Ο Oscar Piastri αναδείχθηκε νικητής στο Grand Prix Ισπανίας, το οποίο έκρυβε συγκινήσεις, διαφορετικές στρατηγικές και ένα ανατρεπτικό φινάλε. Ολοκλήρωσε το 1-2 της McLaren ο Lando Norris, το βάθρο συμπλήρωσε ο Leclerc, ποινή για τον θολωμένο και τελικώς μόλις δέκατο Verstappen.
Σε ένα Grand Prix όπου ο υδράργυρος ακούμπησε ταβάνι —με 30°C στον αέρα και σχεδόν 50°C στην άσφαλτο— η δράση φούντωσε από την πρώτη κιόλας στροφή και δεν έσβησε ποτέ. Οι κερκίδες κατάμεστες, οι ομάδες οριακά ιδρωμένες, κι ένας Oscar Piastri αποφασισμένος να αφήσει τη δική του σφραγίδα στο φετινό πρωτάθλημα.
Απουσίαζαν από το grid οι Lance Stroll (τραυματίας) και Yuki Tsunoda, με τον Ιάπωνα να εκκινεί από το pitlane λόγω παραβίασης του parc fermé από τη Red Bull. Οι 18 εναπομείναντες οδηγοί, στη συντριπτική τους πλειοψηφία με μαλακή γόμα, βρέθηκαν αμέσως σε μια κούρσα με σαφείς ενδείξεις στρατηγικού πολέμου και φθοράς. Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Piastri δεν κοίταξε πίσω. Ο Norris πίεσε, ο Verstappen απάντησε, κι ο Russell βρέθηκε παγιδευμένος στην εσωτερική της πρώτης στροφής, χάνοντας απότομα έδαφος υπέρ των δύο Ferrari. Κερδισμένοι της εκκίνησης ο Charles Leclerc, που ανέβηκε πέμπτος, αλλά κυρίως ο Nico Hulkenberg, ο οποίος από τη 14η θέση βρέθηκε εντός βαθμών. Μόνο ατύχημα, η επαφή του Hulkenberg με τον Albon, που οδήγησε τον δεύτερο σε πρόωρη αλλαγή πτέρυγας. Ο Alonso, σαν να ήθελε να κάνει preview του δικού του ντοκιμαντέρ, πέρασε τον Hadjar από την εξωτερική στην τρίτη στροφή.
Ο Πιάστρι άνοιξε αμέσως διαφορά στην κορυφή. Ο Verstappen ένιωθε την ανάσα του Norris, ενώ ο Hamilton λειτουργούσε ως κινούμενος φραγμός στον Leclerc. Η Ferrari έδωσε εντολή αλλαγής θέσεων και στον 13ο γύρο, ο Norris προσπέρασε καθαρά τον Verstappen, ο οποίος δεν έφερε καμία αντίσταση — ίσως επειδή ήδη σχεδίαζε έναν αγώνα με τρία pitstops. O Hamilton ήταν ο πρώτος εκ των πρωτοπόρων που μπήκε στα pit στον 14ο γύρο, με τον Verstappen να τον ακολουθεί στον 15ο. Η μάχη στο midfield είχε φρεσκάδα και τριβές: οι Hulkenberg, Gasly, Lawson, Ocon ακολούθησαν επιθετικές στρατηγικές και αποζημιώθηκαν με προσπεράσματα. Ο Albon, σε ένα εφιαλτικό Σαββατοκύριακο, είχε δεύτερη επαφή —αυτή τη φορά με τον Bearman— και τελικά εγκατέλειψε. Οι McLaren κράτησαν την κλασική στρατηγική των δύο αλλαγών και μπήκαν πολύ αργότερα, με τον Verstappen εν τω μεταξύ να ηγείται.
Ο Hulkenberg ήταν ο ήρωας της μεσαίας τάξης, με εντυπωσιακή σταθερότητα και διαχείριση ελαστικών. Στον 30ό γύρο ο Verstappen έκανε τη δεύτερη στάση του και ακολούθησε ένα φρενήρες stint με συνεχόμενους ταχύτερους γύρους. Οι McLaren ωστόσο φάνηκαν να διαχειρίζονται με στρατηγικό μυαλό. Η επαφή Lawson–Bearman δεν είχε συνέπειες, αλλά η μάχη στην ουρά της δεκάδας για τον τελευταίο βαθμό ήταν χάρμα οφθαλμών. Στον 43ο γύρο ο Verstappen μπήκε για τρίτη και τελευταία φορά στα pit. Οι McLaren απάντησαν με double pitstop στους αμέσως επόμενους γύρους, με τον Norris να συναντά το χάος στην έξοδό του από τα pit, καθώς μπλέχτηκε στη μάχη Bearman–Lawson και παραλίγο να συγκρουστεί, μαζί με τον επερχόμενο Verstappen. Ο Bearman τιμωρήθηκε με 10 δευτερόλεπτα για την εμπλοκή του.
Στον 54ο γύρο, ο Kimi Antonelli εγκατέλειψε από την έβδομη θέση λόγω μηχανικού προβλήματος — και το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του. Όλοι μπήκαν για δωρεάν αλλαγές ελαστικών. Ο μόνος που δεν είχε φρέσκο μαλακό σετ ήταν ο Verstappen, ο οποίος αναγκάστηκε να βάλει τη σκληρή γόμα.
Η επανεκκίνηση έγινε στον 60ό γύρο και έφερε χάος. Ο Verstappen παραλίγο να χάσει τον έλεγχο, ο Leclerc προσπάθησε να τον περάσει στην ευθεία, υπήρξε μικρή επαφή, και στη στροφή 1 ο Russell ακούμπησε με τον Ολλανδό, ο οποίος αναγκάστηκε να συνεχίσει από την έξοδο διαφυγής. Η κατάταξη ανακατεύτηκε, ο Hulkenberg κέρδισε δύο θέσεις, ο Hamilton έχασε έδαφος, και ο Verstappen βρέθηκε περικυκλωμένος.
Ο Verstappen, εκτός εαυτού, αγνόησε την εντολή της ομάδας του να παραδώσει τη θέση στον Russell και αντίθετα τον χτύπησε σκόπιμα. Η κίνηση αυτή του στοίχισε: 10 δευτερόλεπτα ποινή και… το κύρος του. Τερμάτισε μόλις 10ος.
Ο Piastri πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού, στην πέμπτη του φετινή νίκη και έβδομη συνολικά, αυξάνοντας το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα. Ο Norris ολοκλήρωσε το 1–2 της McLaren, με τον Leclerc τρίτο στο τρίτο του φετινό βάθρο. Ο Russell κατέκτησε μια τέταρτη θέση, με ζημιές στο μονοθέσιο της Mercedes.
Ο Hulk έκανε το θαύμα του και πήρε την πέμπτη θέση —το καλύτερο αποτέλεσμα της Sauber εδώ και χρόνια— μπροστά από τον Hamilton, που περιορίστηκε στην έκτη θέση. Ο Hadjar ήταν έβδομος, συνεχίζοντας τις εντυπωσιακές εμφανίσεις, ο Gasly όγδοος, κι ο Alonso μπήκε στους βαθμούς για πρώτη φορά φέτος με την ένατη θέση. Δέκατος και καταϊδρωμένος ο Verstappen, με έναν αγώνα που θα στοιχειώνει τις σχέσεις του εντός και εκτός Red Bull.
Ο Lawson έμεινε εκτός δεκάδας, ενώ ο Bortoletto, παρά τη θετική του εικόνα, την πλήρωσε με κακό timing του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ένας αγώνας που τα είχε όλα: θερμοκρασία, ένταση, τρέλα — και έναν Max, που αντί να λιοπυριάζει τον ανταγωνισμό, κάηκε από την ίδια του τη φωτιά.
Η κατάταξη του αγώνα του GP Ισπανίας:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify
