GP Κατάρ – Αγώνας: Ατελείωτο πάρτι του Verstappen

Verstappen
LUSAIL CITY, QATAR – OCTOBER 08: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during the F1 Grand Prix of Qatar at Lusail International Circuit on October 08, 2023 in Lusail City, Qatar. (Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202310080480 // Usage for editorial use only //

Με τον καλύτερο τρόπο έκλεισε ο Max Verstappen το τριήμερο στο οποίο χρίστηκε για τρίτη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής, κερδίζοντας και τον αγώνα του GP του Κατάρ. Στο 2-3 οι εντυπωσιακές McLaren, προεξάρχοντος του Oscar Piastri, σύγκρουση των δύο Mercedes στην εκκίνηση.

H μεγάλη Κυριακάτικη μάχη στο Κατάρ, έκρυβε έντονο παρασκήνιο πριν την έναρξη της, για διαφορετικούς λόγους. Αρχικά, η οδηγία της Pirelli και εν συνεχεία των αγωνοδικών που έθεσαν πλαφόν 18 γύρων χρήσης για τα φρέσκα σετ ελαστικών ή και λιγότερων για τα ήδη πατημένα, με επακόλουθη την πραγματοποίηση τουλάχιστον τριών στάσεων στα pit, έδινε ξεχωριστή απόχρωση στα τεκταινόμενα εντός της πίστας και έθετε τις προϋποθέσεις για πληθώρα ανακατατάξεων και χαοτικές καταστάσεις.

Ακολούθως, υπήρξαν απώλειες και συνάμα προβλήματα για οδηγούς όπως οι Carlos Sainz και Sergio Perez. O Ισπανός δεν κατάφερε να φτάσει καν στο σημείο να πάρει εκκίνηση, καθ’ ότι στον τελικό έλεγχο που έκανε η Ferrari στο μονοθέσιο του, διαπιστώθηκε διαρροή στο σύστημα καυσίμου, βλάβη που κατέστη ικανή να του στερήσει την δυνατότητα να αγωνιστεί.

Όσον αφορά τον Perez, η Red Bull επιδιόρθωσε τις ζημιές που υπέστη η RB19 του, στο χθεσινό Sprint, αλλάζοντας και την μονάδα ισχύος του. Κατά συνέπεια ο Μεξικανός πήρε εκκίνηση από το pitlane, δίχως να δεχθεί περαιτέρω ποινή, με την ομάδα του να ενεργεί καθ’ όλα νομότυπα ως προς τα μέρη που χρησιμοποιήθηκαν στην διαδικασία της αποκατάστασης.

Το σύνολο των 19 οδηγών επέλεξε φρέσκα ελαστικά για την εκκίνηση, με τους Hamilton, Bottas, Lawson και Magnussen να επιλέγουν την μαλακή C3, εν αντιθέσει με τους υπόλοιπους που χρησιμοποιούσαν την μεσαία(C2). Ρίσκο που θα έδινε πλεονέκτημα μεν στην εκκίνηση, αλλά θα μεταφραζόταν σε έντονη φθορά άμεσα.

Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Max Verstappen δέχθηκε άμεσα την επίθεση του George Russell, κλείνοντας την γραμμή του αρχικά και επιτρέποντας και στον τρίτο Hamilton να επιτεθεί για την πρωτιά, από την εξωτερική, εκμεταλλευόμενος και το πλεονέκτημα των ελαστικών του. Το αποτέλεσμα ήταν καταστροφικό για την Μercedes, καθώς τα δύο μονοθέσια της ομάδας συγκρούστηκαν, όταν ο Russell άλλαξε την γραμμή του στην πρώτη στροφή.

Ο εφτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής εγκατέλειψε άμεσα τον αγώνα, ενώ ο ομόσταβλος του έχασε πολύτιμο έδαφος, καθώς αναγκάστηκε να επισκεφθεί τα pit για αλλαγή ελαστικών και μπροστινής αεροτομής. Αν και η σύγκρουση αυτή έκλεψε τις εντυπώσεις, υπήρξαν αλλαγές και πίσω τους με τον Oscar Piastri να κερδίζει τέσσερις θέσεις και να ανεβαίνει δεύτερος, εφόσον οι Alonso και Leclerc που βρίσκονταν μπροστά του, επηρεάστηκαν από λίγο ως πολύ, ένεκα της σύγκρουσης των Mercedes.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα βέβαια, μέχρις ότου απομακρυνόταν το μονοθέσιο του Hamilton, η παραμονή του διήρκεσε τέσσερις γύρους, γεγονός που έδωσε την ευκαιρία και σε ορισμένους άλλους(Stroll, Lawson, Bottas,Magnussen) να κάνουν την πρώτη αλλαγή ελαστικών τους. Από την πλευρά του ο Nico Hulkenberg, ο οποίος όμως διαπιστώθηκε ότι εκκίνησε από λανθασμένη θέση στο grid, με αποτέλεσμα να δεχθεί ποινή 10 δλ από τους αγωνοδίκες.

Το πρώτο stint διήρκεσε για την συντριπτική πλειοψηφία από 12 έως και 15 γύρους, με μειονέκτημα για τους πρωτοπόρους(Piastri, Alonso, Leclerc, Norris) το γεγονός ότι βρέθηκαν ανάμεσα σε αργότερους συνδυασμούς, με την έξοδο τους από τα pit. Μεγάλος κερδισμένος φυσικά ο Max Verstappen, που με άψογη διαχείριση άγγιξε το επιτρεπόμενο όριο των 17 γύρων του σετ του, ανοίγοντας μεγάλη διαφορά στην κορυφή.

Ανοδικές τάσεις και για τον George Russell, που κέρδιζε διαρκώς θέσεις, μην δείχνοντας επηρεασμένος από την σύγκρουση του εναρκτήριου γύρου, φτάνοντας ως και την δεύτερη, πριν την έτερη αλλαγή ελαστικών του. Στο μεταξύ ο Lando Norris ανέβασε ρυθμό, έπειτα από το νωθρό του ξεκίνημα, προσπερνώντας τον Leclerc στον 19ο γύρο για την έκτη θέση.

Δυσκολίες αντιμετώπιζε ο Sergio Perez, που δεν μπορούσε να ανακτήσει περισσότερο έδαφος στις μάχες που έδινε στο midfield, με συνέπεια η πρώτη του αλλαγή ελαστικών, να τον ρίχνει μακριά από την πρώτη δεκάδα, αν και οι θέσεις μεταβάλλονταν, ένεκα των συχνών επισκέψεων στα pit και των διαφορετικών στρατηγικών.

Ως και τον 25ο γύρο που ξεκίνησε η δεύτερη περίοδος στάσεων στα pit, οι αλλαγές που παρατηρήθηκαν στην κατάταξη, αφορούσαν την εκ νέου ανάκαμψη του Russell, που με καταιγιστικό ρυθμό έφτασε στις παρυφές της πρώτης πεντάδας, αν και ο Βρετανός βρισκόταν φανερά πια σε τροχιά τεσσάρων pit-stop.

Στις νέες αλλαγές ελαστικών, η McLaren διαφοροποιήθηκε από τον άμεσο ανταγωνισμό της, επιμένοντας στην μέση γόμα, όταν οι Alonso και Leclerc επέλεξαν την σκληρή C1 γόμα. Το γεγονός αυτό χάρισε υπεροχή σε ρυθμό, τόσο στον Piastri, όσο και στον Norris, με τον τελευταίο να υποσκελίζει και την Aston Martin, για να βρεθεί πίσω από τον ομόσταβλο του.

Ο Alonso είχε μια -παραλίγο- καταστροφική έξοδο στην έξοδο της δεύτερης στροφής, στον 33ο γύρο, που του κόστισε την έκτη θέση από την Ferrari του Μονεγάσκου, ενώ στο μεταξύ ο Sergio Perez δέχθηκε εις διπλούν(!) ποινή πέντε δευτερολέπτων για παράβαση των ορίων της πίστας. Ο Μεξικανός εξέτισε την πρώτη, στην δεύτερη στάση του, με την δεύτερη να καταδικάζει τον ίδιο στα χαμηλότερα στρώματα της κατάταξης.

Με τον Verstappen να διατηρεί με περισσή άνεση την πρωτιά του, μετά και το pitstop του στον 34ο γύρο, το ενδιαφέρον εστιαζόταν πια στις πιθανότητες απειλής των McLaren, από τον Russell, αλλά και στην μάχη των βαθμών, όπου οι δύο Alfa Romeo πρωταγωνιστούσαν και έθεταν υποψηφιότητα για διπλό τερματισμό στους βαθμούς, εν αντιθέσει με την Williams του Alex Albon, που παρά την καλή του απόδοση στο πρώτο μισό, έχασε αρκετό χρόνο, πέφτοντας στις πιο πίσω θέσεις.

Ο έτερος οδηγός της Βρετανικής ομάδας, Logan Sargeant, αν και ξεκίνησε καλά, σταδιακά υποχώρησε, έχοντας να αντιμετωπίσει και μία έντονη αδιαθεσία, ένεκα των αντίξοων συνθηκών(αρκετή ζέστη, μεγάλα επίπεδα υγρασίας), που εν τέλει τον οδήγησε και στην εγκατάλειψη στον 43ο γύρο.

Οι τελευταίες αλλαγές ελαστικών των McLaren, αυτή τη φορά τοποθετώντας αμφότεροι την σκληρή γόμα(C1), στον 44ο και τον 45ο γύρο αντίστοιχα, έφεραν στην επιφάνεια την επιθυμία της ομάδας να μην ρισκάρει τον διπλό τερματισμό στο βάθρο, με τον Norris να δέχεται εντολή να μην επιτεθεί στον ομόσταβλο του, γεγονός που επέφερε την δυσαρέσκεια του.

Στην μάχη για τερματισμό εντός της δεκάδας συμμετείχαν και οι Stroll, Gasly που σε διαφορετικές περιπτώσεις δέχθηκαν ποινή πέντε δευτερολέπτων, για παράβαση των ορίων της πίστας, με τον Perez να μην καταφέρνει να κλείσει σύντομα την διαφορά που τον χώριζε από αμφοτέρους.

Η τέταρτη αλλαγή του George Russell στον 52ο από τους 57 συνολικά γύρους, τον έριξε τέταρτο, πίσω από τις δύο McLaren, με την επιλογή της μαλακής γόμας για το τελευταίο βιράζ του αγώνα, να μην καθίσταται αρκετή, ώστε να γεφυρώσει την μεγάλη διαφορά που σχηματίστηκε.

Οι οδηγοί που έκλεισαν τον κύκλο των επισκέψεων στα pit,στον 520 και 53ο γύρο, ήταν οι Max Verstappen και Zhou Guanyu. O πρώτος απλά εκπλήρωσε την τελευταία του υποχρέωση(σε μία ομολογουμένως αργή αλλαγή) που εντούτοις δεν στάθηκε-στο ελάχιστο- ικανή να του προκαλέσει προβλήματα, εφόσον το μόνο που απέμενε ήταν να διασχίσει την γραμμή του τερματισμού, όπερ και εγένετο.

Ο Ολλανδός ολοκλήρωσε το πανηγυρικό τριήμερο στην έρημο της Lusail, κατακτώντας την 14η νίκη του σε 17 αγώνες φέτος, σε μία κούρσα που εξελίχθηκε, λίγο ως πολύ, όπως η πλειοψηφία αυτών εντός του 2023. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι δύο McLaren, με τον Oscar Piastri να δεσπόζει, στον υψηλότερο του τερματισμό σε κανονικές συνθήκες αγώνα, στην σύντομη καριέρα του στην F1.

O Lando Norris ήταν αναμφισβήτητα ο οδηγός του αγώνα, εκκινώντας από την 10η θέση σημειωτέον, έφτασε στην τρίτη θέση, έχοντας δυνητικά τα εχέγγυα και για κάτι παραπάνω, μέχρι να παρέμβει η ομάδα του, που εξασφάλισε πολύτιμους βαθμούς και πλησίασε σε απόσταση βολής την Aston Martin, στην τέταρτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.

Εξαιρετική ανάκαμψη του George Russell, που τερμάτισε τέταρτος, αν και είχε βρεθεί τελευταίος έπειτα από τα συμβάντα του πρώτου γύρου, με το ατού του Βρετανού να υπόκειται στην ικανότητα του να κινηθεί ταχύτερα από κάθε άλλον, με την σκληρή γόμα της Pirelli στο τρίτο του stint. Κάπως έτσι έσωσε ό,τι μπορούσε σε μία ημέρα που η Mercedes παρ’ όλα αυτά θα θέλει να ξεχάσει.

Το μέγιστο δυνατό πέτυχε ο Charles Leclerc με την Ferrari στην πέμπτη θέση, δίχως να απειλεί αλλά ούτε και να απειλείται από τους οδηγούς που τον ακολουθούσαν, σε έναν μάλλον ήσυχο αγώνα για τον Μονεγάσκο. Μάλλον απογοητευμένος με την έκτη θέση ο Fernando Alonso, που μετά την θετική του παρουσία στο πρώτο κομμάτι της κούρσας, υπέκυψε στην δεδομένη ανωτερότητα, πλέον, των ομάδων που προπορεύονται της Aston Martin.

Έβδομος τερμάτισε ο Esteban Ocon, σε μία σπουδαία εμφάνιση του Γάλλου, λαμβάνοντας υπόψη το ότι με την σειρά του ταλαιπωρήθηκε από τις δυσχερείς συνθήκες(κάνοντας εμετό στην διάρκεια του αγώνα!), δίχως να χάσει όμως την αυτοκυριαρχία του και την συγκέντρωση του, δίνοντας βαθμούς στην Alpine.

Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο Alfa Romeo, με τους Valtteri Bottas και Zhou Guanyu να εκμεταλλεύονται όσες ευκαιρίες τους δόθηκαν. Ειδική μνεία στον Κινέζο οδηγό, που φάνηκε να ξυπνά από τον λήθαργο στον οποίο βρίσκεται καθ’ όλη την διάρκεια της σεζόν, με πλέον εντυπωσιακό το ντεμαράζ του στους τελευταίους γύρους.

Απογοητευτικός ήταν ο Sergio Perez που συνέλεξε τον έναν και τελευταίο βαθμό της δέκατης θέσης. Εκτός κλίματος για άλλο ένα τριήμερο, ο Μεξικανός έλαβε για τρίτη(!) φορά ποινή 5 δλ μετά το πέσιμο της καρό σημαίας, για λόγους όμοιους με τις περιπτώσεις που προηγήθηκαν, αλλά γλίτωσε την εκ νέου πτώση του στην κατάταξη, λόγω αντίστοιχων ποινών που δέχθηκαν οι Gasly και Stroll(για δεύτερη φορά και εκείνοι).

Οι δύο τους έδωσαν μάχη με τον Perez λίγο πριν το τέλος, που έφερε νικητή τον οδηγό της Alpine, εις μάτην παραταύτα, δεδομένων των ποινών.

Στις πιο πίσω θέσεις τερμάτισαν οι Alex Albon(που είχε επίσης δεχθεί 5 δλ ποινής), Kevin Magnussen, Yuki Tsunoda, Nico Hulkenberg και Liam Lawson.

Ειδική μνεία σε όλους όσους τερμάτισαν, σε έναν αγώνα που θα μνημονεύεται-εκτός των όσων έλαβαν χώρα το Σάββατο-για τις πλέον δυσχερείς καιρικές συνθήκες, που έφεραν στα όρια τους, ουσιαστικά το σύνολο των οδηγών.

Επόμενος σταθμός του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1, το GP των Η.Π.Α. στο Austin, στο δεύτερο διαδοχικό τριήμερο που θα εμπεριέχει το format των Sprint, το τριήμερο 20-22 Οκτωβρίου.

Η κατάταξη του αγώνα στο Κατάρ:

κατάταξη

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Piastri

GP Κατάρ - Sprint: Παγκόσμιος Verstappen, νίκη Piastri

Next Article

Αιχμές Ben Sulayem για την είσοδο Andretti στην F1

Related Posts