Βραδιά τίτλου για τον Max Verstappen που με κάθε επισημότητα κλείδωσε τον τρίτο συναπτό παγκόσμιο τίτλο του, στον αγώνα Sprint του GP του Κατάρ. Νικητής της κούρσας ήταν παρ’ όλα αυτά ένας μελλοντικός πρωταθλητής, ο Oscar Piastri, μπροστά από τον Ολλανδό και τον teammate του, Lando Norris.
O αγώνας εμπεριείχε δράματα από το ξεκίνημα του. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Oscar Piastri διατήρησε μεν την πρωτιά, ωστόσο, οι οδηγοί που επέλεξαν να εκκινήσουν με την μαλακή γόμα(C3) ήτοι oι George Russell, Carlos Sainz και Charles Leclerc, απήλαυσαν σημαντικό πλεονέκτημα που τους έφερε σε θέση βολής.
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την μέτρια εκκίνηση των Lando Norris και Max Verstappen, έφερε ανακατατάξεις, με τον Russell να στρίβει δεύτερος στην πρώτη στροφή και τις δύο Ferrari να τον ακολουθούν, σε ένα εντυπωσιακό θέαμα, με τέσσερα μονοθέσια πλάι-πλάι.
Στις θέσεις πίσω τους, οι Alonso και Ocon κέρδισαν έδαφος σε βάρος των Perez και Hulkenberg, ενώ μεγάλος άτυχος υπήρξε ο Liam Lawson, που έχασε τον έλεγχο της AT04 του, καταλήγοντας στην αμμοπαγίδα της δεύτερης στροφής, ένα συμβάν που προκάλεσε την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, πριν την συμπλήρωση του εναρκτήριου γύρου.
Με τους Verstappen και Norris στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα, άνοιγε διάπλατα ο δρόμος για τους πρωτοπόρους, ώστε να διεκδικήσουν με μεγάλες πιθανότητες, την νίκη. Στην επανεκκίνηση του τρίτου γύρου, ο Russell δεν έχασε χρόνο και επιτέθηκε στον Piastri για την πρώτη θέση, με απαιτητική κίνηση στην πέμπτη στροφή.
Παρ’ όλα αυτά πριν διαμορφωθούν ασφαλή συμπεράσματα για την πορεία του αγώνα, ως προς τις επιλογές της στρατηγικής των ομάδων κυρίως, ο Logan Sargeant αποτέλεσε την δεύτερη εγκατάλειψη του αγώνα, εξαιτίας οδηγικού του λάθους που τον έφερε εκτός πίστας. Έτσι λοιπόν το αυτοκίνητο ασφαλείας οριοθέτησε τις εξελίξεις για δεύτερη φορά σε διάστημα τριών γύρων.
Στην δεύτερη επανεκκίνηση, έπειτα από άλλους τρεις γύρους, ο Russell άνοιξε διαφορά από τον Piastri, με τους οδηγούς που είχαν τοποθετήσει τα μαλακά ελαστικά να διατηρούν το πλεονέκτημα τους, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την έκθεση του Norris στις επιθέσεις των Alonso και Ocon, αν και ο Βρετανός διατήρησε την έκτη θέση του.
Δεν χρειάστηκε εντούτοις να παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα, ώστε το προαναφερθέν πλεονέκτημα να μετατραπεί σε τροχοπέδη. Η φθορά που παρουσίαζε η μαλακή γόμα ήταν έντονη και σύντομα έγιναν εμφανή τα αποτελέσματα. Ο Piastri έκλεισε την ψαλίδα των δύο δλ περίπου που τον χώριζε από τον Russell, ενώ ο Verstappen βρέθηκε στην ουρά των δύο Ferrari που έχαναν με την σειρά τους χρόνο.
Πράγματι στον 11ο γύρο ο Αυστραλός ρούκι, με την χρήση του DRS, επανάκτησε την πρωτοπορία, στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, με τον Verstappen να έχει υπερκεράσει με την σειρά του το εμπόδιο των Sainz και Leclerc, που πάλευαν να βρουν πρόσφυση. Στο μεταξύ για τις πιο πίσω θέσεις ο Alonso είχε επανέλθει μπροστά από τον Ocon, στην έβδομη θέση, με τους Perez και Hamilton να πλησιάζουν απειλητικά τους προπορευόμενους οδηγούς που χρησιμοποιούσαν την C3 γόμα.
Η κούρσα απέκτησε νέο ενδιαφέρον εξαιτίας ενός ακόμη απρόοπτου συμβάντος στον 11ο γύρο. Οι Ocon, Hulkenberg και Perez συγχρωτίστηκαν στην είσοδο της δεύτερης στροφής, με αποτέλεσμα την σύγκρουση των τριών. Τόσο ο Γάλλος, όσο και ο Μεξικανός εγκατέλειψαν άμεσα, ενώ τον δρόμο αυτό ακολούθησε και ο οδηγός της Haas λίγο αργότερα. Το συμβάν αυτό διασφάλισε και μαθηματικά την κατάκτηση του τίτλου από τον Max Verstappen, δεδομένης της μη συγκομιδής του ομόσταβλου του.
Ως εκ τούτου το αυτοκίνητο ασφαλείας επανήλθε για τρίτη φορά, ώστε να οριοθετήσει τον ρυθμό του αγώνα, δίνοντας ανάσα σε οδηγούς που μειονεκτούσαν εξαιτίας των ελαστικών τους. Αυτή τη φορά η παραμονή του Bernd Maylander διήρκεσε έτι περαιτέρω, με την δράση να συνεχίζεται πια στον 15ο γύρο.
Εκεί πλέον είχε έρθει η ώρα του Verstappen, που πρακτικά δεν δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα ώστε να κερδίσει την δεύτερη θέση από τον Russell, με τον Piastri στο μεταξύ να έχει ανοίξει διαφορά στην κορυφή, καθ’ ότι μεσολάβησαν άλλα δύο περάσματα των μονοθεσίων, ώστε να λάβει χώρα η εξέλιξη αυτή.
Ο Lando Norris είχε επίσης εύκολο έργο -εν τέλει-, στην προσπάθεια του να περάσει τις Ferrari, που αμύνονταν εις μάτην, ένεκα του μειονεκτήματος με τα ελαστικά τους και πλέον βρισκόταν στο κατόπι του George Russell. Αρκετές θέσεις είχε κερδίσει και ο Lewis Hamilton, με τον εφτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή να πλησιάζει με την σειρά του, τα μονοθέσια της Scuderia.
Στην κορυφή δεν μεταβλήθηκε τίποτα ως και τον τερματισμό, με τον Οscar Piastri να κατακτά την παρθενική του νίκη στην F1, έστω κι αν πρόκειται για αγώνα Sprint και τον Max Verstappen να πανηγυρίζει τον τρίτο συνεχόμενο παγκόσμιο τίτλο του, επίτευγμα που τον κατατάσσει στην ίδια κατηγορία με θρύλους του αθλήματος, όπως οι Ayrton Senna, Nelson Piquet, Niki Lauda, Jackie Stewart και Jack Brabham.
To βάθρο συμπλήρωσε ο Lando Norris που παρά τις εξελίξεις που προέκυψαν λόγω της κακής του εκκίνησης, επέστρεψε δυναμικά στην διάρκεια του αγώνα, με το προσπέρασμα του στον George Russell στον προτελευταίο γύρο, να εξασφαλίζει την τρίτη θέση για τον ίδιο.
Ο Russell πλήρωσε το τίμημα των επιλογών του, παρ’ όλα αυτά εκμεταλλεύτηκε την συγκυρία των αυτοκινήτων ασφαλείας, για να τερματίσει τέταρτος, μπροστά από τον επελαύνοντα ομόσταβλο του, Lewis Hamilton, που με εντυπωσιακό ντεμαράζ όχι μόνο μπήκε στους βαθμούς αλλά κέρδισε συνολικά εφτά θέσεις, εν συγκρίσει με το σημείο που εκκίνησε.
Στην έκτη θέση βρέθηκε ο Carlos Sainz ο οποίος από κοινού με τον Charles Leclerc, καταβαραθρώθηκαν στους τελευταίους γύρους, παρ’ ότι επέδειξαν διάθεση να παλέψουν ακόμα και μεταξύ τους, ώστε να κερδίσουν το μέγιστο δυνατό.
Την βαθμολογούμενη οκτάδα έκλεισαν ο απίθανος Alex Albon, που είχε με την σειρά του αρκετές κερδισμένες μάχες στο τελευταίο βιράζ, βλέποντας την καρό σημαία μόλις 4 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον Μονεγάσκο οδηγό της Ferrari(που έλαβε ποινή 5δλ μετά τον τερματισμό, λόγω επαναλαμβανόμενης παραβίασης των ορίων της πίστας, χάνοντας την δική του θέση και χαρίζοντας μία στον Βρετανοταϋλανδό οδηγό).
Η συγκυρία αυτή ευνόησε τον Fernando Alonso που πήρε τον έναν βαθμό της όγδοης θέσης, με τον Pierre Gasly ένατο αν και μέχρις εσχάτων αμφότεροι είχαν θέση ούτως ή αλλως εντός της οκτάδας, με τους Bottas, Tsunoda, Μagnussen, Zhou, Stroll(που έλαβε ποινή αντίστοιχη με του Leclerc) να συνοψίζουν τα 15 μονοθέσια που τερμάτισαν τον επεισοδιακό αγώνα.
Η δράση πλέον συνεχίζεται αύριο στις 20:00 το βράδυ με το κυρίως πιάτο, τον μεγάλο αγώνα στην έρημο της Lusail.
Aναλυτικά η κατάταξη του Sprint:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify