Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής στο GP Ισπανίας, στην τέταρτη φετινή του νίκη, με τον Sergio Perez να σφραγίζει το 1-2 για την Red Bull. Το βάθρο συμπλήρωσε ο εξαιρετικός George Russell, έλιωσε σαν παγωτό στην ζέστη η Ferrari.
O αγώνας που διαδραματίστηκε σε συνθήκες καύσωνα, με 37 βαθμούς στον αέρα και 50 στην άσφαλτο, περιλάμβανε ανατροπές και δράματα, με μεγάλο νικητή τον Max Verstappen, που εκτός από την νίκη, πήρε και τα ηνία της βαθμολογίας του πρωταθλήματος των οδηγών.
Για να συμβεί όμως αυτό έπρεπε να εγκαταλείψει ο έτερος πρωταγωνιστής της φετινής σεζόν, Charles Leclerc, από μηχανική βλάβη ενώ μάλιστα προηγούταν με άνεση της κούρσας. Με την σειρά της η Red Bull υποσκέλισε την Ferrari στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, σε μια ονειρεμένη μέρα για τους Ταύρους.
Οι δύο τους έφυγαν πολύ καλά στην εκκίνηση, διατηρώντας τις θέσεις τους, με τον Leclerc να διαχειρίζεται το προβάδισμα του στην κορυφή. Ο Verstappen ενόσω ακολουθούσε έκανε λάθος στην τέταρτη στροφή της πίστας, χάνοντας τον έλεγχο του μονοθεσίου του και δύο θέσεις στην κατάταξη, πέφτοντας στην τέταρτη θέση πίσω από τους George Russell και Sergio Perez.
Κι αν ο ομόσταβλος του του παραχώρησε την θέση του, κάτι τέτοιο δεν συνέβη με τον Russell, ο οποίος έδωσε ρεσιτάλ αμυντικής οδήγησης, καταφέρνοντας να διατηρήσει πίσω του τον παγκόσμιο πρωταθλητή, μέχρι περίπου τα μισά του αγώνα.
Στο σημείο εκείνο, τον 27ο γύρο πιο συγκεκριμένα, ο Leclerc που έκανε παρέλαση στο Montmelo, είδε τον κινητήρα της Ferrari του να παραδίδει πνεύμα, γεγονός που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει, σε μια καταστροφική στιγμή για τον Μονεγάσκο και την ομάδα του. Το πλήγμα είναι ακόμα μεγαλύτερο αν αναλογιστούμε την απώλεια του προβαδίσματος των Ιταλών σε οδηγούς και κατασκευαστές.
Πίσω στον αγώνα, ο Verstappen μετά την δεύτερη του στάση στον 28ο γύρο, μπόρεσε να επανακάμψει, μετά και τα ζητήματα με το DRS του, το οποίο δυσλειτουργούσε για μεγάλο μέρος του αγώνα.
Τα φρέσκα ελαστικά που είχε στην διάθεση του τον βοήθησαν να ακολουθήσει έναν καταιγιστικό ρυθμό, που τον έφερε στην πρωτοπορία, μετά και τις στάσεις των Perez και Russell. Γενικότερα, η ζέστη δυσχέρανε το έργο όλων, μιας και έγιναν τρία pitstop για αλλαγή ελαστικών, σε ένα σκηνικό που ομολογουμένως είχαμε αρκετά χρόνια να παρακολουθήσουμε.
Aπό εκεί και πέρα ο Verstappen λοιπόν δεν προβληματίστηκε ιδιαίτερα, με τον Perez να του παραχωρεί για άλλη μια φορά την θέση του στον 49ο γύρο, μετά την τελευταία αλλαγή του παγκόσμιου πρωταθλητή.
Ο Ολλανδός παρέλασε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, ακολουθούμενος από τον έτερο οδηγό της Red Bull, σε άλλον έναν σταθερό αγώνα για τον Perez. Ήταν εκεί όταν έπρεπε και λειτούργησε με βάση τα θέλω της ομάδας του, παρά το ότι δυσαρεστήθηκε στην δεύτερη εναλλαγή θέσεων με τον ομόσταβλο του. Τρίτη θέση για τον οδηγό που εντυπωσίασε περισσότερο από κάθε άλλον, τον George Russell, που έδωσε την κορυφαία του παράσταση στον ίσως καλύτερο του αγώνα από την είσοδο του στο άθλημα.
Δεν είναι μόνο το βάθρο, που διατήρησε αναλλοίωτο το σερί τερματισμών του στην πεντάδα φέτος, όσο και ο εκπληκτικός τρόπος με τον οποίο κρατήθηκε μπροστά από τον Verstappen, μετά από μια κίνηση του Ολλανδού στην πρώτη στροφή της πίστας, στον 24ο γύρο από την εξωτερική μάλιστα.
Στην τέταρτη θέση ο Carlos Sainz, σε έναν απογοητευτικό αγώνα για τον τοπικό ήρωα. Έκανε κάκιστη εκκίνηση χάνοντας τρεις θέσεις, ενώ ήταν εκείνος που πριν την Red Bull, έχασε τον έλεγχο της F1-75 του στην τέταρτη στροφή της πίστας. Η έξοδος αυτή τον έριξε αρκετά πίσω και με δεδομένες τις δυσκολίες του αγώνα επανήλθε σταδιακά στις πρώτες θέσεις.
Πιθανότατα δεν είχε τερματίσει τέταρτος, αν ο Lewis Hamilton δεν αντιμετώπιζε ζήτημα με το μονοθέσιο του, στους δύο τελευταίους γύρους του αγώνα-ομοίως με τον teammate του- κάτι που τον οδήγησε να παραδώσει την θέση του στον Sainz. Ήταν ένας αγώνας που ο εφτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής θύμισε τον πραγματικό του εαυτό.
Είχε σύγκρουση με τον Κevin Magnussen στην εκκίνηση, κάτι που οδήγησε αμφότερους στα pit για επισκευές και τους έριξε στην ουρά της κατάταξης. Κι αν ο Hamilton ζήτησε από την ομάδα του να αποσυρθεί ώστε να μην διακινδυνεύσουν φθορές στην W13 του, ο ρυθμός αγώνα και η ικανότητα του να διατηρήσει τα ελαστικά του, τον έφεραν πέμπτο στον τερματισμό.
Εξαιρετικός ήταν ο Valtteri Bottas για άλλη μια φορά φέτος, παίρνοντας την καρό σημαία στην έκτη θέση, σε έναν αγώνα όπου κατά διαστήματα είχε τον ρυθμό να διατηρήσει πίσω του, τους επανακάμψαντες Hamilton και Sainz, κερδίζοντας και πολύτιμους βαθμούς. Σημαντική εξέλιξη για την Alfa Romeo, μιας και ο Guanyu Zhou ήταν ο δεύτερος οδηγός που δεν κατάφερε να τερματίσει στον καύσωνα της Βαρκελώνης. Την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Esteban Ocon, Lando Norris, Fernando Alonso και Yuki Tsunoda.
O Alonso πραγματοποίησε την κορυφαία του κούρσα φέτος, δεδομένου ότι εκκίνησε τελευταίος έπειτα από την ποινή θέσεων που δέχτηκε για την αλλαγή της μονάδας ισχύος του. Απογοήτευσαν οι Aston Martin, παρά τον ντόρο που προκλήθηκε από το αναβαθμισμένο μονοθέσιο που παρουσίασαν στην Ισπανία, ενώ ο Mick Schumacher αν και βρισκόταν εντός βαθμών λίγο πριν το τέλος, κατρακύλησε στην 14η θέση, λόγω του πλεονεκτήματος που έδωσαν τα πιο φρέσκα ελαστικά που τοποθέτησαν οι γύρω του λίγο πριν το φινάλε.
O Pierre Gasly δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων και δύο πόντους στην licence του για μια σύγκρουση που είχε με τον Lance Stroll στην πρώτη στροφή της πίστας. Επόμενος αγώνας στο καλεντάρι, το θρυλικό GP του Μονακό το ερχόμενο τριήμερο 27-29 Μαΐου, με την δράση για πρώτη φορά από φέτος να ξεκινά την Παρασκευή αντί της Πέμπτης.
Αναλυτικά η κατάταξη του GP Iσπανίας:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify