Σε έναν από τους πιο ανατρεπτικούς αγώνες της φετινής σεζόν, ο Daniel Ricciardo αναδείχθηκε νικητής του Iταλικού GP, σε μια ιστορική στιγμή για τον ίδιο και την ομάδα της McLaren. Τον ακολούθησε ο Lando Norris στο 1-2 των Βρετανών, με τρίτο τον εξαιρετικό Valtteri Bottas. Τρομακτική σύγκρουση για Verstappen-Hamilton!
Ξεκινώντας από την αρχή, οι καιρικές συνθήκες στον ναό της ταχύτητας ήταν εξαιρετικές, με ηλιοφάνεια και ιδανική θερμοκρασία. Εκτός του Valtteri Bottas, που εκκίνησε τον αγώνα από την τελευταία θέση, λόγω αλλαγής κινητήρα, ο Pierre Gasly αναγκάστηκε να ξεκινήσει την προσπάθεια του από το pitlane. Οι μηχανικοί της Alpha Tauri έπρεπε να αλλάξουν το set-up, τον κινητήρα και το κιβώτιο του Γάλλου, μετά την σύγκρουση του, στον πρώτο γύρο του χθεσινού αγώνα sprint. Στον αναγνωριστικό του γύρο μάλιστα ανέφερε πρόβλημα με το πεντάλ του γκαζιού, το οποίο λόγω της εκκίνησης από τα pit, διορθώθηκε.
Το απρόοπτο της τελευταίας στιγμής ήταν ο ομόσταβλος του Gasly, Yuki Tsunoda, που είδε την AT02 να αντιμετωπίζει αντίστοιχο πρόβλημα και προληπτικά οι μηχανικοί του τον κάλεσαν στα pit για ελέγχους. Τελικά φάνηκε ότι ο Ιάπωνας αντιμετώπιζε ακόμα πιο σύνθετο πρόβλημα και δεν μπόρεσε να εκκινήσει ποτέ τον αγώνα. Εντύπωση προκάλεσε η επιλογή του Lewis Hamilton να εκκινήσει τον αγώνα με την πιο σκληρή γόμα της Pirelli την C2, ενώ αντίστοιχα έπραξε και ο teammate του.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Daniel Ricciardo έφυγε εξαιρετικά και πέρασε από τα πρώτα μέτρα τον Max Verstappen, με τον Hamilton να προσπερνά τον Lando Norris, στα φρένα της πρώτης στροφής. Εν συνεχεία ο Βρετανός επιχείρησε να κάνει κίνηση έναντι του Verstappen στην είσοδο του δεύτερου chicane, ωστόσο έχασε την γραμμή του και μία θέση από τον Norris. Πίσω τους, η εξαιρετική εκκίνηση του Antonio Giovinazzi πήγε στράφι μετά την επαφή του με τον Carlos Sainz, η οποία τον έστειλε στις μπαριέρες. Ο Ιταλός μπόρεσε να συνεχίσει τον αγώνα, ενώ είχαμε και καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας προσωρινά. Η μέρα αποδείχθηκε καταστροφική για την Alpha Tauri, με τον Gasly να αναγκάζεται να εγκαταλείψει τον πέμπτο γύρο, λόγω προβλήματος στην μπροστινή ανάρτηση.
Ο Ricciardo άρχισε να νιώθει όλο και πιο έντονα την πίεση του Verstappen, ενώ ο Norris κατάφερνε να κρατήσει πίσω του τον Hamilton, εκμεταλλευόμενοι αμφότεροι την υψηλή τελική ταχύτητα της McLaren. Στις πιο πίσω θέσεις ο Bottas είχε φτάσει στην 13η θέση έπειτα από οκτώ γύρους και συνέχιζε την αναρρίχηση του στην κατάταξη. Ο Antonio Giovinazzi τιμωρήθηκε με ποινή πέντε δευτερολέπτων, λόγω του τρόπου με τον οποίο έκοψε το chicane στον πρώτο γύρο και συγκρούστηκε με τον Sainz. Ο Ισπανός παράλληλα είχε μια όμορφη μάχη με τον Sergio Perez για την έκτη θέση, με τον Μεξικανό να αναδεικνύεται νικητής.
Ο Bottas βρέθηκε στην βαθμολογούμενη δεκάδα, στον 13ο γύρο, μετά από διαδοχικά προσπεράσματα στους Vettel, Ocon και Latifi και συνέχιζε να πιέζει. Ο Charles Leclerc πλησίαζε το δίδυμο των Norris-Hamilton σταδιακά, ενώ στα φρένα της K4 είχαμε επαφή ανάμεσα στους Ocon και Vettel, με τον Γάλλο να στριμώχνει την Aston Martin, σε ένα συμβάν για το οποίο τιμωρήθηκε με ποινή πέντε δευτερολέπτων από τους αγωνοδίκες. Οι δύο πρωτοπόροι άρχισαν να παραπονούνται στην επικοινωνία με τις ομάδες τους, σχετικά με την φθορά των ελαστικών τους, με τον Verstappen να έχει μάλιστα μια μικρή έξοδο στην πρώτη στροφή της πίστας.
Στον 22ο γύρο του αγώνα, ο Ricciardo ήταν ο πρώτος οδηγός που μπήκε για αλλαγή ελαστικών, τοποθετώντας την σκληρή γόμα της Pirelli(C2). Στον αμέσως επόμενο γύρο η Red Bull επιχείρησε να απαντήσει στην McLaren, όμως το pit-stop του Verstappen ήταν καταστροφικό, με τον Ολλανδό να μένει ακινητοποιημένος για πάνω από δέκα δευτερόλεπτα, χάνοντας σημαντικό έδαφος. Ο Hamilton παράλληλα κατάφερε να προσπεράσει τον Lando Norris, από την εξωτερική της K4. Ο Norris μπήκε αμέσως μετά για την δική του αλλαγή, βγαίνοντας μπροστά από τον Verstappen.
Στον 26ο γύρο έγινε το καθοριστικό συμβάν στην εξέλιξη του αγώνα. Αμέσως μετά την αλλαγή ελαστικών του, ο Lewis Hamilton βρέθηκε πλάι πλάι με τον Max Verstappen στην πρώτη στροφή της πίστας, ο Ολλανδός επιχείρησε να περάσει από την εσωτερική, ωστόσο υπήρξε σύγκρουση, με την Red Bull να ανεβαίνει πάνω στην Mercedes του Βρετανού και τους δύο τους να εγκαταλείπουν άμεσα τον αγώνα, σε μία πολύ επικίνδυνη επαφή. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα, δίνοντας την ευκαιρία στους οδηγούς που δεν είχαν αλλάξει ελαστικά, να κάνουν τις αλλαγές τους. Με τον τρόπο αυτό ο Charles Leclerc βρέθηκε δεύτερος, καταφέρνοντας να υποσκελίσει τον Norris.
Έπειτα από έξι γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, η δράση συνεχίστηκε με τον Νοrris να επιτίθεται άμεσα στον Leclerc και να τον περνάει εντυπωσιακά στην εσωτερική της Curva Grande. Αμέσως μετά ο Valtteri Bottas έκαμψε την αντίσταση του Carlos Sainz, ενώ ο Perez πέρασε στο δεύτερο chicane τον Leclerc, πατώντας ωστόσο εκτός πίστας. Στην ίδια στροφή οι δύο Haas είχαν επαφή με τον Mazepin να στριφογυρνάει τον Mick Schumacher, με τον Γερμανό να συνεχίζει. Ο Bottas πίεσε ασφυκτικά τον Charles Leclerc και έπειτα από μια έντονη μάχη δύο γύρων, ο Μονεγάσκος υπέκυψε.
Η μάχη στην κορυφή άρχισε να κλιμακώνεται με τους Ricciardo, Norris, Perez και Bottas να σχηματίζουν ένα τρενάκι μονοθέσιων με ανοιχτό το DRS. Ο Φινλανδός οδηγός της Mercedes έδειχνε να έχει τον ταχύτερο ρυθμό από την τετράδα αυτή, με τον Perez να δέχεται και εκείνος ποινή πέντε δευτερολέπτων, μιας και δεν παρέδωσε ποτέ την θέση του στον Leclerc, στο συμβάν της επανεκκίνησης. Ίδια ποινή έλαβε και ο Mazepin ως υπαίτιος για την σύγκρουση με τον teammate του. Ο Norris διαμαρτυρόταν στην ομάδα του, σχετικά με την ταχύτητα του έναντι του Ricciardo, με την ομάδα του εντούτοις να του ζητά να διατηρήσει τον ρυθμό και την θέση του.
Στις πιο πίσω θέσεις ο George Russell σκαρφάλωσε στην ένατη θέση, αρπάζοντας την ευκαιρία που του δόθηκε από τα συμβάντα που έλαβαν χώρα μπροστά του και διατηρούσε πίσω του την Alpine του Ocon. Με δέκα γύρους να απομένουν ο Bottas έκανε την προσπάθεια του να περάσει τον Perez στην εσωτερική της K4, με τον Μεξικανό να έχει όμως καλύτερη έξοδο από το chicane και να διατηρεί την τρίτη θέση. Ο Μazepin αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω μηχανικού προβλήματος, με τους αγωνοδίκες να επιβάλλουν προσωρινά εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Η McLaren συνέχιζε να ζητάει από τον Norris να μην επιχειρήσει κάποια κίνηση έναντι του ομόσταβλου του.
Μπαίνοντας στους πέντε τελευταίους γύρους ο Perez έδειχνε να χάνει την επαφή του με τους δύο πρωτοπόρους, ενώ ο Bottas δεν έδειχνε να έχει τον τρόπο να προσπεράσει την Red Bull παρά το γεγονός ότι πλησίαζε σε απόσταση βολής τον Μεξικανό. Η κατάσταση δεν άλλαξε και έτσι ο Daniel Ricciardo κατέκτησε μια ιστορική νίκη, την πρώτη προσωπική του μετά το GP του Μονακό το 2018 και την πρώτη για την McLaren μετά το GP Βραζιλίας το 2012 ή αλλιώς 3213 ημέρες. Ο Lando Norris συμπλήρωσε το απίθανο 1-2 για την Βρετανική ομάδα, η οποία είδε για πρώτη φορά lockout στην κατάταξη, μετά το GP Καναδά το 2010!
Στην τρίτη θέση και το τελευταίο σκαλοπάτι του βάθρου βρέθηκε ο Valtteri Bottas, στην καλύτερη του φετινή εμφάνιση, με δεδομένο ότι εκκίνησε τον αγώνα από την τελευταία θέση. Στην τέταρτη βρέθηκε ο Charles Leclerc, πέμπτος μετά την ποινή που δέχθηκε, o Sergio Perez και έκτος ο Carlos Sainz με την έτερη Ferrari. Tην δεκάδα συμπλήρωσαν οι Lance Stroll, Fernando Alonso, o φανταστικός George Russell σε άλλη μια βαθμολόγηση για την ομάδα της Williams, ενώ στην τελευταία βαθμολογούμενη θέση τερμάτισε ο Esteban Ocon.
H εγκατάλειψη των δύο πρωτοπόρων του πρωταθλήματος, είχε ως αποτέλεσμα να μην μεταβληθούν τα δεδομένα στην βαθμολογία του πρωταθλήματος των οδηγών, με τον Verstappen να παραμένει έξι βαθμούς μπροστά από Lewis Hamilton. Στους κατασκευαστές εντούτοις, η McLaren με το 1-2 κατάφερε να υπερκεράσει την Ferrari στην τρίτη θέση, αποκτώντας και πάλι το προβάδισμα.
Eπόμενη στάση του παγκοσμίου πρωταθλήματος, ο αγώνας στο Sochi, 24 με 26 Σεπτεμβρίου
Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα:
An incredible race 😮
A day to remember for @McLarenF1 😃#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/bBSFf12SpI
— Formula 1 (@F1) September 12, 2021
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify