Ο Maverick Vinales με τη Suzuki ήταν ο κορυφαίος αναβάτης στις FP3, με τον Ισπανό να προσαρμόζεται καλύτερα στη νέα δομή της πίστας που άλλαξε μόλις χθες, λόγω του δυστυχήματος του Luis Salom της Moto2.
Οι προγραμματισμένες πρωϊνές δοκιμές για την μεγάλη κατηγορία πραγματοποιήθηκαν με έξτρα χρόνο 15 λεπτών, λόγω της αλλαγής στο τελευταίο κομμάτι της πίστας, το οποίο πλέον ακολουθεί τη διαδρομή που ακολουθούν τα μονοθέσια της F1 ήδη απ’ το 2007. Οι αναβάτες δεν ήταν και πολύ ευχαριστημένοι με την αλλαγή αυτή, μιας και το νέο ‘s’ που αντικατέστησε τη γρήγορη δεξιά στην οποία έχασε τη ζωή του χθες ο Salom, παραείναι σφικτό για τα δεδομένα των μοτοσυκλετών. Ο Valentino Rossi μάλιστα όταν είχε δοκιμάσει αυτή τη δομή της πίστας σε τεστ 2 χρόνια πριν, ήταν κατηγορηματικός, λέγοντας πως δεν του άρεσε καθόλου.
Όμως η νέα διάταξη είναι αυτή που θα ισχύσει από εδώ και πέρα και τα δεδομένα είναι για όλους ίδια, με τους αναβάτες να προσπαθούν στην πρώτη μισή ώρα να βρουν τα πατήματά τους, σε μια προσπάθεια να μάθουν το νέο, τέταρτο κομμάτι. Η ελαφριά συννεφιά έκανε και αυτή την εμφάνισή της πάνω απ’ την πίστα της Καταλωνίας, ενώ ο Marc Marquez δοκίμαζε διάφορα στο νέο σικέιν, ενώ δεν έλειψαν και τα λάθη που τον οδήγησαν σε εξόδους. Marquez, Lorenzo, Iannone, Rossi και Dovizioso ήταν οι αναβάτες που συμπλήρωναν το προσωρινό top 5, ενώ λίγο πριν την ολοκλήρωση μισής ώρας, ο Pedrosa με απίθανη επίθεση στο χρονόμετρο κατάφερε να ανέβει 1ος με σχεδόν μισό δευτερόλεπτο απ’ τον 2ο Marquez! Ο Ισπανός που χθες δυσκολευόταν πολύ συνέχισε στον ίδιο ρυθμό κάνοντας ακόμα έναν πολύ γρήγορο χρόνο, αυξάνοντας και άλλο τη διαφορά του απ’ τον teammate του.
20 λεπτά πριν το τέλος ο Marquez στην προσπάθειά του να επιστρέψει στην πίστα έχει πτώση στην 2 και ενώ μόλις είχε βγει απ’ τα pit! Η πτώση του αναβάτη του HRC μάλλον οφείλεται στα ελαστικά του που πιθανώς δεν είχαν την κατάλληλη θερμοκρασία, με τον ίδιο να επιστρέφει στα pit τρέχοντας για να πάρει τη 2η μοτοσυκλέτα του και να συνεχίσει. Στο μεταξύ, μια άλλη Honda, αυτή του Cal Crutchlow ανέβαινε στην 3η θέση, με τον Βρετανό να δείχνει σταθερός κάνοντας διαδοχικούς γύρους στο μεσαίο 1.45΄΄.
Το τελευταίο 10λεπτο ήταν βέβαια αυτό που μας έδωσε για άλλη μια φορά τις πιο δυνατές συγκινήσεις, με τους αναβάτες να γράφουν τους καλύτερους τους χρόνους, στην προσπάθεια που κάνουν ώστε να περάσουν απ’ ευθείας στις Q2. Ήδη ο Vinales είχε δείξει τις διαθέσεις του γράφοντας 1.45.276, τη στιγμή που οι εργοστασιακές Yamaha δυσκολεύονταν έχοντας τον Lorenzo στην 5η θέση και τον Rossi στην 8η. 7 λεπτά πριν το τέλος η μάχη άναψε για τα καλά, με τον Marquez να είναι ο 1ος που σπάει το φράγμα του 1.45΄΄(1.44.827), ενώ ο Bautista έβαζε την Aprilia του στην 1η δεκάδα. Ο Rossi έχανε συνεχώς θέσεις κατρακυλώντας ως και την 14η (!), με τον Ιταλό να επιστρέφει στην πίστα 4 λεπτά πριν το τέλος αποφασισμένος να βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Με μόλις ενάμιση λεπτό να απομένει, ο Vinales γράφει 1.44.727 αρπάζοντας την πρωτοπορία απ’ τον Marquez, με τους Dovizioso και Iannone να φλερτάρουν με το Q1! Ο Rossi τελικά στο τελευταίο του πέρασμα ανεβαίνει 4ος μόλις 0.344΄΄απ’ την κορυφή, ξεπερνώντας και τον teammate του που ολοκλήρωσε 6ος.
Έτσι η 1η δεκάδα που περνάει απ’ ευθείας στο Q2 αποτελείται απ’ τους Vinales, Marquez, Pedrosa, Rossi, Pol Espargaro, Lorenzo, Redding, Petrucci, Crutchlow και Iannone.
Αναλυτικότερα η κατάταξη σε λίγο!
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify