λόγω πίστα κάθε χρόνο ως και τις μέρες μας, με το Motegi να αποτελεί το εθνικό GP για τους Ιάπωνες απ' το 2004 και έπειτα, ενώ τις προηγούμενες χρονιές ονομαζόταν Pacific Motorcycle Grand Prix, καθώς ως Ιαπωνικός Γύρος προσμετρούσε στο πρωτάθλημα το Grand Prix της Suzuka.

Ξεκινάμε και αυτό το Preview αναφερόμενοι πρώτα απ' όλους στον πρωτοπόρο του φετινού πρωταθλήματος, με τον Marc Marquez να είναι ο αναβάτης που όλοι θέλουν να κερδίσουν, σε μια πίστα που το «φορτίο» που έχει να σηκώσει στους ώμους του είναι ιδιαίτερα βαρύ. Ο λόγος διπλός: αρχικά, πρέπει ακόμη να έχει κατά νου τη διατήρηση της βαθμολογικής του υπεροχής σε υψηλά επίπεδα καθώς τίποτα δεν έχει τελειώσει ακόμη, και αν του δωθεί η ευκαιρία, να κλειδώσει τον τίτλο από αυτό το GP. Βέβαια, για να γίνει αυτό, ο Ισπανός θα πρέπει να κερδίσει τον αγώνα, με τον Valentino Rossi να μην πρέπει να συλλέξει παραπάνω από 2 βαθμούς.

Δεύτερον, κάτι που «βαραίνει» τον 23χρονο διεκδικητή του τίτλου είναι το γεγονός ότι θα αγωνιστεί μπροστά στα μάτια των αφεντικών του. Για τους Ιάπωνες είναι πολύ σημαντική αυτή η εντός έδρας νίκη, ενώ το παραμικρό λάθος ενός εκ των οδηγών τους θα πολλαπλασιαστεί αυτόματα προς το χειρότερο λόγω έδρας. Πάντως, η παράδοση του Marquez στο Motegi είναι αρκετά καλή, μιας και έχει καταφέρει να τερματίσει όσες φορές συμμετείχε εκεί. Δύο pole positions το 2010 στα 125cc και το 2011 στη Moto2 σε συνάθροιση με πέντε βάθρα σε επτά συνολικά συμμετοχές, μας δίνουν ένα αρκετά καλό νούμερο για τον Ισπανό, με το μόνο ίσως αρνητικό στοιχείο για τον τρεις φορές πρωταθλητή, να έιναι το ότι δεν έχει κατορθώσει ακόμη να κερδίσει στο Motegi οδηγώντας στη μεγάλη κατηγορία.

Για τον πολύπειρο Valentino Rossi, το Ιαπωνικό GP δεν αποτελεί ένα εκ των αγαπημένων του, με τον Ιταλό να έχει αγωνιστεί εκεί 17 φορές, με πέντε διαφορετικού τύπου μοτοσυκλέτες και τέσσερις διαφορετικούς κατασκευαστές. Ο Vale έχει ανέβει βέβαια 11 φορές στο βάθρο του Motegi κερδίζοντας μάλιστα τις δύο απ' αυτές, το 2001 με την δίχρονη Honda NSR 500 και το 2008 με την Yamaha M1 των 800cc. Ο 37χρονος αναβάτης της Movistar Yamaha έχει βάλει τη μοτοσυκλέτα του μόλις μια φορά στην 1η θέση του σχηματισμού εκκίνησης (2009), ενώ τα τελευταία δύο χρόνια εκκινεί απ' την 2η θέση.

Ωστόσο, και για την Yamaha ο αγώνας αυτός είναι πολύ σημαντικός, καθώς είναι και ο μοναδικός που πραγματοποιείται στην χώρα των «ninja». Έτσι,έχοντας αυτό κατά νου, ο Rossi θα ψάξει ένα καλό αποτέλεσμα, ενώ η επίτευξη μιας καλής θέσης στον αγώνα της Κυριακής θα σημάνει την παράταση για τη μαθηματική ανάδειξη του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Για τον Vale, ο αγώνας είναι μονόδρομος, καθώς αν θέλει να παραμείνει ζωντανός στο κυνήγι του τίτλου, θα πρέπει να «μαζέψει» βαθμούς απ' τον Marquez. Φυσικά, θα πρέπει να σκέφτεται και τον teammate του, Jorge Lorenzo, ο οποίος με 100 βαθμούς να περιμένουν να δοθούν, βρίσκεται μόλις 14 πίσω απ' τον Ιταλό.

O «καρχαρίας» Lorenzo έχει εξαιρετική παράδοση στην Ιαπωνία, μιας και μετρά τρεις νίκες εκεί (2009, 2013 και 2014), ενώ όλες τους είναι στη μεγάλη κατηγορία. Ο Jorge έχει και πέντε pole positions, μία το 2006 στα 250cc και τέσσερις στο MotoGP (2008,2012,2013 και 2015), ενώ έχει ανέβει συνολικά επτά φορές στο βάθρο των νικητών.

Για τον αναβάτη της Movistar Yamaha, τα πράγματα φαντάζουν ξεκάθαρα. Ο τίτλος έχει απομακρυνθεί εδώ και καιρό απ' το στόχαστρό του, με το μόνο που απομένει στην πραγματικότητα προς κατάκτηση για τον ίδιο να είναι η θέση του δευτεραθλητή για φέτος. Ο τίτλος μπορεί να μην έχει χαθεί ακόμη μαθηματικά για τον Ισπανό, αν όμως τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για τον Rossi που βρίσκεται 52 βαθμούς μακριά απ' την κορυφή του βαθμολογικού πίνακα, οι 66 του Lorenzo μοιάζουν σχεδόν αδύνατο να καλυφθούν. 

Ο Dani Pedrosa φαντάζει ως ένα εκ των φαβορί για την εντός έδρας νίκη της Honda, με τον Ισπανό να τα έχει πάει αρκετά καλά εκεί στο παρελθόν. Πέντε νίκες συμπεριλαμβανομένης και της περσινής σε συνολικά 10 εμφανίσεις στο βάθρο των νικητών, μας δίνουν μια αρκετά καλή εικόνα για τη δυναμική του βραχύσωμου Ισπανού στην Ιαπωνική πίστα. O Dani μάλιστα δεν είναι και ιδιαίτερα μακριά απ' το κυνήγι της 3ης θέσης στο πρωτάθλημα, όντας 27 βαθμούς μόλις πίσω απ' τον συμπατριώτη του, Jorge Lorenzo.

Για τους «κόκκινους» του Borgo Panigale, το Motegi φαντάζει ως το δεύτερο σπίτι τους, καθώς οι επιτυχίες των Ιταλών μέσα στην Ιαπωνική έδρα είναι αρκετές και… εντυπωσιακές. Οι Ducatisti έχουν κατακτήσει τέσσερις φορές την κορυφή του βάθρου (2005,2006 και 2007 – Loris Capirossi, 2010 – Casey Stoner), συμπεριλαμβανομένων και δύο pole position (2005,2006 – Loris Capirossi). Αυτά βέβαια έγιναν στο παρελθόν, με τους Ιταλούς να θέλουν να επιστρέψουν στα δυνατά αποτελέσματα και στις μέρες μας.

Η ομάδα της Suzuki έχει καλές μνήμες απ' τις δύο διαδοχικές νίκες του Kenny Roberts jr το 1999 και 2000, νίκες που τείνουν όμως να ξεθωριάσουν απ' το πέρασμα του χρόνου, καθώς οι γαλάζιες μοτοσυκλέτες έχουν πάρα πολλά χρόνια να ανέβουν στο βάθρο των νικητών.Φυσικά φέτος, ειδικά με τον Maverick Vinales για τελευταία χρονιά στις τάξεις τους, οι άνθρωποι του Hamamatsu θα θέλουν σίγουρα μια καλή εμφάνιση στα πάτρια εδάφη τους.

Για παράδοση είπαμε, για καιρό όμως όχι. Και μάλλον θα είναι αυτός που θα πει την τελευταία του κουβέντα, καθώς η μετεωρολογική υπηρεσία δίνει έντονη συννεφιά με θερμοκαρασίες κοντά στους 20°C.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Αρχίζει η εκτεταμένη χρήση μηνυμάτων στον πίνακα οργάνων των μοτοσυκλετών

Next Article

Το πρόγραμμα του Rally Ισπανίας

Related Posts