O Valtteri Bottas ήταν ο ταχύτερος οδηγός στις κατατακτήριες δοκιμές εν όψει του αγώνα sprint του GP Ιταλίας. Τον ακολούθησε ο Lewis Hamilton, στο 1-2 των Mercedes. Προβληματισμός για Verstappen, εντυπωσιακές οι McLaren.
Oι καιρικές συνθήκες στον ναό της ταχύτητας παρέμειναν καλές, παρά την συννεφιά, με 25 βαθμούς κελσίου στον αέρα και 33 βαθμούς στο οδόστρωμα. Η προχωρημένη ώρα έναρξης των κατατακτήριων δοκιμών και ο μουντός καιρός, δημιούργησε προβληματισμό ως προς την ορατότητα των οδηγών στην πίστα, ειδικότερα προς το τέλος της διαδικασίας, χωρίς να προκύπτουν εντούτοις ιδιαίτερα ζητήματα.
Q1
Oι οδηγοί βγήκαν σταδιακά στην πίστα, αποζητώντας έναν συνδυασμό ελεύθερης πίστας από πλευράς κίνησης και παράλληλα ιδανικές συνθήκες slipstream στις ευθείες για μεγιστοποίηση της τελικής ταχύτητας. Οι δύο Mercedes ήταν άμεσα ταχύτερες από τον ανταγωνισμό, από τα πρώτα κιόλας λεπτά, ενώ οι δύο Ferrari βρέθηκαν αρκετά πίσω, αντιμετωπίζοντας προβλήματα. Το κυκλοφοριακό αναμενόμενα προκάλεσε τις διαμαρτυρίες αρκετών οδηγών, με πολλά μονοθέσια να συνωστίζονται στην αγωνιστική γραμμή, καθυστερώντας τους ταχύτερους οδηγούς, με διάφορα συμβάντα να λαμβάνονται υπόψη από τους αγωνοδίκες. Στην λήξη της διαδικασίας, έμειναν εκτός συνέχειας ο Nicholas Latifi, o Yuki Tsunoda του οποίου ο ταχύτερος γύρος σβήστηκε λόγω παράβασης των ορίων της πίστας στην τελευταία στροφή, ο Mick Schumacher, o Robert Kubica και ο Nikita Mazepin.
Q2
Η τάξη πραγμάτων δεν άλλαξε με τις δύο Mercedes να δείχνουν αρκετά ταχύτερες έναντι των Red Bull, με διαφορές της τάξης του μισού δευτερολέπτου. Ο Charles Leclerc συνέχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα με το λογισμικό της SF21, με την Ferrari να τον καλεί στα pit, ενώ μέχρι εκείνη την στιγμή είχε γράψει χρόνο που τον έφερνε προσωρινά στο Q3. Η κίνηση εντός της πίστας συνέχιζε να προβληματίζει τους οδηγούς, ειδικότερα από την στιγμή που όλοι επέλεξαν να βρεθούν στην πίστα σχεδόν συντονισμένα για τους ταχύτερους τους γύρους. Ο συνωστισμός στο pitlane παραλίγο να επιφέρει τραυματισμoύς σε μηχανικούς της Aston Martin και της Alpine, οι οποίοι παραλίγο να χτυπηθούν από τα μονοθέσια που έβγαιναν στην πίστα, σε ένα συμβάν που τέθηκε υπό διερεύνηση. Ο Lando Norris έγραψε ένα εντυπωσιακό πέρασμα, στην λήξη του χρόνου, βρισκόμενος πολύ κοντά στις δύο Mercedes, με τις Ferrari να προκρίνονται οριακά στο Q3. Εκτός διαδικασίας έμειναν οι δύο Aston Martin των Vettel, Stroll, οι δύο Alpine των Alonso, Ocon και ο George Russell.
Q3
Τα δίδυμα των Μercedes, Red Bull, Ferrari και McLaren βγήκαν μαζί στην πίστα, ώστε να εκμεταλλευτούν το slipstream και να αποφύγουν την περιττή κίνηση. O Hamilton πήρε και πάλι το προβάδισμα, ωστόσο ο Verstappen και ο εκπληκτικός Norris βρέθηκαν 17 και 65 χιλιοστά του δευτερολέπτου αντίστοιχα πίσω του, κλιμακώνοντας την αγωνία εν όψει των τελευταίων περασμάτων των οδηγών. O Valtteri Bottas έκανε έναν απίθανο γύρο στην εκπνοή και κατέκτησε την πρωτιά μέσα από τα χέρια του ομόσταβλου του, Lewis Hamilton, με τον Max Verstappen να μην καταφέρνει να βελτιώσει τον χρόνο του και να μένει στην τρίτη θέση. Τέταρτη θέση για τον Lando Norris, με τον Ricciardo να επιβεβαιώνει την ταχύτητα της McLaren στην Ιταλία με την πέμπτη θέση του. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Gasly, Sainz, Leclerc, Perez και ο Antonio Giovinazzi.
H δράση στην Μonza συνεχίζεται αύριο στη 13:00 ώρα Ελλάδας με το FP2, και βέβαια τον αγώνα sprint στις 17:30
Αναλυτικά η κατάταξη:
Take a bow, @ValtteriBottas 👏#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/K8CHDfYUqv
— Formula 1 (@F1) September 10, 2021
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify