O Max Verstappen ήταν ο θριαμβευτής του Ιταλικού GP, με τον παγκόσμιο πρωταθλητή να φτάνει ακόμα πιο κοντά στην μαθηματική κατάκτηση του φετινού τίτλου. Το βάθρο συμπλήρωσαν, ο πικραμένος Charles Leclerc και ο George Russell.
Δεν χωρά αμφιβολία πλέον ότι ο Max Verstappen είναι την δεδομένη χρονική στιγμή ο απόλυτος κυρίαρχος του πρωταθλήματος της F1. O Oλλανδός για ακόμη μια φορά ήταν εξαίσιος και κατέκτησε άνετα εν τέλει την νίκη στην Monza. Παρά το γεγονός ότι εκκίνησε από την έβδομη θέση, δεν προβληματίστηκε ιδιαίτερα, καθώς μετά από την καλή του εκκίνηση κατάφερε στο τέλος του πρώτου γύρου να βρίσκεται ήδη τρίτος.
Από εκεί και έπειτα με συνοπτικές διαδικασίες προσπέρασε τον George Russell για την δεύτερη θέση και πλέον βρέθηκε στο κυνήγι του πρωτοπόρου Charles Leclerc. Η εγκατάλειψη του Sebastian Vettel από κινητήρα στον 12ο γύρο, έφερε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και στην Ferrari επέλεξαν να βάλουν νωρίτερα τον Μονεγάσκο στα pit, ώστε να ξεφορτωθεί την μαλακή γόμα(C4) με την οποία άρχισε τον αγώνα.
Ο Verstappen επιδεικνύοντας τις οδηγικές του αρετές, κατάφερε να διαχειριστεί άψογα τα δικά του ελαστικά, καθώς και εκείνος εκκίνησε με την μαλακή γόμα, φτάνοντας στον 26ο γύρο ώστε να πραγματοποιήσει την δική του επίσκεψη στα pit. Ουσιαστικά με τον τρόπο αυτό πέταξε το μπαλάκι στην πλευρά της Ferrari, δεδομένου ότι ο Leclerc παρά το ότι κατάφερε να ανακτήσει την πρωτιά, έπρεπε πλέον να αμυνθεί απέναντι στην Red Bull που διέθετε πολύ πιο φρέσκα ελαστικά.
Η επιλογή αυτή δεν δούλεψε, ο Leclerc ξαναμπήκε στα pit ώστε να ξεφορτωθεί την μέση γόμα(C3) και να επιστρέψει στην μαλακή, ώστε να διεκδικήσει τις πιθανότητες του για νίκη. Αυτό δεν συνέβη ποτέ, ο Verstappen διαχειρίστηκε μαεστρικά την κατάσταση και έφτασε άνετα στην νίκη.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε στην πίστα, εξαιτίας της εγκατάλειψης του Daniel Ricciardo, με πέντε γύρους να απομένουν, ενδεχομένως να προκάλεσε καρδιοχτύπια στο στρατόπεδο της Red Bull, εντούτοις ο αγώνας ολοκληρώθηκε πίσω από αυτό, δίχως να υπάρξει επιστροφή στην δράση, με αντιδράσεις από την πλευρά της Scuderia και φυσικά των Tifosi στις εξέδρες.
Ο Verstappen πέτυχε την πέμπτη του διαδοχική νίκη, ενδέκατη συνολικά φέτος σε 17 αγώνες και ενδεχομένως στους επόμενους δύο αγώνες να κλειδώσει και μαθηματικά το δεύτερο συνεχόμενο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του. Αξίζει να επισημανθεί ότι ο Oλλανδός μέχρι και το φετινό αγώνα στην Monza, δεν είχε καταφέρει να τερματίσει ψηλότερα από την πέμπτη θέση.
Ο Charles Leclerc έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε, ωστόσο αποδείχθηκε ότι το ρίσκο της ομάδας του δεν απέδωσε καρπούς, μιας και τον έφερε σε θέση κυνηγού, με τις πιθανότητες σε βάρος του. Παρά την καλή του εκκίνηση και γενικότερα τον σταθερό αγώνα που έκανε, δεν είχε την ταχύτητα ώστε να απειλήσει τον μεγάλο του αντίπαλο. Άλλωστε δεν υπήρχε τόσο μεγάλο χάσμα απόδοσης ανάμεσα σε Red Bull και Ferrari, ώστε να δύναται να καλύψει την διαφορά από την πρωτιά, μετά την δεύτερη του στάση στα pit.
Tο βάθρο συμπλήρωσε ο George Russell, ο πιο συνεπής οδηγός του φετινού πρωταθλήματος, μετά τον Verstappen, που καταφέρνει να τερματίζει σταθερά εντός πεντάδας, σε όλες τις περιπτώσεις φέτος, πλην Silverstone. Το γεγονός αυτό τον φέρνει σε θέση βολής βαθμολογικά από τους Leclerc και Perez, για την δεύτερη θέση στην βαθμολογία των οδηγών, με καλές πιθανότητες αν αναλογιστούμε την σταθερότητα του.
Εξαιρετική εμφάνιση από τους Carlos Sainz και Lewis Hamilton στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα, με τους δύο τους να έχουν εκκινήσει από την 18η και 19η θέση αντίστοιχα. Αμφότεροι πραγματοποίησαν πολλά προσπεράσματα, ίσως και τα πιο εντυπωσιακά του αγώνα, ο Ισπανός στο σικέιν Roggia απέναντι στον Sergio Perez στον 33ο γύρο και ο Ηamilton μερικούς γύρους αργότερα με διπλή κίνηση στην Curva Grande στους Norris και Τsunoda.
O Sergio Perez ολοκλήρωσε τον αγώνα στην έκτη θέση, ο Μεξικανός αν και πλεονεκτούσε σε σύγκριση με τους προπορευόμενους, στον τερματισμό, οδηγούς, στην εκκίνηση, εντούτοις ακολούθησε εντελώς διαφορετική στρατηγική, κάνοντας την πρώτη του στάση αρκετά νωρίς και βάζοντας τα σκληρά ελαστικά(C2). Στην πορεία δεν είχε την δυνατότητα να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από τον ταχύτερο γύρο του αγώνα που πέτυχε, στα τελευταία του στάδια, σε μια ακόμα στρατηγική κίνηση της Red Bull.
Έβδομη θέση για τον Lando Norris που έσωσε την ημέρα για την McLaren, μετά και την εγκατάλειψη του Ricciardo, αν και ο Βρετανός έκανε την χειρότερη εκκίνηση από κάθε άλλον οδηγό, πέφτοντας από την τρίτη στην όγδοη θέση, ο Pierre Gasly τερμάτισε όγδοος σε έναν αγώνα που ο Γάλλος οδηγός έβλεπε την πλάτη του Αυστραλού πιλότου της ομάδας από το Woking, δίχως να έχει απάντηση ή και την δυνατότητα για κάτι καλύτερο.
Ήρωας της ημέρας και άξιος πολλών συγχαρητηρίων ο Nyck DeVries που τερμάτισε τον αγώνα στην ένατη θέση, κατακτώντας τους πρώτους του βαθμούς στην παρθενική του συμμετοχή στην F1. Ένα απίθανο κατόρθωμα από την πλευρά του 27χρονου Ολλανδού, που με το συγκεκριμένο αποτέλεσμα, ενδεχομένως να κλειδώνει την παρουσία του στην Williams εν όψει του 2023. Την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Guanyu Zhou με την Αlfa Romeo, που κατέκτησε βαθμούς έπειτα από ανομβρία έξι αγώνων.
Απογοήτευσαν οι Alpine, με τον Fernando Alonso να εγκαταλείπει λόγω μηχανικής βλάβης και τον Εsteban Ocon να τερματίζει εκτός βαθμών στην 11η θέση, καθώς και οι δύο Aston Martin που δεν είδαν την καρό σημαία.
Eπόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1, το GP Σιγκαπούρης, στην πολυαναμενόμενη επιστροφή του αγώνα στο καλεντάρι, έπειτα από τρία χρόνια, το τριήμερο 30 Σεπτεμβρίου-2 Οκτωβρίου.
Αναλυτικά η κατάταξη του Ιταλικού GP:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify